Motoryzacja

Indie wyprzedzają Japonię, stając się trzecim co do wielkości rynkiem samochodowym na świecie, Auto News, ET Auto

  • 6 stycznia, 2023
  • 4 min read
Indie wyprzedzają Japonię, stając się trzecim co do wielkości rynkiem samochodowym na świecie, Auto News, ET Auto


  W 2021 r. Chiny nadal prowadziły na światowym rynku motoryzacyjnym, sprzedając 26,27 mln pojazdów.  Stany Zjednoczone pozostały na drugim miejscu z 15,4 mln pojazdów, a za nimi uplasowała się Japonia z 4,44 mln sztuk.
W 2021 r. Chiny nadal prowadziły na światowym rynku motoryzacyjnym, sprzedając 26,27 mln pojazdów. Stany Zjednoczone pozostały na drugim miejscu z 15,4 mln pojazdów, a za nimi uplasowała się Japonia z 4,44 mln sztuk.

Według najnowszych danych branżowych Indie wyprzedziły Japonię pod względem sprzedaży samochodów w ubiegłym roku, przesuwając ją na trzecie miejsce po raz pierwszy.

Według wczesnych danych Indie wyprzedziły Japonię, sprzedając co najmniej 4,25 miliona nowych samochodów, przewyższając 4,2 miliona sprzedaży tego kraju.

Według Stowarzyszenia Indyjskich Producentów Samochodów między styczniem a listopadem 2022 r. w Indiach dostarczono 4,13 mln nowych samochodów. Liczba ta wzrasta do prawie 4,25 miliona sztuk, gdy doda się wyniki sprzedaży za grudzień, które Maruti Suzuki, największy producent samochodów w Indiach, podał w niedzielę.

Dzięki uwzględnieniu nadchodzących danych dotyczących sprzedaży pojazdów użytkowych w czwartym kwartale i nadchodzących danych na koniec roku od Tata Motors i innych producentów, przewiduje się, że wielkość sprzedaży w Indiach wzrośnie jeszcze bardziej.

W 2021 r. Chiny nadal prowadziły na światowym rynku motoryzacyjnym, sprzedając 26,27 mln pojazdów. Stany Zjednoczone pozostały na drugim miejscu z 15,4 mln pojazdów, a za nimi uplasowała się Japonia z 4,44 mln sztuk.

Warto przeczytać!  Dzisiejsze wiadomości motoryzacyjne: LDV wprowadza na rynek nowy model „halo” ze sprężynami śrubowymi, Peugeot obniża ceny swojego elektrycznego SUV-a E-2008 i nie tylko – 6 maja 2024 r.

Przemysł samochodowy w Indiach doświadczył ostatnio wahań. W 2019 roku wolumen spadł do poniżej 4 milionów sztuk z około 4,4 miliona sztuk sprzedanych w 2018 roku, częściowo z powodu kryzysu kredytowego, który dotknął sektor pozabankowy w tym roku.

Sprzedaż pojazdów spadła nawet poniżej progu 3 milionów sztuk w 2020 r., kiedy pandemia COVID spowodowała ogólnokrajową blokadę. Sprzedaż odbiła się w 2021 roku do blisko 4 milionów sztuk, chociaż wzrost był hamowany przez brak chipów samochodowych.

W ubiegłym roku w Indiach pojazdy napędzane benzyną, w tym hybrydy, stanowiły większość sprzedaży nowych samochodów. Samochodów elektrycznych na drogach prawie nie ma. Uważa się, że samochody sprzedawane na rynek indyjski zawierają mniej półprzewodników niż te kupowane w krajach rozwiniętych.

W 2022 r. kryzys związany z chipami motoryzacyjnymi zaczął słabnąć, co posłużyło jako punkt wyjścia do powrotu. Tata Motors i inni indyjscy producenci samochodów odnotowali wzrost sprzedaży w zeszłym roku, wraz z Maruti Suzuki.

Indie są domem dla 1,4 miliarda ludzi, a ich populacja prawdopodobnie prześcignie Chiny jeszcze w tym roku i będzie rosła aż do wczesnych lat 60. XXI wieku. Dochody też rosną.

Warto przeczytać!  Producent lidarów Ouster oskarża chińską firmę Hesai o kradzież patentów

Według brytyjskiej firmy badawczej Euromonitor, w 2021 roku tylko 8,5% indyjskich gospodarstw domowych posiadało samochód osobowy, co pozostawia dużo miejsca na rozwój sprzedaży. W odpowiedzi na deficyt handlowy spowodowany importem ropy naftowej, rząd zaczął udzielać subsydiów dla pojazdów elektrycznych.

Według danych Japan Automobile Dealers Association oraz Japan Light Motor Vehicle and Motorcycle Association, w ubiegłym roku w Japonii sprzedano 4 201 321 samochodów, co oznacza spadek o 5,6% w porównaniu z 2021 r.

Epidemia omicron i chińskie blokady znacznie ograniczyły produkcję, uniemożliwiając producentom samochodów zaspokojenie popytu.

Sprzedaż samochodów w Japonii osiągnęła rekordowy poziom 7,77 miliona sztuk w 1990 roku; od tego czasu spadły o prawie połowę. Ponadto istnieje niewielka szansa, że ​​​​sprzedaż znacznie wzrośnie w najbliższej przyszłości ze względu na malejącą populację kraju.

W 2006 roku Chiny wyprzedziły Japonię, stając się drugim co do wielkości rynkiem samochodowym na świecie. Chiny wyprzedziły Stany Zjednoczone i zajęły pierwsze miejsce pod względem wielkości rynku światowego w 2009 roku.

Przeczytaj także:




Źródło