Biznes

Indyjski przemysł samochodowy osiągnie wartość 300 miliardów dolarów do 2026 r.; Postaw na innowacje i rozwój

  • 27 kwietnia, 2024
  • 6 min read
Indyjski przemysł samochodowy osiągnie wartość 300 miliardów dolarów do 2026 r.;  Postaw na innowacje i rozwój


Szybko rozwijający się indyjski rynek motoryzacyjny wkrótce osiągnie kamień milowy, a prognozy wskazują, że do 2026 r. osiągnie on wartość 300 miliardów dolarów. Wzrost ten jest napędzany różnymi czynnikami, w tym rosnącymi poziomami dochodów, urbanizacją i rosnącą klasą średnią o rosnącej sile nabywczej.

Szybko rozwijający się indyjski rynek motoryzacyjny wkrótce osiągnie kamień milowy, a prognozy wskazują, że do 2026 r. osiągnie on wartość 300 miliardów dolarów.

W marcu 2024 r. indyjski przemysł samochodowy wyprodukował łącznie 2 325 959 sztuk, obejmujących pojazdy osobowe, trójkołowe, dwukołowe i czterokołowe.

HT uruchamia Crick-it, miejsce, w którym można grać w krykieta w dowolnym miejscu i czasie. Przeglądaj teraz!

Pojazdy osobowe stanowiły 368 086 sztuk, pojazdy trójkołowe – 56 723 sztuki, a w sprzedaży krajowej w marcu dominowały pojazdy dwukołowe, których sprzedaż krajowa wyniosła 1 487 579 sztuk.

W pierwszym kwartale 2024 r. branża wyprodukowała łącznie 7 394 417 sztuk, obejmujących pojazdy osobowe, pojazdy użytkowe, pojazdy trójkołowe, pojazdy dwukołowe i czterokołowce.

Pojazdy osobowe odnotowały 1 135 501 sztuk, pojazdy użytkowe osiągnęły 268 294 sztuki, pojazdy trzykołowe wyniosły 164 844 sztuki, a pojazdy dwukołowe utrzymały dobre wyniki – 4 503 523 jednostki sprzedano podczas sprzedaży krajowej w okresie od stycznia do marca 2024 r.

W roku finansowym od kwietnia 2023 r. do marca 2024 r. indyjski przemysł motoryzacyjny odnotował łączną produkcję 284 347 742 sztuk.

Pojazdy osobowe stanowiły 4 218 746 sztuk, pojazdy użytkowe – 967 878 ​​sztuk, pojazdy trójkołowe – 691 749 sztuk, a pojazdy dwukołowe zdominowały rynek z 179 743 365 sprzedanymi jednostkami w momencie sprzedaży krajowej w tym samym okresie.

Dominację Indii na arenie motoryzacyjnej dodatkowo podkreśla ich status największego na świecie producenta jednośladów, produkującego rocznie ponad 21 milionów sztuk, oraz największego producenta traktorów.

Warto przeczytać!  Nowa Toyota Land Cruiser po 14 latach. To powrót do korzeni

Co więcej, zajmuje pozycję trzeciego co do wielkości producenta ciężkich samochodów ciężarowych na świecie i czwartego co do wielkości producenta samochodów.

Sektor ten był także magnesem dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ), a skumulowany napływ bezpośrednich inwestycji kapitałowych w okresie od kwietnia 2000 r. do września 2023 r. wyniósł około 35,40 mld USD.

Warto zauważyć, że inicjatywy rządu pobudziły wzrost, a całkowity eksport samochodów z Indii osiągnął w roku budżetowym 23 47 61 487 sztuk, co znacząco przyczyniło się do wzrostu PKB kraju i zapewniło zatrudnienie bezpośrednio i pośrednio około 19 milionom ludzi.

Dążenie Indii do pojazdów elektrycznych (EV) nabiera tempa. Przewiduje się, że do 2025 r. stanie się trzecim co do wielkości rynkiem pojazdów elektrycznych, z liczbą 2,5 mln pojazdów na drogach.

Sektor ten stwarza ogromne możliwości inwestycyjne o wartości ponad 200 miliardów dolarów w ciągu najbliższych 8–10 lat, przy czym oczekuje się, że w latach 2022–2030 rynek pojazdów elektrycznych będzie rósł w tempie CAGR wynoszącym 49%.

Oprócz pojazdów elektrycznych w branży motoryzacyjnej we wszystkich segmentach obserwuje się zmianę preferencji konsumentów w kierunku większych i mocniejszych pojazdów.

Tendencja ta znajduje odzwierciedlenie w rosnącym popycie na pojazdy użytkowe (UV) oraz średnie i ciężkie pojazdy użytkowe (M&HCV).

