Filmy

Inside Out 2 i The Wild Robot mają nadzieję ulepszyć wymagający krajobraz

  • 12 czerwca, 2024
  • 8 min read
Inside Out 2 i The Wild Robot mają nadzieję ulepszyć wymagający krajobraz


Jako materiał filmowy z jesiennego filmu DreamWorks Animation Dziki Robot pokazany w tym tygodniu na Festiwalu Animacji w Annecy we Francji, w wypełnionej po brzegi sali słychać było śmiech, a później głośne pociąganie nosem. Po gorącej owacji na stojąco, która wybuchła natychmiast po ostatniej scenie, reakcja publiczności była wotum zaufania dla projektu, w którym użyczyli głosu Lupita Nyong’o i Pedro Pascal, a którego autorem jest reżyser Chris Sanders.

Za dwa dni Pixar Od środka 2 — kontynuacja filmu z 2015 roku, który zarobił 850 milionów dolarów — można zobaczyć w Annecy tego samego dnia, w którym trafił do kin w całym kraju. Śledzenie sprzedaży kasowej wskazuje, że jest on gotowy na solidny wzrost sprzedaży, potencjalnie na poziomie ponad 80 milionów dolarów Reporter z Hollywoodw recenzji, w której nazwał film „home runem”.

To wszystko jest częścią tygodnia, który przynosi bardzo potrzebne promienie nadziei światu animacji, przestrzeni nękanej zwolnieniami, spadkiem liczby transmisji strumieniowych, kilkoma porażkami kasowymi i rosnącymi obawami dotyczącymi sztucznej inteligencji.

„To ogólnie trudniejszy rok dla animacji” – mówi producentka Nicole Sorochan, autorka filmu Podział światów ma premierę w Annecy i poszukuje dystrybucji. „Będzie to jednak pierwszy raz naszego zespołu w Annecy, a uczestnictwo w nim od dawna jest dosłownie numerem 1 na liście naszego dyrektora. Jego sny realizują się właśnie teraz.”

Nawet wcześniej Od środka 2Pixar znalazł się w centrum uwagi, gdy w zeszłym miesiącu firma zwolniła 14 procent personelu, co oznaczało największe w historii cięcia w studiu animacji przejętym przez Disneya w 2006 roku. Wiele zależy od filmu po analizie decyzji spółki-matki Disneya o wypuszczać tytuły z epoki pandemii Dusza, Luca I Zamienia się na czerwony bezpośrednio do Disney+, co mogło wyrwać widzów z nawyku chodzenia do teatru, a po braku kasowym w 2022 r. Rok świetlny. (Pierwiastkowy wbrew oczekiwaniom, że w zeszłym roku zarobił zadowalające 496 milionów dolarów.)

Pete Docter, reżyser oryginału Na lewą stronę i dyrektor kreatywny Pixara od czasu zastąpienia Johna Lassetera w 2018 r. wywołał furię w mediach społecznościowych w związku z Bloomberga rozmowa pod koniec maja. W artykule zauważono, że niepowodzenia Pixara skłoniły Doctera do zachęcenia dyrektorów studia do odejścia od opowiadania historii inspirowanej autobiografią na rzecz stworzenia możliwie „filmów, które będą jak najbardziej wiarygodne”, co niektórzy postrzegali jako odejście od niedostatecznie reprezentowanych postaci i głosów.

Warto przeczytać!  Anya Taylor-Joy świeci w Brutalnym powrocie na Fury Road

Wywiad nie podobał się Sarah Ligatich, byłej asystentce redaktora w Pixarze, nad którą pracowała Pierwiastkowy i nadchodząca seria Wygrać lub przegrać przed utratą pracy w wyniku majowych obniżek. Zauważyła, że ​​te komentarze uznano za obrazę „dla wielu z nas, którzy spędzili lata na tworzeniu treści, które, jak mieliśmy nadzieję, będą miały znaczenie”.

Od środka 2 scenarzysta Dave Holstein postrzega swój film jako połączenie serca i humoru, które wyróżniało wczesne filmy Pixara Historia zabawek tak udany. „Pete szczegółowo przyjrzał się filmom, które pojawiły się na planie, oraz temu, co odniosło sukces w przeszłości” – mówi Holstein. „Na szczęście byliśmy w połowie nurtu Od środka 2 kiedy te mandaty ulegały zmianie, a film od samego początku ma bardzo uniwersalną jakość”.

Animatorzy również zaprzątają sobie głowę spadkiem w krajobrazie streamingowym. Niedawne zaciskanie pasa w transmisji strumieniowej spowodowało, że Warner Bros. Discovery wyrzuciło gotowe filmy jako pełnometrażowe filmy animowane Scoobie! Wakacyjne nawiedzenie I Kojot kontra Acme, hybryda akcji na żywo i animacji CG. Prezes Warner Bros. Animation Sam Register, omawiając funkcję Looney Tunes swojej firmy, przyznaje, że „wspaniały odstrzał po transmisji strumieniowej miał miejsce wszędzie” Dzień, w którym wybuchła Ziemiaktórego premiera odbyła się w Annecy, wywołując wybuch śmiechu publiczności.

„To był film, który pierwotnie miał być transmitowany strumieniowo i w pewnym sensie udało nam się go zachować” – mówi THR projektu, który ma trafić do kin jeszcze w tym roku.

