Rozrywka

Inside Metro Boomin’s Move Into Film i „Spider-Verse” – Variety

  • 6 czerwca, 2023
  • 12 min read
Inside Metro Boomin’s Move Into Film i „Spider-Verse” – Variety


Jeśli niekończąca się gama wariacji, alternatyw i możliwości jest podstawową koncepcją animowanego serialu o superbohaterach „Spider-Man: Into the Spider-Verse”, wydaje się również, że jest to koncepcja dla kariery Metro Boomin. Muzyczne alter ego Lelanda Tylera Wayne’a, pochodzącego z St. Louis, jest nie tylko producentem ścieżki dźwiękowej do jego kontynuacji „Spider-Man: Across the Spider-Verse”, ale także odgrywa niewielką rolę w filmie jako jeden z jego Spider-ludzi , Metro Spider-Man i razem ze swoim rodzeństwem występował jako model w kampanii reklamowej Nike, której celem było wyszukane, patchworkowe Air Jordan z motywem „Spider-Verse”, które wyprzedały się niemal natychmiast.

W ciągu zaledwie kilku ostatnich miesięcy współpracował także z Major League Baseball, by być głosem otwierającym sezon 2023, wystąpił w reklamie Budweiser Super Bowl i świętował wydanie „Heroes & Villains (Villains Version)” zremiksowana edycja jego drugiego albumu studyjnego, z cyfrowym komiksem i debiutanckim występem na Coachella 2023 w asyście The Weeknd, Young Thug, 21 Savage, Diddy i innych wykonawców. Ta sieć (przepraszam za grę słów) projektów jest przykładem skali jego twórczych ambicji, ale nawet pobieżny przegląd ich rezultatów pokazuje, ile wysiłku wkłada w każdy z nich. Po doprowadzeniu do końca obszernej ścieżki dźwiękowej „Across the Spider-Verse” spędził tydzień na Instagramie, prezentując na Instagramie wersje Spider-person swoich współpracowników, w tym Coi Leray, Future, Offset, James Blake i A$AP Rocky; jasne jest, że nie zadowala się siedzeniem za tablicami i po prostu pozwalaniem, by jego niestrudzona kolekcja beatów mówiła za niego.

Przed premierą 2 czerwca filmu Sony Pictures „Spider-Man: Across the Spider-Verse” Metro wraz ze współautorami i producentami filmu, Philem Lordem i Chrisem Millerem, rozmawiali z Różnorodność o współpracy nad zaraźliwą ścieżką dźwiękową. Oprócz rozmowy o perspektywie pogoni za niespodziewanym sukcesem „Sunflower”, singla Swae Lee i Post Malone’a z 2018 roku z „Into the Spider-Verse”, trio opowiedziało o tym, jak pięknie zmieniło się ich typowy proces twórczy , podczas gdy Metro zastanawiał się, w jaki sposób album i inne zazębiające się wyzwania odzwierciedlają jego aspiracje zawodowe.

Dan Doperalski za Variety

Co tak rezonowało z tobą w „Spider-Man: Into the Spider-Verse”, że chciałeś wyprodukować ścieżkę dźwiękową do jego kontynuacji?

boom w metrze: Szacun za oddanie sztuce. Cieszy się powszechnym uznaniem we wszystkich dziedzinach życia — ludzie naprawdę go szanowali. I tak właśnie podchodzę do muzyki: skupiam się na tworzeniu świetnych rzeczy, a nie tylko próbie osiągnięcia komercyjnego sukcesu. Więc łatwo było mi rozpoznać to samo w tej serii, że, wow, ktokolwiek za tym stoi, naprawdę włożył serce w szczegóły i po prostu wszystko.

Co sprawiło, że Metro jest właściwym producentem?

Fil Lord: Właśnie dostał film.

Chrisa Millera: Jest rozważną i emocjonalną osobą i można powiedzieć, że myśli o rzeczach naprawdę głęboko. Poza tym wiele jego utworów jest o superbohaterach.

