Biznes

IndiGo składa zamówienie o wartości 5 miliardów dolarów na 30 samolotów szerokokadłubowych A350-900 | Wiadomości Firmowe

  • 25 kwietnia, 2024
  • 5 min read
IndiGo składa zamówienie o wartości 5 miliardów dolarów na 30 samolotów szerokokadłubowych A350-900 |  Wiadomości Firmowe


IndiGo, IndiGo Airlines, samoloty IndiGo

IndiGo (fot. Bloomberg)

W czwartek IndiGo złożyło zamówienie u europejskiego producenta samolotów Airbus na 30 samolotów szerokokadłubowych A350-900 za kwotę szacowaną na od 4 do 5 miliardów dolarów.

Aby zaspokoić rosnący popyt na krajowym rynku podróży lotniczych, od ubiegłego roku indyjscy przewoźnicy złożyli cztery znaczące zamówienia na samoloty.

W lutym 2023 r. prowadzona przez Tata grupa Air India złożyła zamówienie na 470 samolotów: 250 dla Airbusa i 220 dla amerykańskiego producenta samolotów Boeing.

W czerwcu 2023 roku IndiGo złożyło największe na świecie zamówienie na samoloty, podpisując umowę na 500 samolotów z rodziny A320neo od Airbusa.

W styczniu 2024 roku nowa linia lotnicza Akasa Air złożyła zamówienie na 150 samolotów B737 MAX u Boeinga.

„Dokładna konfiguracja samolotu (A350-900) zostanie ustalona na późniejszym etapie, a dostawy mają rozpocząć się w 2027 r. Oprócz zamówienia na 30 samolotów A350-900 IndiGo ma prawa do zakupu dodatkowych 70 samolotów Airbus A350. samolotem rodzinnym, według własnego uznania, na ewentualne przyszłe potrzeby pod pewnymi warunkami” – wspomniała linia lotnicza.

Wykres

Samoloty szerokokadłubowe mają większe zbiorniki paliwa i silniki w porównaniu do samolotów wąskokadłubowych, co umożliwia im pokonywanie większych odległości. Samolot A350-900, który będzie napędzany silnikiem Trent XWB firmy Rolls-Royce, ma zasięg około 15 000 kilometrów. Ta funkcja oznacza, że ​​IndiGo będzie w stanie obsługiwać loty non-stop na trasach długodystansowych i bardzo długodystansowych, takich jak Indie-USA, Indie-Australia i Indie-Europa. Dzięki temu IndiGo może bezpośrednio konkurować z Air India i innymi zagranicznymi przewoźnikami, takimi jak Emirates i Qatar Airways, na tych lukratywnych trasach.

Warto przeczytać!  Sklepy źle informują klientów o obniżkach cen. Prezes UOKiK zapowiada kary

Źródła podają, że IndiGo ma zapłacić około 4–5 miliardów dolarów za 30 samolotów A350-900. 500 samolotów zamówionych w czerwcu 2023 r. ma zostać dostarczonych do IndiGo w latach 2030–2035. W oparciu o poprzednie zamówienie złożone przez Airbusa linia lotnicza ma otrzymać dostawy około 460 samolotów do 2030 r. W związku z tym Airbus ma dostarczyć łącznie 990 samolotów (30 + 500 + 460) do IndiGo do 2035 r.

Pieter Elbers, dyrektor generalny (CEO) IndiGo, powiedział: „Historyczny moment w czwartek oznacza nowy rozdział dla IndiGo i będzie dalej kształtował przyszłość tej linii lotniczej i indyjskiego lotnictwa”.

Dodał dalej: „W przypadku IndiGo, po pomyślnej pionierskiej podróży w indyjskim niebie podczas bezprecedensowej podróży, flota 30 samolotów Airbus A350-900 umożliwi IndiGo rozpoczęcie kolejnej fazy stania się jednym z wiodących światowych graczy w branży lotniczej”.

Na dzień 29 lutego IndiGo posiadało w swojej flocie 366 samolotów. Przewoźnik posiada obecnie około 60% udziału w krajowym rynku pasażerskich przewozów lotniczych.

IndiGo, które planuje stać się znaczącym graczem na trasach międzynarodowych dalekiego i bardzo dalekiego zasięgu, dysponuje na razie jedynie miejscami w klasie ekonomicznej. W czerwcu 2022 r. ówczesny dyrektor generalny Ronojoy Dutta powiedział Business Standard, że IndiGo bardzo uważnie przygląda się konfiguracji dwuklasowej (biznesowa i ekonomiczna) dla samolotu wąskokadłubowego A321XLR. Oczekuje się, że IndiGo zacznie otrzymywać samoloty A321XLR pod koniec 2024 roku. Nie jest jasne, czy samolot A350-900 będzie wyposażony w siedzenia klasy biznes.

Warto przeczytać!  Inżynier z Hyderabad twierdzi, że jego zdrowie psychiczne „poprawiło się o mile” po przeprowadzce do USA | Trendy

Na wydarzeniu Konfederacji Przemysłu Indyjskiego, które odbyło się 24 maja ubiegłego roku, Minister Lotnictwa Jyotiraditya Scindia poradziła indyjskim przewoźnikom, aby w pierwszej kolejności potraktowali rozszerzenie swoich międzynarodowych operacji lotniczych ze względu na wąskie marże na krajowym rynku lotniczym, w dużej mierze napędzane przez intensywną konkurencję.

Ta rada ministra dobrze odbiła się na kierownictwie lotnictwa, które aktywnie realizowało tę strategię już od czasu zniesienia ograniczeń nałożonych na indyjski sektor lotnictwa wywołanych pandemią w 2022 r.

Wpływ tej strategii jest widoczny w rosnącym udziale indyjskich przewoźników w międzynarodowym lotniczym ruchu pasażerskim w kraju.

Według firmy analitycznej Cirium pięciu głównych indyjskich przewoźników – IndiGo, Air India, Air India Express, Vistara i SpiceJet – wykonało 40,94% wszystkich lotów międzynarodowych do i z Indii w marcu 2020 r., tuż przed wywołaną pandemią epidemią obostrzenia weszły w życie. Do marca 2023 r. ich łączny udział wzrósł do 46,15 proc.

IndiGo wyraziło także swój obecny nacisk na wdrażanie „strategii internacjonalizacji”, działając w oparciu o mniejszą bazę w porównaniu do swojej działalności krajowej.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i udziałów, Wiadomości ekonomiczne i finansowe, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Live IPO News

W zeszłym miesiącu IndiGo obsługiwało około 1392 lotów międzynarodowych tygodniowo, co oznacza wzrost rok do roku (r/r) o 24,4%. Dla kontrastu, według Cirium obsługiwał około 12 525 lotów krajowych tygodniowo, co oznacza wzrost o 9,4% rok do roku.

Opublikowane po raz pierwszy: 25 kwietnia 2024 | 21:58 IST


Źródło