Trajektoria wzrostu branży jest dodatkowo wspierana przez inicjatywy takie jak Make in India, Automotive Mission Plan 2026 i National Electric Mobility Mission Plan 2020.

Warto przeczytać!  Tańsza pszenica i gaz, a chleb dalej drogi. Branża się tłumaczy

Co więcej, odnowiona polityka złomowania pojazdów i wprowadzenie Bharat NCAP, indyjskiego programu oceny bezpieczeństwa pojazdów, podkreślają zaangażowanie rządu we wspieranie innowacji i zrównoważonego rozwoju w sektorze motoryzacyjnym.

Jeśli chodzi o wielkość rynku, oczekuje się, że indyjski rynek samochodów osobowych osiągnie wartość 54,84 miliarda dolarów do 2027 r., przy CAGR wynoszącym ponad 9% w latach 2022–27.

Tymczasem przewiduje się, że światowy rynek pojazdów elektrycznych wzrośnie pięciokrotnie do 1318 miliardów dolarów do 2028 roku.

W miarę jak branża przygotowuje się do dalszego wzrostu, ostatnie wydarzenia, takie jak pierwsza oferta publiczna Ola Electric, rekordowa sprzedaż półroczna Mercedes-Benz oraz zachęty rządowe na rzecz pojazdów wyposażonych w ekologiczną technologię, ilustrują dynamikę i potencjał sektora.

Indie są gotowe przewodzić rewolucji pojazdów elektrycznych i umocnić swoją pozycję światowego centrum motoryzacyjnego, przyszłość indyjskiego przemysłu motoryzacyjnego wygląda obiecująco i ekscytująco.

Indyjski sektor motoryzacyjny stał się latarnią szans zarówno dla graczy krajowych, jak i międzynarodowych, a firmy dużo inwestują, aby wykorzystać ten lukratywny rynek.

Równolegle z rozwojem rynku samochodowego, segment motoryzacyjnego rynku wtórnego w Indiach również gwałtownie wzrośnie. Prognozy wskazują, że do 2026 roku segment motoryzacyjnego rynku wtórnego osiągnie wartość 32 miliardów dolarów.

Segment ten obejmuje szeroką gamę usług i produktów, obejmujących części i akcesoria samochodowe, usługi serwisowe i naprawcze.

Ashish Sharma, dyrektor generalny Gavansa Enterprises, powiedział: „Indyjski przemysł motoryzacyjny znajduje się w kluczowym momencie i jest gotowy przewodzić globalnemu przejściu w kierunku zrównoważonej mobilności i postępu technologicznego. Dzięki solidnemu ekosystemowi jesteśmy świadkami bezprecedensowej konwergencji innowacji i Od pojazdów elektrycznych po zaawansowane funkcje, branża samochodowa znajduje się w czołówce pionierskich rozwiązań, które odpowiadają zarówno wyzwaniom środowiskowym, jak i wymaganiom konsumentów”.

Warto przeczytać!  TSMC planuje podnieść znacząco ceny chipów produkowanych na terenie Stanów Zjednoczonych i Japonii

Dodał: „Wierzę, że współpraca i innowacje to kamienie węgielne sukcesu w dzisiejszym przemyśle motoryzacyjnym. Współpracując z zainteresowanymi stronami z branży i wykorzystując pojawiające się trendy, możemy odblokować nowe możliwości wzrostu i wynieść indyjski sektor motoryzacyjny na jeszcze wyższy poziom”.

Rosnący popyt na produkty i usługi na rynku wtórnym jest napędzany takimi czynnikami, jak rosnący park pojazdów, rosnąca świadomość konsumentów i zwrot w kierunku dostosowywania pojazdów.

Co więcej, indyjski przemysł komponentów samochodowych przygotowuje się na wykładniczy wzrost eksportu.

Prognozy wskazują, że w ciągu najbliższych 10 lat eksport tej branży wzrośnie pięciokrotnie.

Indyjski sektor komponentów samochodowych już wnosi znaczący wkład w eksport tego kraju, a ten przewidywany wzrost podkreśla potencjał tej branży do stania się światową potęgą.

Oczekuje się, że czynniki takie jak konkurencyjne ceny, standardy jakości i postęp technologiczny będą napędzać tak silny wzrost eksportu.

Odkryj kluczowe momenty, które ukształtowały podróż wyborczą w Indiach, w sekcji Eras naszego ekskluzywnego produktu Wybory. Uzyskaj dostęp do wszystkich treści całkowicie bezpłatnie w aplikacji HT. Pobierz teraz!
Bądź na bieżąco z wiadomościami biznesowymi, Gold Rates Today, India News i innymi powiązanymi aktualizacjami na stronie internetowej i w aplikacjach Hindustan Times


Źródło