Fil Lord: Chcesz, żeby płyta odzwierciedlała to, czego słuchałby Miles. Te piosenki dają ci możliwość doświadczenia wewnętrznego charakteru postaci. Wprowadziłoby cię to do głów tych ludzi, zwłaszcza dzieciaków.

Postać Metro Boomin „Spider-Verse” (dzięki uprzejmości Columbia Pictures/Sony Pictures Animation)

Jak zaczęła się wasza współpraca? Czy określili, do których scen chcieli piosenki?

Warto przeczytać!  SAG-AFTRA nie planuje „zgody” na studia – ostateczny termin

boom w metrze: Wysyłali mi paczki scen. Większość z nich była w połowie ukończona, ale wpadałem na pomysł i naprawdę czerpałem z nich inspirację. Potem były wczesne fragmenty pełnego filmu. Oglądałem je, wracałem do studia, pracowałem nad niektórymi rzeczami. Może za kilka miesięcy pojawi się kolejna wersja, a potem obejrzę to i wrócę do studia. Ale mam na myśli naprawdę wszystko, co zrobili z filmem, od fabuły, przez animację, po komedię, po wszystko, po prostu naprawdę ułatwiło mi zobaczenie, co muszę zrobić. Ponieważ już ustawili poprzeczkę w filmie, więc chciałem tylko zobaczyć, jak dźwiękowo mogę to wesprzeć tak bardzo, jak tylko potrafię. Po prostu zainspirowało mnie tak wiele kolorów i różne animacje w filmie, więc przyjąłem bardziej melodyjne podejście do całej ścieżki dźwiękowej, od bitów po pisanie piosenek, śpiewanie i wszystko.

Pop Money (dzięki uprzejmości Universal)

„Sunflower” był ogromnym hitem na pierwszym albumie. Czy było jakieś osobiste wyzwanie lub czynnik zastraszenia w próbie ścigania tego z piosenką Jamesa Blake’a „Hummingbird”?

boom w metrze: „Sunflower” była świetną płytą – czy to była 17-krotna platyna, czy coś w tym rodzaju, coś szalonego. A takie rzeczy nie zdarzają się często, więc nawet nie chciałem wchodzić w to z myślą, jak mam przebić „Słonecznik”? Więc bardziej niż próba stworzenia piosenki, która jest 20-krotną platyną, chciałem po prostu skupić się na stworzeniu świetnego albumu i wrażeń słuchowych od początku do końca, których po prostu chcesz słuchać. Więc może nie być „Sunflower” lub piosenki, która jest 15 lub nawet 10 razy platynowa lub coś w tym rodzaju, ale może być kilka piosenek, które ludzie naprawdę kochają, tworzą i integrują jako część swojego codziennego życia.

Dan Doperalski za Variety

Fil Lord: Pomysł polegał na odtworzeniu integralności tego utworu, czyli tego, jak jest ładny i jak piękny jest muzycznie.

Chrisa Millera: Zabawne jest to, że wiedziałem, że Phil myśli dokładnie to samo co ja, ponieważ [“Hummingbird”] zaczyna się fragmentem utworu „Tonight You Belong To Me”, który jest starą piosenką z lat trzydziestych, graną na ukulele przez Steve’a Martina w „The Jerk”, filmie, z którym Phil I związał się na studiach.

Przesunięcie (dzięki uprzejmości Universal)

Fil Lord: To on i Bernadette Peters na plaży, i to jest takie ładne, i dotyczy ich dwojga, którzy śpiewają w pięknej harmonii. A ten utwór, to duet, a osoby, z którą chciałby śpiewać, nie ma w pokoju — dopóki nie jest. Naprawdę kwitnie, a tego właśnie potrzebowaliśmy w tej scenie. I to jest powód, dla którego uwielbiamy pracować z Metro, on przenosi hip-hop na naprawdę wysoki poziom muzykalności i bogactwa, co moim zdaniem jest miłym komplementem dla wizualnego tego, co próbujemy zrobić z „Spider-Verse” w ogóle – wziąć do poziomu, na którym jest sztuką.