Disney w podobny sposób zmodyfikował swoją strategię, wprowadzając premierę kinową 27 listopada Moana 2 pierwotnie opracowany jako seria strumieniowa. „Było dużo nadmiernego zatrudniania i nadmiernych obietnic co do tego, w jaki sposób Disney+ może przynosić zyski” – mówi były artysta zajmujący się efektami Pixar, Danny Barnhart, który również brał udział w ostatnich zwolnieniach, a wcześniej był zatrudniony w Blue Sky Studios do czasu zamknięcia firmy przez Disneya spadł w 2021 r. po przejęciu Fox. „Nawet przywódcy mówią: «Musimy wrócić do tego starego modelu», co jest bardzo chaotyczne i kosztuje ludzi miejsca pracy”.

Warto przeczytać!  Showrunner Acolyte potwierdza ważne powiązanie z trylogią sequeli Disneya w najnowszym odcinku

Dla prezesa Adult Swim, Michaela Ouweleena, ostatnie 18 miesięcy wymagało ustalenia, gdzie animacja dla dorosłych pasuje do globalnego ekosystemu transmisji strumieniowej dla spółki-matki WBD i całej branży. „Odbyło się wiele rozmów na ten temat i to jest moja praca” – mówi dyrektor, który zachwala takie sukcesy, jak nowy sezon Ricka i Morty’egowraz z nowszymi wyróżnikami, takimi jak Uśmiechnięci przyjaciele I Królewskie krakersy. „Animacja dla dzieci jest obecnie trudna. Jednak w przypadku naszej animacji dla dorosłych, w której obecnie znajdujemy się w Warner Bros. Discovery, cała firma jest bardzo optymistycznie nastawiona do tego, co robimy”.

Groźba dla całego Hollywood, ale w szczególności animacji, wiąże się z zagrożeniem ze strony sztucznej inteligencji i jej potencjalnym wpływem na miejsca pracy i sztukę. W listopadzie założyciel DreamWorks, Jeffrey Katzenberg, zwrócił na siebie uwagę, przewidując, że sztuczna inteligencja może pewnego dnia zmniejszyć o 90 procent liczbę artystów potrzebnych do stworzenia światowej klasy filmu animowanego.

„Wykładam na uniwersytecie, więc zawsze rozmawiamy o tym: «Jak dużo sztucznej inteligencji używają nasi studenci i czy powinniśmy uczyć jej na zajęciach?»” – mówi Nick Johnson, reżyser filmu fabularnego Spalony słońcem jednorożec, którego premiera odbyła się w konkursie w Annecy. „Niektóre czasochłonne efekty specjalne można przyspieszyć dzięki sztucznej inteligencji. Jako narzędzie jest bardzo pomocne, ale jeśli liczymy na nie przy podejmowaniu kreatywnych decyzji, wtedy otrzymujemy pracę, która przechodzi od sztuki do treści”.

W przestrzeni animacji, która widziała ostatnie projekty, w tym film Netfliksa, jest jeszcze sporo miejsca na optymizm Nimona i serial Marvela X-Men ’97 ożywić fanów. Netflix, który jest w Annecy i realizuje projekty takie jak Zack Snyder Zmierzch Bogówzachwala, że ​​130 milionów jego abonentów na całym świecie co miesiąc ogląda animacje.

Warto przeczytać!  Recenzja filmu Daddio i streszczenie filmu (2024)

Jeśli chodzi o Pixar, Ligatich twierdzi, że kocha Od środka 2 i wierzy, że studio może mieć przed sobą najlepsze lata. Chociaż historie sukcesu animacji obejmują Universal Film Super Mario Bros przekraczając w zeszłym roku granicę 1 miliarda dolarów światowych przychodów ze sprzedaży biletów, nawet dyrektorzy z nadzieją patrzą w przyszłość, w której sequele i prawa własności intelektualnej nie będą jedyną siłą napędową.

„To nie tak, że nie kocham własności intelektualnej” – mówi prezes DreamWorks Animation Margie Cohn, której firma doświadczyła zwolnień, ale ma nadzieję, że Dziki Robot, będący adaptacją serii książek dla młodzieży. „Ale chciałbym, aby przywiązywano większą wagę do oryginałów, które są żywe, innowacyjne i ambitne”.

Rejestr znajduje się na tej samej stronie, a jednocześnie jest dumny z paneli Annecy firmy Warners, które ją zawierają Władca Pierścieni cecha i Komandosi Stworzeń, pierwszy projekt w nowej ofercie DC Studios autorstwa Jamesa Gunna i Petera Safrana. „Na rynku oryginalna animacja jest nieco trudniejsza, ponieważ nasi nabywcy lubią obecnie własność intelektualną” – mówi Register. „Mam nadzieję, że za pięć lat będziemy mówić o tym, że branża zacznie wracać do oryginalnych głosów. To ważne dla rzemiosła i artysty.”

Jak Od środka 2 reżyser Kelsey Mann wyjaśnia, Pixar dostrzegł potencjał w ponownym obejrzeniu Riley Amy Poehler, ale chętnie zrezygnował, jeśli proces tworzenia kiedykolwiek wydawał się wymuszony. „Pete powiedział: «Im szybciej zaczniesz myśleć o tym filmie jak o oryginale, tym lepiej dla ciebie będzie»” – wspomina Mann. „Nie opowiadam mojej konkretnej historii, ale wnoszę do filmu moje osobiste doświadczenia i upewniam się, że każdy będzie mógł je odnieść”.


Źródło