Biznes

Indyjski rynek pojazdów elektrycznych wzrośnie o 66% w 2024 r., co będzie prawdopodobnie stanowić prawie jedną trzecią sprzedaży fotowoltaiki do 2030 r.

  • 9 kwietnia, 2024
  • 5 min read
Indyjski rynek pojazdów elektrycznych wzrośnie o 66% w 2024 r., co będzie prawdopodobnie stanowić prawie jedną trzecią sprzedaży fotowoltaiki do 2030 r.


Projekcje na 2024 r. pokazują, że rosnąca sprzedaż pojazdów elektrycznych będzie stanowić cztery części całkowitej sprzedaży pojazdów osobowych (PV), napędzana nowymi podmiotami i dotacjami rządowymi. Oczekuje się, że do 2030 r. pojazdy elektryczne będą stanowić prawie jedną trzecią indyjskiego rynku fotowoltaicznego, co sygnalizuje solidną, długoterminową trajektorię wzrostu w sektorze motoryzacyjnym w kraju, stwierdziła firma badawcza w swoim raporcie opublikowanym pod koniec ubiegłego tygodnia.

Przeczytaj także: Ekologiczna jazda: strategia motocyklowa Yamahy zmienia się w stronę pojazdów napędzanych etanolem, a nie pojazdów elektrycznych

Silniki TataM&M i nie tylko: duzi gracze na indyjskim rynku pojazdów elektrycznych

Dzięki silnemu portfolio i strategicznym powiązaniom z Uberem Tata Motors posiadała w 2023 r. ponad dwie trzecie krajowego rynku pojazdów elektrycznych, ale straciła część udziału na rzecz firm Mahindra & Mahindra (M&M) i BYD. Z raportu wynika, że ​​przy zaledwie jednym modelu w swoim portfolio, odnotowując wzrost o 2476%, M&M była najszybciej rozwijającą się marką w 2023 roku, a za nią plasowały się BYD i MG Motor.

Rozwój M&M można przypisać agresywnym wysiłkom marketingowym wokół w pełni elektrycznego SUV-a XUV400 wprowadzonego na rynek w 2023 r. W ubiegłym roku BYD również zrobiło furorę w regionie, odnotowując ponad 1500-procentowy wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych w kraju przy zaledwie dwóch modelach w ofercie indyjskiej: e6 MPV i Atto 3 SUV.

Warto przeczytać!  Indyjski turysta kosmiczny, który po raz pierwszy poleci jutro samolotem Blue Origin Jeffa Bezosa: „Marzę o wielkich marzeniach”

Przeczytaj także: Indie kuszą producentów pojazdów elektrycznych obniżkami ceł importowych, otwierając drogę Tesli na rynek

Pomimo przynależności do kategorii premium, BYD zapewnił sobie pozycję wśród pięciu największych marek samochodów elektrycznych w Indiach. Oczekuje się, że niedawna premiera modelu Seal przez BYD jeszcze bardziej wzmocni obecność marki na rynku i konkurencyjność.

W zeszłym miesiącu rząd obniżył podatki importowe pojazdów elektrycznych na niektóre modele, jeśli producenci samochodów zobowiążą się do zainwestowania co najmniej 500 milionów dolarów i rozpoczęcia krajowej produkcji w ciągu trzech lat, co będzie postrzegane jako zwycięstwo zagranicznych producentów samochodów.

Tesla rozpoczęła w swojej fabryce w Niemczech produkcję samochodów z kierownicą po prawej stronie, które będą eksportowane do Indii jeszcze w tym roku. Według agencji prasowej Reuters wietnamski producent samochodów VinFast również planuje zainwestować w kraju 2 miliardy dolarów i w lutym rozpoczął budowę fabryki w południowym stanie Tamil Nadu.

Perspektywy

Oczekuje się, że wejście Maruti Suzuki na rynek pojazdów elektrycznych zachwieje dominacją Taty, stwierdza Counterpoint w swoim raporcie. Decyzja VinFast o budowie fabryki w indyjskim stanie Tamil Nadu podkreśla rosnące zainteresowanie i inwestycje w produkcję pojazdów elektrycznych w tym kraju. Oznacza to nie tylko zwiększoną konkurencję, ale także odzwierciedla ewoluujący krajobraz przemysłu motoryzacyjnego zmierzającego w kierunku technologii zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska, stwierdzono w raporcie.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Przeczytaj także: Nawet największy na świecie rynek pojazdów elektrycznych zwalnia

„Wzrost produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych, wspierany przez kluczowych graczy, takich jak Ola, Reliance New Energy i ACC Energy Storage, wraz z inicjatywą Make in India, obniży koszty produkcji i zwiększy sprzedaż pojazdów elektrycznych” – powiedziała Liz Lee, zastępca dyrektora ds. firma badawcza.

Inicjatywy rządowe, takie jak program PLI na rzecz ogniw zaawansowanej chemii (ACC) i niedawna obniżka ceł importowych na pojazdy elektryczne, zmieniają zasady gry. Według najwyższego urzędnika wszystko to nie tylko otwiera drzwi Tesli, ale także sygnalizuje gotowość Indii do przyjęcia znacznych inwestycji i wspierania nowego ekosystemu dla pojazdów elektrycznych i dostawców ich komponentów.

„Wraz z rozwojem infrastruktury i trakcji konsumenckiej będziemy świadkami wejścia na rynek nowszych graczy, takich jak Tesla i szybko rozwijających się chińskich marek, takich jak Xiaomi, co będzie katalizatorem innowacji i konkurencji na czwartym co do wielkości rynku fotowoltaicznym na świecie” – powiedział Neil Shah , wiceprezes ds. badań.

Według Shaha na rynku pojazdów elektrycznych gracze w szerszym łańcuchu wartości będą traktować priorytetowo rynek indyjski nie tylko ze względu na konsumpcję krajową, ale także ze względu na technologię, badania i rozwój (B+R), a także możliwości eksportowe.

Warto przeczytać!  Kursy walut NBP. Ile kosztuje dolar, euro, frank i funt w poniedziałek, 17 lipca 2023 r.?

„Obejmowałoby to działania takie, jak Qualcomm i MediaTek projektujące i oferujące zaawansowane komponenty samochodowe, BlackBerry dostarczające oprogramowanie zabezpieczające i zabezpieczające, czy Foxconn zmniejszający bariery dla nowych uczestników rynku w Indiach dzięki innowacyjnemu, „lokalnemu” modelowi projektowania i produkcji opartemu na konsorcjum MIH, ” powiedział Shah.

Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!

Śledź wszystkie wiadomości branżowe, bankowe i aktualizacje na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe.

Mniej więcej

Opublikowano: 9 kwietnia 2024, 20:48 czasu wschodniego


Źródło