Warto przeczytać!  CNN wprowadza poważne zmiany w programach dziennych

Czy studio lub filmowcy wyznaczyli ci jakiś konkretny kierunek?

boom w metrze: Naprawdę po prostu mnie puścili i pozwolili robić to, co czułem. Wiele razy w przypadku ścieżek dźwiękowych studio dostaje po prostu kilka piosenek i mogą one brzmieć: „X, Y, Z, zostaw to tutaj” i podać parametry. Ale przekazali to mnie, a ja byłem tylko filtrem tego, co czułem, że najlepiej pasuje do filmu. Byli bardzo pomocni, wrzucili wiele moich pomysłów, mieli wiele pomysłów i było to naprawdę zabawne doświadczenie i nauka.

Fil Lord: Odpowiadał na film w ten klimatyczny sposób. Wierzcie lub nie, ale jak bardzo rygorystycznie napisany i zmontowany jest ten film, jest wyczuwalny, podobnie jak jego muzyka. Jest bardzo otwarty na rzeczy, które pojawiają się w utworze i zmieniają to, jak wygląda końcowa piosenka. Jedną z rzeczy, które zrobił pod koniec gry, która przeraziła wszystkich po stronie produkcji, było pytanie: „Czy mogę po prostu mieć cały film? Ponieważ chcę, aby dialogi były cięte, abym mógł je wrzucić, a to pomoże w uszeregowaniu albumów. Był naprawdę zajęty sekwencjonowaniem płyty i tym, jak sprawić, by wydawała się własnym kawałkiem. Wszyscy mówili, że nie możemy, a ja na to, że jeśli czegoś chce, wyślij to. Wiele z tego filmu zostało zrobionych za pomocą wiadomości tekstowych, a album ze ścieżką dźwiękową nie jest inny. Aby po prostu przeciąć całą biurokrację, wysyłaliśmy mu klipy, na przykład „oto, jak wrzuciliśmy tę piosenkę. Co o tym myślisz?” Przysyłał nam dziwny kwartet smyczkowy i pytał, co o tym sądzisz? A my powiedzielibyśmy: „to jest piękne – nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć, co z tym zrobisz”.

Lil Uzi Vert (dzięki uprzejmości Universal)

Ile, jeśli w ogóle, pracowałeś z Danielem Pembertonem, który skomponował ścieżkę dźwiękową do filmu?

boom w metrze: Dan jest świetny. Naprawdę skupiłem się na ścieżce dźwiękowej, on był skupiony na ścieżce dźwiękowej. Czasami rozmawialiśmy i zwracając uwagę na ścieżkę dźwiękową do pierwszego filmu, przyjąłem niesamowitą robotę, którą wykonał, więc piosenki i inne rzeczy, które robię, a zwłaszcza te w filmie, raczej uzupełniają ten styl niż wszystko uczucie wszędzie. Bo nawet kiedy oglądasz film, wszystko jest tak spójne, że ścieżka dźwiękowa i piosenki mieszają się w taki sposób, że nie wiesz, czy to jest piosenka, czy tylko część ścieżki dźwiękowej?

Fil Lord: Ładnie się układało, dobrze pasowało od skoku. Interesuje go podniesienie uczuć jednej osoby jadącej samochodem, słuchającej piosenki i przekształcającej to, jak się czujesz tego dnia, w epicką odyseję. Zawsze mówi, że to, co czujesz sam w swoim pokoju, szukam kogoś, z kim mógłbym to dzielić. Nie inaczej jest w przypadku Bruce’a Springsteena, który przejmuje uczucia zwykłej osoby, a sposób, w jaki utwór jest zbudowany i zaaranżowany, mówi: „to jest ważne”. Myślę, że Metro robi to samo i to właśnie próbuje zrobić Daniel. Próbuje powiedzieć, że ten dzieciak i jego rodzina są epiccy – ta miłość jest epicka.

