Biznes

Indyjski start-up zajmujący się sztuczną inteligencją i robotyką Swaayatt Robots zabezpiecza 4 mln dolarów w celu uzyskania autonomii na poziomie 5

  • 8 czerwca, 2024
  • 5 min read
Indyjski start-up zajmujący się sztuczną inteligencją i robotyką Swaayatt Robots zabezpiecza 4 mln dolarów w celu uzyskania autonomii na poziomie 5


Niedawno powołano indyjski start-up Swaayatt Robots z siedzibą w Bhopalu w dziedzinie sztucznej inteligencji i robotyki 4 miliony dolarów przy wycenie inwestorów amerykańskich na 151 milionów dolarów. Firma pozyska jeszcze 11 mln dolarów przy wycenie na poziomie 175–200 mln dolarów.

„W 2021 roku zebraliśmy 3 miliony dolarów, z czego wykorzystaliśmy jedynie 650 000 dolarów. W sumie mamy teraz 6,3 miliona dolarów na kontynuację badań. Działamy już w miastach, na autostradach i w lokalizacjach terenowych” – powiedział Sanjeev Sharma, szef Swaayatt Robots, w ekskluzywnym wywiadzie dla CEL.

„Do końca tego roku stworzymy plan, który będzie można rozwiązać Autonomia czwartego poziomu globalnie. Aby skalować ten model, możemy podnieść około 1,5 miliarda dolarów– powiedział Sharma.

W 2021 r. inwestorzy na całym świecie przekazali rekordową kwotę 9,7 miliarda dolarów na rozwój pojazdów autonomicznych. Jednak w zeszłym roku kwota ta spadła o prawie 60% do zaledwie 4,1 miliarda dolarów. Według raportu McKinsey autonomiczna jazda jest przyszłością, a pojazdy autonomiczne mają do roku 2035 zapewnić przychody rzędu 300–400 miliardów dolarów.

Sharma dodał, że firma planuje dużą demonstrację w sierpniu. „Jeśli sierpniowe demo nie podekscytuje Sama Altmana i Elona Muska i świata, to nie wiem, co będzie” – powiedział. Na początku tego roku firma przeprowadziła demonstrację, w której twierdziła, że ​​osiągnęła 5. poziom autonomii.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Scena pojazdów autonomicznych w Indiach wciąż znajduje się w początkowej fazie rozwoju, ale kilka startupów, takich jak Minus Zero, Flowdrive, Flux Auto i Netradyne, aktywnie pracuje nad rozwojem technologii autonomicznej jazdy zaprojektowanych z myślą o chaotycznych warunkach drogowych w kraju.

Niedawno firma Swaayatt Robots przeprowadziła demonstrację, w której ich autonomiczny pojazd omijał stosy ziemi i kamieni zrzucanych na drogę na potrzeby budowy.

Negocjacje dotyczące placu budowy z dobrze zorganizowanymi pachołkami drogowymi są zwykle uważane za wyzwanie przez branżę pojazdów autonomicznych na Zachodzie. „Zauważycie, że nasz pojazd skręcił o 90 stopni na niezarządzanym skrzyżowaniu” – powiedziała Sharma, dodając, że jest to ogromny problem nawet dla takich firm jak Tesla i Waymo.

W październiku ubiegłego roku firma umożliwiła pojazdom autonomicznym pokonywanie ruchu dwukierunkowego na drogach jednopasmowych. Demo przeprowadzono przy prędkości względnej 44 kilometrów na godzinę. „Teraz skala prac badawczo-rozwojowych zostanie zwiększona do takiego stopnia, aby względna prędkość w punkcie przeprawy mogła zostać utrzymana na poziomie 60 kilometrów na godzinę” – powiedział Sharma.

Skoncentruj się na badaniach i rozwoju pojazdów autonomicznych

Jak na razie Swaayatt Robots tak naprawdę nie sprzedał nikomu swojej technologii i prowadzi demonstracje z Mahindrą Bolero. Jednak w najbliższej przyszłości firma skoncentruje się na integracji OEM z istniejącymi pojazdami, szczególnie ukierunkowując się na rynek transportu wojskowego i pojazdów autonomicznych.

