Indyjski rynek smartfonów doświadcza historycznego załamania, odnotowuje 20% spadek w I kwartale 2023 r
![Indyjski rynek smartfonów doświadcza historycznego załamania, odnotowuje 20% spadek w I kwartale 2023 r](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/04/india-smartphone-market-decline-express-photo-770x470.jpg)
Plusem jest to, że Indie osiągnęły rekordową wartość eksportu w tym samym kwartale dzięki Apple i Samsungowi. Sprawdź szczegóły tutaj.
Indyjski rynek smartfonów, który ma ponad 600 milionów użytkowników, był świadkiem historycznego załamania w pierwszym kwartale 2023 roku. Według firmy badawczej Canalys, dostawy smartfonów w Indiach spadły o 20% rok do roku, co jest pierwszym w historii spadkiem w I kwartale.
Wyczerpałeś swoje
miesięczny limit darmowych historii.
Aby kontynuować czytanie,
po prostu zarejestruj się lub zaloguj
Aby czytać dalej, potrzebujesz subskrypcji. Zacznij już dziś od specjalnych cen z okazji Dnia Założyciela.
Ten artykuł premium jest na razie bezpłatny.
Zarejestruj się, aby kontynuować czytanie tej historii.
Ta zawartość jest przeznaczona wyłącznie dla naszych subskrybentów.
Zapisz się, aby uzyskać nieograniczony dostęp do ekskluzywnych i premium artykułów The Indian Express.
Ta zawartość jest przeznaczona wyłącznie dla naszych subskrybentów.
Zasubskrybuj teraz, aby uzyskać nieograniczony dostęp do ekskluzywnych i premium artykułów The Indian Express.
Było to spowodowane różnymi czynnikami, takimi jak słaby popyt konsumpcyjny, wysoka inflacja, korekta zapasów i niedobór komponentów. Samsung, który wyprzedził Xiaomi w czwartym kwartale 2022 r., utrzymał swoje pierwsze miejsce w pierwszym kwartale 2023 r. z 21% udziałem w rynku i 6,3 mln sztuk w wysyłkach.
Tymczasem Xiaomi spadło jeszcze bardziej na czwarte miejsce z 5 milionami przesyłek. Został wyprzedzony przez Oppo, które dzięki udanej premierze nowych produktów zajmuje teraz drugie miejsce z 5,5 milionami przesyłek. Vivo zajęło trzecie miejsce z 5,4 milionami przesyłek.
Canalys twierdzi, że chociaż rynek indyjski boryka się z trudnościami na początku roku, sprzedawcy nadal optymistycznie patrzą na długoterminowe perspektywy i dlatego nadal „napędzają” rynek. Osiąga się to poprzez optymalizację handlu detalicznego, lokalnego zaopatrzenia, produkcji oraz badań i rozwoju.
„Dostawcy z efektywnym zarządzaniem kanałami okazali się bardziej odporni na zmienność rynku. Po pandemii dostawcy, którzy pielęgnowali główne kanały sprzedaży detalicznej, wykazali się stabilnością nawet podczas pogorszenia koniunktury na rynku. Rosnący udział modeli z wyższych przedziałów cenowych zachęcił dostawców do skupienia się na wzmocnieniu kanałów offline” – powiedział Sanyam Chaurasia, analityk w Canalys.
Według Canalys Samsung odniósł sukces na rynku offline dzięki nowym smartfonom z serii A z obsługą 5G. Tymczasem Apple ze swoimi nowymi sklepami stacjonarnymi „dalej wzmocni swoją markę i pozycję”. Te dwie firmy odegrały również kluczową rolę w napędzaniu wzrostu eksportu smartfonów w Indiach, pomagając osiągnąć rekordową wartość eksportu wynoszącą prawie 4 miliardy dolarów w pierwszym kwartale 2023 roku.
„Ponieważ dochód rozporządzalny stopniowo rośnie, konsumenci są skłonni wydawać więcej na urządzenia premium. Aby odnieść sukces w tym segmencie, marki muszą priorytetowo traktować dostępność, przystępność cenową i aspiracyjną wartość. Idąc dalej, marki powinny również kłaść nacisk na strategię eksportową, aby dostosować się do inicjatyw rządowych” – dodaje Chaurasia.
Globalny rynek smartfonów też nie radzi sobie zbyt dobrze
Tymczasem raport Canalys dotyczący światowego rynku smartfonów ujawnił również niepokojące trendy, przy czym rynek kontynuował spadek w pierwszym kwartale 2023 r., spadając o 12% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Był to piąty kwartał z rzędu, w którym rynek się skurczył, ponieważ różne czynniki, takie jak niskie zaufanie konsumentów, rosnące ceny, nadwyżki zapasów i zakłócenia w łańcuchu dostaw, wpłynęły na branżę.
Samsung był jedynym dużym dostawcą, który odbił się od poprzedniego kwartału i odzyskał pierwsze miejsce z 22% udziałem w rynku. Drugie miejsce zajął Apple z udziałem 21%, a za nim uplasowały się Xiaomi, Oppo i Vivo. Jednak rynek wykazywał również pewne oznaki ożywienia, ponieważ popyt na niektóre produkty poprawił się, a dostawcy stali się bardziej aktywni w planowaniu produkcji i innowacjach.
© IE Online Media Services Pvt Ltd
Po raz pierwszy opublikowano w dniu: 19-04-2023 o 12:46 IST