Biznes

Indie pozbędą się pojazdów benzynowych i wysokoprężnych? Co powiedział Nitin Gadkari

  • 1 kwietnia, 2024
  • 3 min read
Indie pozbędą się pojazdów benzynowych i wysokoprężnych?  Co powiedział Nitin Gadkari


Indie pozbędą się pojazdów benzynowych i wysokoprężnych?  Co powiedział Nitin Gadkari

Minister Unii Nitin Gadkari powiedział, że chce obniżyć podatek GST od pojazdów hybrydowych (plik)

Nagpur:

W ramach swoich ambicji uczynienia Indii zieloną gospodarką unijny minister Nitin Gadkari chce obniżyć podatek GST od pojazdów hybrydowych i zapowiedział całkowite pozbycie się z kraju pojazdów benzynowych i wysokoprężnych o wartości ponad 36 crore.

„Na sto procent” – powiedział Gadkari, unijny minister transportu drogowego i autostrad, zapytany, czy Indie są w stanie całkowicie pozbyć się samochodów benzynowych i wysokoprężnych.

„To trudne, ale nie niemożliwe. Taka jest moja wizja” – powiedział Gadkari w wywiadzie dla wiadomości PTI.

Powiedział, że Indie wydają 16 lakh crore rupii na import paliw. Pieniądze te zostaną przeznaczone na poprawę życia rolników, wsie będą zamożne, a młodzi znajdą zatrudnienie – powiedział minister.

Gadkari nie podał żadnego harmonogramu osiągnięcia tego ambitnego celu, który nawet zwolennicy zielonej energii uważają za zadziwiająco trudny.

Propozycja obniżenia podatku GST od pojazdów hybrydowych do pięciu procent i do 12 procent w przypadku silników typu flex została wysłana do Ministerstwa Finansów, które rozważa tę rekwizycję, powiedział Gadkari.

Warto przeczytać!  Gdzieś zniknęło 100 tys. aut z LPG. Polacy już nie chcą taniego paliwa?

Minister wyraził głębokie przekonanie, że kraj może położyć kres importowi paliw poprzez promowanie stosowania biopaliw.

Działacze na rzecz ochrony środowiska z zadowoleniem przyjęli wizję Gadkariego dotyczącą zwiększenia ekologicznej mobilności, ale przestrzegli także, sygnalizując wykorzystanie paliw kopalnych do produkcji energii elektrycznej.

„W Indiach nadal jesteśmy w dużym stopniu uzależnieni od systemu energetycznego opartego na paliwach kopalnych służącego do zasilania samochodów elektrycznych i należy to zmienić. Istnieje pilna potrzeba zapewnienia w 100% energii odnawialnej obok pojazdów elektrycznych, aby zaradzić kryzysowi klimatycznemu.” Avinash Chanchal, działacz Greenpeace India, powiedział PTI.

Gadkari powiedział, że opowiada się za paliwami alternatywnymi od 2004 r. i ma pewność, że w ciągu najbliższych pięciu do siedmiu lat sytuacja się zmieni.

„Nie mogę podać daty ani roku, w którym nastąpi ta transformacja, ponieważ jest ona bardzo trudna. Jest to trudne, ale nie niemożliwe” – zapewnił Gadkari.

Wyraził głębokie przekonanie, że biorąc pod uwagę tempo wprowadzania pojazdów elektrycznych, nadchodząca era będzie oparta na alternatywach i biopaliwach i to marzenie się spełni.

Warto przeczytać!  Zwolnienia w sektorze technologicznym w marcu 2024 r.: Apple, Dell, IBM i inni zwalniają tysiące | Wiadomości technologiczne

Gadkari powiedział, że firmy motoryzacyjne, takie jak Bajaj, TVS i Hero, również planują produkcję motocykli z silnikami typu flex, a wkrótce pojawią się także riksze samochodowe wykorzystujące podobną technologię.

„Jeżdżę samochodem na wodór. Samochody elektryczne można zobaczyć w co drugim gospodarstwie domowym. Ludzie, którzy kiedyś twierdzili, że to niemożliwe, teraz zmienili zdanie i zaczęli wierzyć w to, co mówię od 20 lat. – powiedział minister.

„Tatas i Ashok Leyland wprowadzili ciężarówki napędzane wodorem. Są ciężarówki napędzane LNG/CNG. W całym kraju jest 350 fabryk bio-CNG” – powiedział.

„Bez wątpienia ma miejsce rewolucja. Import paliw zakończy się, a kraj stanie się samowystarczalny – Atmanirbhar Bharat. Mocno w to wierzę” – powiedział Gadkari.

(Z wyjątkiem nagłówka, ta historia nie została zredagowana przez personel NDTV i została opublikowana z kanału konsorcjalnego.)


Źródło