Biznes

IndiGo wybiera premium w miarę obniżek cen biletów ekonomicznych i powiększania się klasy biznes | Wiadomości Firmowe

  • 24 maja, 2024
  • 5 min read
IndiGo wybiera premium w miarę obniżek cen biletów ekonomicznych i powiększania się klasy biznes |  Wiadomości Firmowe


Tendencja ta podkreśla, że ​​Air India i Vistara, linie lotnicze Grupy Tata i jedyni przewoźnicy w Indiach oferujący oferty w klasie biznes, wykorzystują okazję do pobierania wyższych cen

IndiGo, IndiGo Airlines, samoloty IndiGo

IndiGo (fot. Bloomberg)

Deepak Patel Nowe Delhi

Z najnowszych danych wynika, że ​​średnia cena biletu w klasie ekonomicznej na najczęściej uczęszczanych trasach krajowych w Indiach gwałtownie spadła w ciągu ostatniego roku, podczas gdy cena biletu w klasie biznes wzrosła. Tendencja ta skłoniła IndiGo do ogłoszenia już w grudniu wprowadzenia klasy biznes na „najbardziej ruchliwych i biznesowych trasach”.

Według firmy analitycznej Cirium, średnia cena biletu w klasie ekonomicznej uzyskiwana przez indyjskich przewoźników na siedmiu trasach o dużej częstotliwości w kraju spadła w lutym aż o 47,5% rok do roku. Natomiast ceny biletów w klasie biznes odnotowały w tym samym okresie dramatyczny wzrost, aż o 59,3%.

Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp

Podkreśla to, że Air India i Vistara, należące do grupy Tata i jedyni indyjscy przewoźnicy oferujący obecnie klasę biznes, wykorzystują okazję do pobierania wyższych cen.

Jednak wejście IndiGo na rynek klasy biznes prawdopodobnie zakłóci ten dochodowy krajobraz. Znani z konkurencyjnych cen i najniższych kosztów jednostkowych w kraju, oczekuje się, że posunięcie IndiGo wywoła intensywną konkurencję w sektorze premium, potencjalnie podważając siłę cenową, jaką cieszą się obecnie jej rywale, według znawców branży lotniczej.

Air India, Vistara i IndiGo nie odpowiedziały na zapytania Business Standard w tej sprawie.

Warto przeczytać!  Wnioski z Karpacza: Modernizację kolei trzeba kontynuować

Sanjay Kumar, były dyrektor ds. strategii i przychodów w IndiGo, powiedział w piątek, że istnieje szansa rynkowa i że dwie linie lotnicze prowadzone przez Tata potrzebują konkurencji w segmencie klasy biznes. „Ważne jest, aby IndiGo zapewniło tę konkurencję liniom lotniczym oferującym pełen zakres usług. Obecnie sieć lotów IndiGo jest najlepszą siecią” – powiedział.

IndiGo wdrożyło strategiczne podejście, aby przeciwdziałać niektórym zyskom osiąganym przez swoich konkurentów bez pełnego zapełnienia „drugiej kabiny (klasy ekonomicznej)” na rynku, powiedział Kumar, obecnie prezes i dyrektor generalny InterGlobe Technology Quotient, podczas przemówienia podczas seminarium internetowego — Przyszła dynamika cen linii lotniczych w Indiach — organizowany przez CAPA India.

Dane Cirium podkreślają intrygującą dynamikę na trasie Delhi–Bombaj, najbardziej ruchliwej trasie krajowej w Indiach. Linie lotnicze zanotowały w lutym średnią cenę biletu w klasie ekonomicznej na poziomie 90 dolarów, co oznacza spadek o 29,7% rok do roku. Jednak ceny biletów w klasie biznes na tej trasie wzrosły do ​​średnio 303 dolarów, co oznacza wzrost o 12,6% rok do roku. Podane ceny nie uwzględniają podatków i opłat.

Warto przeczytać!  Technicy w domach, mieszkaniach i na klatkach. Muszą zamontować to u każdego

Na trasie Kalkuta–Chennai średnia cena biletu w klasie ekonomicznej spadła w lutym o 45,1% rok do roku, do 78 dolarów. Z drugiej strony linie lotnicze odnotowały gwałtowny wzrost średniej ceny biletów w klasie biznes, która w lutym wzrosła o 59,3% rok do roku, do 317 dolarów.

„Jeśli chodzi o produkt premium (IndiGo), istnieje szansa na rynku. Vistara jako marka wycofuje się z rynku i trafia do Air India. To pozostawia pustkę. W zależności od produktu, modelu usługi, strategii i tego, co robisz na trasach o dużej częstotliwości, podwójne ceny lub strategia podwójna mogą działać. Należy to odpowiednio przekazać (klientom)” – powiedział Kapil Kaul, dyrektor generalny i dyrektor CAPA India.

Plany IndiGo dotyczące wprowadzenia oferty w klasie biznes pojawiły się w zeszłym miesiącu, kiedy spółka złożyła zamówienie u europejskiego producenta samolotów Airbus na 30 szerokokadłubowych samolotów A350-900. Samoloty te, dzięki większym zbiornikom paliwa, nadają się do obsługi tras długodystansowych, takich jak te łączące Indie z Ameryką Północną i Europą. Samoloty szerokokadłubowe są zwykle eksploatowane w konfiguracji wieloklasowej.

Oczekuje się jednak, że dostawy szerokokadłubowych samolotów A350-900 rozpoczną się dopiero w 2027 r. i później. Natomiast IndiGo ma otrzymać pierwszą partię samolotów A321XLR – samolotów wąskokadłubowych o większym zasięgu niż A321neo – już w przyszłym roku. W rezultacie początkowa klasa biznes linii lotniczej będzie prawdopodobnie obsługiwana samolotem A320neo lub A321neo. Obecnie około 27 procent całkowitej przepustowości pasażerskiej IndiGo przypada na trasy międzynarodowe.

Warto przeczytać!  Przygotuj się na rozczarowanie! Pracownicy indyjskiego sektora IT prawdopodobnie zobaczą w tym roku zryczałtowane podwyżki i odroczone podwyżki


Źródło