Rozrywka

„Inside Out 2” Disneya zapewnia nieoczekiwany sukces kasowy i bardzo potrzebne zwycięstwo Pixarowi

  • 17 czerwca, 2024
  • 4 min read
„Inside Out 2” Disneya zapewnia nieoczekiwany sukces kasowy i bardzo potrzebne zwycięstwo Pixarowi


Film Disneya (DIS) „W głowie się nie mieści 2” zapewnił sobie szacunkowo 155 milionów dolarów w swoim krajowym debiucie kasowym, co znacznie przekroczyło oczekiwania, ponieważ wytwórnia próbuje zrewidować swoją strategię kasową po wielu niepowodzeniach kinowych.

Długo oczekiwana kontynuacja studia Pixar jest kontynuacją oryginalnego tytułu z 2015 roku, który zapewnił sobie w kasie 859 milionów dolarów na całym świecie, a następnie w przyszłym roku zdobył nagrodę dla najlepszego filmu animowanego na Oscarach.

To ogromne zwycięstwo dla Disneya po tym, jak Pixar i Walt Disney Animation odnotowały w ostatnich latach więcej strat niż zwycięstw, a studia nękały różne zmiany przywództwa i pandemia, która wywróciła do góry nogami całą branżę.

„W głowie się nie mieści 2” (Pixar/Disney)

W 2022 r. prequel „Toy Story” wytwórni Pixar „Lightyear” znacznie odbiegał od oczekiwań analityków, generując zaledwie 51 milionów dolarów w swoim krajowym debiucie, a następnie zarobił w kinach zaledwie 118 milionów dolarów przed przyspieszoną premierą w Disney+.

Niedługo potem film animowany „Strange World” z Jake’em Gyllenhaalem i Dennisem Quaidem w rolach głównych kosztował medialnego giganta podobno 200 milionów dolarów po tym, jak otworzył się na ponure recenzje. To była jedna z najgorszych wpadek w 2022 roku.

Warto przeczytać!  Czy rodzina królewska nabija się z Harry'ego i Meghan?

Ubiegły rok również nie zrekompensował słabych wyników, gdyż „Elemental” studia Pixar przyniósł najgorszy wynik kasowy w historii studia w weekend otwarcia. Podobnie animowany tytuł Disneya „Wish” rozczarował, gdy podczas trzydniowego weekendu otwierającego Święto Dziękczynienia nie udało mu się osiągnąć 20 milionów dolarów.

Obserwatorzy branży obwiniali za niepowodzenia kiepskie plany marketingowe oraz zamieszanie wśród widzów co do tego, które tytuły są ekskluzywnymi tytułami kinowymi, a które wyłącznie transmisjami strumieniowymi na platformie Disney+ firmy.

Wzrosła także konkurencja, zwłaszcza w branży animacji, ponieważ w zeszłym roku NBCUniversal (CMCSA) i Sony (SONY) zadebiutowały mocnymi tytułami, w tym wartymi miliard dolarów „Super Mario Bros. Movie” i „Spider-Man: Across the Spider-Verse”.

Dyrektorzy Disneya zwrócili na to uwagę, a dyrektor generalny Bob Iger podkreślił strategię przedkładania jakości nad ilość w kasie.

„Koncentrujemy się głównie na głównych markach i franczyzach, które napędzają wszystkie nasze firmy, i ogólnie zmniejszamy produkcję, abyśmy mogli skoncentrować się na mniejszej liczbie projektów i poprawić jakość, jednocześnie kontynuując nasze wysiłki wokół tworzenia świeżej i atrakcyjnej, oryginalnej własności intelektualnej” – powiedział koniec zeszłego roku.

Warto przeczytać!  Calista Flockhart (59 l.) ujawnia, że ​​uważała, że ​​„bolesne” pogłoski o anoreksji, które pojawiły się podczas występu w „Ally McBeal”, „zrujnowały jej karierę” wówczas

Dla Pixara oznacza to około trzech filmów co dwa lata, a co drugi film jest albo kontynuacją, albo spinoffem, powiedział Bloombergowi prezes Pixara, Jim Morris.

Studio powróci również do swojego kinowego modelu, jednocześnie opracowując osobne seriale oparte na istniejącej własności intelektualnej dla Disney+.

„Mam nadzieję, że nie wypuścimy kolejnego filmu fabularnego na Disney+” – powiedział Morris. „Jeśli będziemy robić więcej rzeczy dla Disney+, powinien to być serial, a to pozwoli na wyraźne rozróżnienie między tym, co robimy dla kin, a tym, co robimy dla streamingu”.

W ramach modernizacji Pixar zwolnił w zeszłym miesiącu 14% ze swoich 1300 pracowników, eliminując około 175 stanowisk. Było to w dużej mierze spowodowane wycofywaniem seriali streamingowych, powiedziała Yahoo Finance osoba zaznajomiona z tą sprawą.

Jednak trzeba będzie zobaczyć więcej, aby dowiedzieć się, czy Disney naprawdę odzyskał swój mojo.

„Ogólnie rzecz biorąc, wyniki dowolnego filmu nie wpływają na nasze długoterminowe prognozy” – powiedział Yahoo Finance analityk Morningstar Matthew Dolgin. Dolgin, który ma rekomendację Trzymaj dla akcji i cenę docelową na poziomie 115 dolarów, dodał, że należy udowodnić jeszcze więcej, aby zasygnalizować „znaczącą” zmianę oczekiwań co do przyszłych wyników kasowych Disneya, a tym samym jego potencjalnego wpływu na rozwój firmy.

Warto przeczytać!  Przyjaciele są teraz obraźliwi, komedia się zmieniła - Różnorodność

Następny ważny test nadejdzie jesienią tego roku, a animowana kontynuacja „Moany” trafi do kin w listopadzie. Kontynuacja „Deadpoola” Marvela planowana jest na lipiec.

Kanał Aleksandry jest starszym reporterem w Yahoo Finance. Śledź ją na X @allie_canal, LinkedIn, i napisz do niej e-mail na adres alexandra.canal@yahoofinance.com.

Kliknij tutaj, aby zapoznać się z najnowszymi wiadomościami giełdowymi i dogłębną analizą, w tym wydarzeniami mającymi wpływ na akcje

Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance




Źródło