Dan Doperalski za Variety

Jak bardzo granie Spider-persona stanowiło dla ciebie dalsze wyzwanie w tym projekcie?

Warto przeczytać!  3 znaki zodiaku testowane przez wszechświat 18 lipca 2024 r.

boom w metrze: To też było zabawne. To były kolejne drzwi do otwarcia, do przejrzenia. Niezależnie od tego, czy w przyszłości będzie więcej okazji do robienia takich rzeczy, po prostu zapala się żarówka. Ale integracja nie była trudna. Przychodziłem na pokaz, a Phil i Chris po prostu mówili: „Przyjdź na pokaz godzinę wcześniej, a moglibyśmy po prostu uruchomić kilka linii na dole”. Ale skończyło się na napisaniu tych wersów dla postaci z Metro Spider, co naprawdę mnie zaskoczyło. I w tym momencie nadal nie myślę, że wyląduje w filmie. Więc po prostu przeczytaliśmy kwestie przed projekcją pewnego ranka i wszyscy po prostu wybuchnęli śmiechem. Ale potem, gdy animowali postać i umieścili ją w filmie z moimi dredami i chustką, było to po prostu surrealistyczne. Zwłaszcza, że ​​jestem wieloletnim fanem Marvela i Spider-Mana.

Becky G (dzięki uprzejmości Universal)

W jakim stopniu twoja praca nad tą ścieżką dźwiękową i wszystkim wokół niej wskazuje na inny lub nowy kierunek, w którym chcesz podążać w swojej karierze pod względem autorstwa lub kreatywności?

boom w metrze: Uwielbiam nowe wyzwania. Uwielbiam nowe poziomy. Jako artysta zawsze będziesz chciał dodać coś do swojej gry. Jak Kobe czy coś w tym rodzaju, nigdy nie będziesz usatysfakcjonowany tylko osiągnięciem plateau lub stagnacją, robiąc to samo – okej, masz fajną grę ze średniego zasięgu. W następnym sezonie będę pracował nad grą za trzy punkty. Teraz będę bardziej twórcą gry, zwiększ moje asysty. Po prostu dodawanie rzeczy do gry i obserwowanie rozwoju po drodze. Więc to uwielbiałem. To było coś innego. Nigdy tak naprawdę nie musiałem nagrywać albumu, nie powiem z ograniczeniami, ale gdzie nie mogłem po prostu robić absolutnie wszystkiego, co chciałem. I żeby nie powiedzieć, że nie miałem swobody twórczej, aby robić tutaj to, co chciałem, zdecydowanie miałem. Ale musiał żyć w określonych parametrach iw ogóle. A do tego jeszcze kwestia czasu. Zwykle robię swoje albumy i po prostu pójdę w trybie perfekcjonisty. Nawet przy „Bohaterach i złoczyńcach” pracowałem nad tym dwa i pół roku i odkładałem to sześć razy, ponieważ zawsze wiedziałem, że z filmem nie ma sztywnej daty. Od początku wiedzieli, że ten film wyjdzie 2 czerwca, bez względu na wszystko. Więc podejście do albumu w ten sam sposób było interesujące, ponieważ brak luksusu świadomości, że mogę po prostu nad tym pracować w wolnym czasie, wymusił inny rodzaj dyscypliny i skupienia. I zamierzam w ten sposób podejść do wielu moich projektów w przyszłości.


Pielęgnacja: Chris Miller: Thea Istenes dla ekskluzywnych artystów używających kosmetyków MAC; Phil Lord: Blondie dla ekskluzywnych artystów korzystających z Baxter of CA


Źródło