Biznes

„Indyjscy przewoźnicy będą mieli 50% udziału w rynku międzynarodowych przewozów pasażerskich do roku budżetowego 2028”: CRISIL

  • 6 maja, 2024
  • 5 min read
„Indyjscy przewoźnicy będą mieli 50% udziału w rynku międzynarodowych przewozów pasażerskich do roku budżetowego 2028”: CRISIL


NOWE DELHI: Dzięki ogromnym zamówieniom samolotów od Tata Group Indie lotniczeIndiGo (które teraz zdecydowało się również na szerokie korpusy) i Akasa, Indyjscy przewoźnicymogłoby stanowić 50% międzynarodowego przewozu pasażerów udział w rynku zgodnie z planem do roku 2028 KRYZYL. Przewoźnicy zagraniczni zawsze posiadali lwią część tego rynku, głównie ze względu na słabe bilanse indyjskich linii lotniczych, z jedynym wyjątkiem bogatego w gotówkę IndiGo. Jednak wraz z wyprzedaniem sztucznej inteligencji przez rząd Modiego i powrotem Maharadży do założyciela Tata Group wraz z IndiGo, które zdecydowało się teraz na rozpowszechnienie swojej skrzydeł na arenie międzynarodowej, sytuacja może wkrótce się zmienić.
„Udział indyjskich linii lotniczych w międzynarodowym ruchu pasażerskim rozpoczynającym się, kończącym się w Indiach lub przelatującym przez Indie wzrośnie o 700 punktów bazowych (bps) do około 50% w roku fiskalnym 2028 z 43% w roku fiskalnym 2024. Poprawa będzie spowodowana przez Indie linie lotnicze wdrażające dodatkowe samoloty i dodające nowe trasy w segmencie międzynarodowym, a także ich nieodłączną przewagę w postaci doskonałej łączności krajowej w porównaniu z przewoźnikami zagranicznymi. Profile biznesowe indyjskich przewoźników wzmocnią się w wyniku ich rosnącego udziału w ruchu międzynarodowym, który jest bardziej rentowny niż segment krajowy” – stwierdził CRISIL w poniedziałkowym komunikacie.
Międzynarodowy ruch pasażerski w Indiach wzrósł do około 7 crore w roku finansowym 2024 z najniższego poziomu 1 crore w roku budżetowym 2021 i przekroczył poziom sprzed pandemii. Udział indyjskich linii lotniczych, który wcześniej systematycznie rósł, od czasu pandemii przyspieszył.
Manish Gupta, starszy dyrektor i zastępca dyrektora ds. ratingów w CRISIL Ratings, powiedział: „Po pandemii pojawiła się zauważalna zmiana we wzorcach wydatków, co widać w rosnącej skłonności Hindusów do międzynarodowych podróży wypoczynkowych. Rosnące dochody do dyspozycji, złagodzenie wymogów wizowych, rosnąca liczba lotnisk i lepsza łączność w transporcie lotniczym sprzyjają podróżom międzynarodowym. Oczekuje się, że skupienie się rządu na uczynieniu z Indii centrum turystycznego również pozytywnie wpłynie na ruch przyjazdowy. Zatem międzynarodowy ruch pasażerski prawdopodobnie odnotuje CAGR na poziomie 10–11% w ciągu najbliższych czterech budżetów, w porównaniu do zaledwie 5% CAGR w ciągu czterech lat poprzedzających pandemię”.
Indyjskie linie lotnicze chcą przejąć dużą część wzrostu międzynarodowego ruchu pasażerskiego, ponieważ jest on zazwyczaj bardziej rentowny ze względu na wyższe zyski i charakteryzuje się mniej intensywną konkurencją w porównaniu z trasami krajowymi. W ciągu ostatnich 15 miesięcy dodali 55 nowych tras międzynarodowych, a ich liczba przekroczyła 300. Obejmują one bezpośrednie loty z dodatkowych miast do popularnych miejsc długodystansowych w Stanach Zjednoczonych, Europie i Australii, skutecznie skracając czas lotu i eliminując przesiadki.
Indyjskie linie lotnicze zamierzają również rozmieścić dodatkowe samoloty na międzynarodowych trasach krótko- i średniodystansowych oraz wykorzystać umowy codeshare z głównymi światowymi liniami lotniczymi, aby zapewnić pasażerom dalszą łączność.
„W związku z tym indyjskie linie lotnicze mają pewną naturalną przewagę w zakresie przejmowania większej części międzynarodowego ruchu w kraju w porównaniu z zagranicznymi liniami lotniczymi. Mają lepszą łączność krajową niż ich zagraniczni odpowiednicy, którzy obsługują tylko wybrane miasta w Indiach, i mogą zaoferować kompleksowe połączenia międzynarodowe w ramach jednego biletu podróżnym z miast poziomu 2 i 3.
Położenie geograficzne Indii dobrze sprzyja również połączeniom lotniczym między regionem EMEA6 a regionem Azji i Pacyfiku, potencjalnie pozycjonując ten kraj jako węzeł podróży międzynarodowych” – stwierdził CRISIL.
Ankit Kedia, dyrektor CRISIL Ratings, powiedział: „Aby wykorzystać wzrost liczby podróży międzynarodowych, indyjskie linie lotnicze inwestują w samoloty szerokokadłubowe i wąskokadłubowe dalekiego zasięgu w celu rozbudowy sieci, dodając nowe trasy międzynarodowe i wprowadzając długodystansowe loty bez przesiadek do kluczowych miejsca docelowe. Dzięki planowanemu dodaniu floty i strategii rozbudowy sieci indyjskie linie lotnicze mogłyby odnotować CAGR na poziomie 14–15% w segmencie międzynarodowym w ciągu najbliższych czterech lat fiskalnych, zwiększając swój udział w rynku do 50%.




Źródło

Warto przeczytać!  Inflacja w USA lipiec 2023