Biznes

IndiGo stworzy wiele węzłów komunikacyjnych obsługujących loty bez przesiadek do miejsc międzynarodowych

  • 30 kwietnia, 2024
  • 5 min read
IndiGo stworzy wiele węzłów komunikacyjnych obsługujących loty bez przesiadek do miejsc międzynarodowych


Największa krajowa linia lotnicza w Indiach IndiGo postawiła sobie jasny cel w związku ze swoim pierwszym zamówieniem na samolot szerokokadłubowy złożonym niedawno. Chce stworzyć w kraju wiele węzłów przesiadkowych, zapewniających bezpośrednie połączenia z odległymi miejscami docelowymi z różnych miast metropolitalnych za pomocą samolotów Airbus A350 i Airbus A321 XLR (o bardzo długim zasięgu), które dołączą do jego floty od 2025 roku.

Oczekuje się, że samoloty Airbus A321 XLR będą wykorzystywane do bezpośrednich, 7-8-godzinnych lotów do Europy i krajów Dalekiego Wschodu.

Podczas wtorkowej telekonferencji dotyczącej wprowadzenia samolotów szerokokadłubowych dyrektor generalny IndiGo Pieter Elbers powiedział, że linia lotnicza dostrzega potencjał w różnych mocnych stronach kraju, takich jak Delhi, Bombaj, Hyderabad i Bengaluru, i biorąc pod uwagę położenia geograficznego kraju, optymistyczne jest stwierdzenie, że w różnych miastach metropolitalnych pojawią się pewne nakładające się, a także unikalne połączenia.

Przeczytaj także: IndiGo wyrusza w daleki rejs, zamawia 30 samolotów szerokokadłubowych

Liniowy spadek udziału indyjskich przewoźników w rynkach światowych powyżej 5-6 godzin

„Następuje liniowy spadek udziału indyjskich przewoźników w rynkach międzynarodowych powyżej 5–6 godzin. Indyjscy przewoźnicy są znacznie niedostatecznie reprezentowani na rynku lotów szerokokadłubowych długodystansowych. Powinniśmy być w stanie konkurować z globalnymi węzłami lotniczymi” Elbers powiedział podczas telekonferencji z analitykami i dziennikarzami.

Warto przeczytać!  Papatacze, które zachwyciły Jana Brzechwę. Gdzie je kupić we Wrocławiu?

25 kwietnia IndiGo złożyło wiążące zamówienie na 30 samolotów Airbus A350-900, które pomogą tej taniej linii lotniczej oferować loty bez przesiadek do Europy, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Australii z Indii. Chociaż linia lotnicza i producent samolotów nie podzielili się kosztami przejęcia, szacuje się, że będzie ono kosztować IndiGo ponad 9 miliardów dolarów, na podstawie cen katalogowych z 2018 roku. Europejski producent samolotów zaprzestał publikowania cen katalogowych samolotów od 2019 roku.

Przeczytaj także: Archer dołączy do IndiGo – aplikacji do transportu osób, które poszerzą zasięg elektrycznych taksówek powietrznych

Oprócz wiążącego lub potwierdzonego zamówienia na 30 samolotów A350-900, IndiGo zabezpieczyło także prawa do zakupu dodatkowych 70 samolotów z rodziny Airbus A350. Obecnie linia lotnicza obsługuje tanie loty z miejscami w pełni ekonomicznymi, korzystając z floty samolotów Airbus 320, które mogą pomieścić od 180 do 220 pasażerów. Dzięki temu zamówieniu IndiGo dołączy do segmentu samolotów szerokokadłubowych, do którego na razie należą jedynie Air India i Vistara – obie spółki Grupy Tata.

Linia lotnicza powtórzyła, że ​​decyzja o zamówieniu 30 samolotów Airbus A350-900 była świadoma, po szeroko zakrojonych ocenach i jest zgodna z ambicją rządu, jakim jest utworzenie w kraju globalnych węzłów lotniczych.

Warto przeczytać!  Firma z Krakowa zostawiła k. Rzeszowa zbiorniki, z których wycieka czarna oleista maź. Jak duże jest skażenie gleby? [WIDEO]

„Oczekuje się, że do 2027 r. Indie staną się trzecią co do wielkości gospodarką świata, aspiracje indyjskich konsumentów rosną nie tylko w regionie, ale nawet dalej, a rozwój IndiGo jako linii lotniczej doprowadził do tej przemyślanej decyzji.” – stwierdził Elbers.

IndiGo zamierza wykorzystać 30% miejsc na trasach międzynarodowych z obecnych 27%. Oczekuje się, że liczba ta wzrośnie jeszcze bardziej wraz z wprowadzeniem samolotów A321XLR od 2025 r. i A350 od 2027 r. Obecnie IndiGo jest największą krajową i drugą co do wielkości międzynarodową linią lotniczą po grupie Air India i obsługuje około 2000 lotów dziennie.

„Dziś eksploatujemy około 350 samolotów, do 2030 roku będziemy operować 550–600 samolotów… pomiędzy rodziną A350 i A320 będzie podobieństwo w wielu elementach, będziemy mieli synergię w załodze w kokpicie, metodologiach itp., – powiedział Elbers.

IndiGo nie ujawniło, czy będzie obsługiwać niedrogi produkt szerokokadłubowy, czy też doda obiekty oferujące pełen zakres usług, ale stwierdziło, że utrzyma pozycję lidera pod względem kosztów również w przypadku swojego produktu szerokokadłubowego.

„Zbyt długo indyjscy klienci mieli trudności z dotarciem do miejsc docelowych, a dzięki naszemu nowemu produktowi będą mieli możliwość bezpośredniego lotu” – powiedział Elbers.

Warto przeczytać!  Oryginalny indyjski start-up zajmujący się pojazdami elektrycznymi poszerza swoją rodzinę o hulajnogi rodzinne

Airbus A350-900 to szerokokadłubowy, dwusilnikowy samolot dalekiego zasięgu, który został wprowadzony do komercyjnej obsługi przez Qatar Airways w 2015 roku. Samolot może przewieźć 300–350 pasażerów na dystansie 15 000 km lub 16–17 godzin lotu będzie mógł latać bez przesiadek i będzie napędzany silnikami Trent XWB firmy Rolls-Royce.

Według firmy badawczej CAPA India Indie posiadają jedną z najmniejszych flot samolotów szerokokadłubowych na świecie. Dane wykazały, że w 2022 r. Indie posiadały około 49 samolotów szerokokadłubowych w porównaniu z ponad 550 w USA, 460 w Chinach, 126 we Francji i 101 w Niemczech.

Dysponując flotą ponad 350 samolotów, IndiGo zapewnia obecnie połączenia do ponad 85 miejsc docelowych w kraju i około 30 międzynarodowych. Linia lotnicza ma w przygotowaniu blisko 970 samolotów wąskokadłubowych z rodziny Airbus A320 i 30 szerokokadłubowych A350.



Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!


Źródło