Warto przeczytać!  Udział UPI zostanie ograniczony do 30 procent: NPCI dokona przeglądu swojej decyzji do końca roku, czytamy w raporcie

„W przypadku rynków pojazdów autonomicznych w obszarze wojskowym nie możemy oczekiwać, że nowe pojazdy będą eksploatowane w służbie. Warto opracować system, który można będzie zamontować w tych pojazdach na rynku wtórnym” – powiedział Sharma.

Dodał, że segmenty rynku wtórnego autonomicznego transportu ciężarowego w Ameryce Północnej są ogromne. „Jeśli spojrzeć na amerykański rynek transportu ciężarowego, mam na myśli rynek wart 800 miliardów dolarów, do którego można dotrzeć” – powiedział Sharma. Następnie powiedział, że firma Swaayatt Robots prowadzi rozmowy z niektórymi właścicielami flot w USA.

Odnosząc się do Indii, powiedział: „Rozumieliśmy wymagania prawie każdego OEM w kraju. Jesteśmy w kontakcie z większością producentów OEM w Indiach, z wyjątkiem Mahindry. To ironia losu, ponieważ niedawno pochwalił nas Anand Mahindra.”

Chociaż nie mamy bezpośredniego kontaktu z Mahindrą, wyjaśnił, że pojazdy Mahindry są solidne i najłatwiejsze w modyfikacji. „Mahindra ma system Mobileye, który jest wbudowany w XUV700.”

Lepszy od Tesli?

Sharma lubi pozycjonować Swaayatt jako firmę badawczo-rozwojową i w przeciwieństwie do Tesli na tym etapie nie planuje w najbliższej przyszłości sprzedawać samochodów. „To, co robimy, to bardzo wyrafinowane prace badawczo-rozwojowe w ogólnej dziedzinie nawigacji autonomicznej, aby umożliwić autonomiczną jazdę” – powiedział.

„Nie ma agencji na świecie, czy to Tesla Muska, czy OpenAI Altmana, która pracuje nad ruchem dwukierunkowym” – powiedział, dodając, że w wersji demonstracyjnej z października 2023 r. ich pojazd pomyślnie pokonywał ruch dwukierunkowy na jednym pasie. .

Warto przeczytać!  5 Zmiany w pieniądzu w maju 2024 r.: Nowe opłaty za prowadzenie konta oszczędnościowego, zasady dotyczące kart kredytowych dla największych banków, terminy płatności FD i nie tylko | Wiadomości biznesowe z Indii

Dodał, że do 2030 r. przetrwa jedynie cztery do pięciu firm zajmujących się pojazdami autonomicznymi, co podkreśla ogromne wyzwania w zakresie badań i rozwoju, jakie się z tym wiążą. Podkreślił, że bezpieczeństwo jest kluczowym obszarem, którym należy się zająć. Odnosząc się do wypadku Cruise’a GM, zauważył, że spowodował on całkowite wstrzymanie działalności i przeprowadzenie kilku dochodzeń.

Sharma jest wielkim wielbicielem Wavye AI. „Od 2019 r., wraz z pojawieniem się Wavye AI, ludzie dyskutują o autonomii bez polegania na mapach. Byliśmy pierwszą technologią, która umożliwiała korzystanie z pojazdów bez konieczności korzystania z map o wysokiej rozdzielczości. W 2017 roku wdrożyliśmy agentów multi-RL bez konieczności stosowania map” – powiedział.

„Przeprowadziliśmy prace badawczo-rozwojowe w dziedzinie percepcji do tego stopnia, że ​​obecnie istnieje tylko 5 problemów, w których wymagane jest uczenie się pod nadzorem, i również w przypadku tych problemów opracowujemy modele samonadzoru” – dodał.

Do tej pory firma prowadziła dema wyłącznie z Mahindrą Bolero. W najbliższej przyszłości firma planuje demonstrację wielu pojazdów, w tym Thar i Fortuner. „W jednym demo, które będziemy robić, Thar i Bolero będą się krzyżować w sposób autonomiczny” – podsumował Sharma.


Źródło