„Inside Out 2” Kanadyjscy artyści o scenach hokejowych, niepokojach nastolatków i emocjach podczas tworzenia filmu
![„Inside Out 2” Kanadyjscy artyści o scenach hokejowych, niepokojach nastolatków i emocjach podczas tworzenia filmu](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/e334dce0-2abe-11ef-ba3f-4f34abf4329c-770x470.jpeg)
Kiedy pierwszy Na lewą stronę film został wydany w 2015 roku, film Pixara wywołał głębokie emocje u wielu widzów. Teraz Amy Poehler i Lewis Black powracają, aby podkładać głosy swoim animowanym postaciom, Joy i Anger Od środka 2wraz z Mayą Hawke jako Anxiety i Ayo Edebiri jako Envy, odkrywając nowe emocje z 13-letnią Riley (głos Kensington Tallman).
Kanada powinna być szczególnie dumna Od środka 2 z wieloma kanadyjskimi artystami odpowiedzialnymi za stworzenie tego filmu animowanego. Według kierownika fabuły, Johna Hoffmana z Calgary w Alta, był w nim specyficzny kanadyjski akcent Od środka 2 to wiele dla niego znaczyło.
„Będąc Kanadyjczykiem i rysując postacie grające w hokeja, nigdy nie myślałem, że uda mi się to zrobić w filmie animowanym” – powiedział Hoffman Yahoo Kanada. „Fakt, że musiałem to zrobić, był całkiem fajny. … Mam szczęście”.
![INSIDE OUT 2 – CZUCIE ZAWIŚCI – W „Inside Out 2” Disneya i Pixara Envy może i jest niewielka, ale ona na pewno wie, czego chce. Jest wiecznie zazdrosna o wszystko, co mają wszyscy inni, i nie boi się z tego powodu ubolewać. Myślenie życzeniowe i fascynacja Envy najnowszą, najfajniejszą rzeczą przyciągają jej uwagę we wszystkich kierunkach i tęsknią za tym, czego Riley nie ma. „Inside Out 2” z Ayo Edebiri w roli Envy’ego będzie mieć premierę wyłącznie w kinach od 14 czerwca 2024 r. (Pixar)](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/„Inside-Out-2-Kanadyjscy-artysci-o-scenach-hokejowych-niepokojach-nastolatkow.jpeg)
![INSIDE OUT 2 – CZUCIE ZAWIŚCI – W „Inside Out 2” Disneya i Pixara Envy może i jest niewielka, ale ona na pewno wie, czego chce. Jest wiecznie zazdrosna o wszystko, co mają wszyscy inni, i nie boi się z tego powodu ubolewać. Myślenie życzeniowe i fascynacja Envy najnowszą, najfajniejszą rzeczą przyciągają jej uwagę we wszystkich kierunkach i tęsknią za tym, czego Riley nie ma. „Inside Out 2” z Ayo Edebiri w roli Envy’ego będzie mieć premierę wyłącznie w kinach od 14 czerwca 2024 r. (Pixar)](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/„Inside-Out-2-Kanadyjscy-artysci-o-scenach-hokejowych-niepokojach-nastolatkow.jpeg)
Nowe emocje w „Inside Out 2”
W Od środka 2kochający hokej Riley wkroczył w okres nastoletniości i dojrzewania, co oznacza, że w centrali pojawiły się nowe emocje: niepokój (Hawke), zazdrość (Edebiri), znużenie (Adèle Exarchopoulos) i zawstydzenie (Paul Walter Hauser).
Hoffman ujawnił, że było kilka innych emocji, które można było uwzględnić Od środka 2ale ostatecznie zostały odłożone na bok.
„Myślę, że cztery inne emocje były częścią filmu we wczesnej, znacznie wcześniejszej wersji, którą ostatecznie wycięliśmy” – powiedział Hoffman. „Kilka z nich stwierdziło: «Och, to naprawdę zabawny żart, ale dosłownie nie mamy nic więcej do zrobienia z tą postacią»… może w imię historii musimy się ich pozbyć”.
„Więc chodziło po prostu o znalezienie odpowiednich emocji dla nastoletniej Riley w tym momencie, co byłoby najbardziej przydatne do opowiedzenia historii, którą chcieliśmy opowiedzieć”.
Od środka 2 to także pierwszy projekt Pixara, w którym składa się w większości z kobiet, co artystka opowiadająca Rebecca McVeigh (z Toronto) określiła jako „błogosławieństwo” bycie częścią tego filmu.
„Jednym z moich ulubionych wspomnień z pracy nad filmem było [when] ja i kilka innych kobiet, nie tylko ze względu na historię, ale z różnych działów, usiadłyśmy w jednym pokoju i po prostu rozmawiałyśmy o tym, co pamiętamy z wieku 13 lat. To było naprawdę szalone” – powiedziała Mcveigh. „Było tak wiele wiele podobieństw.”
„Było kilka notatek, do których ciągle wracaliśmy i myślę, że robiąc to, w pewnym sensie zdaliśmy sobie sprawę, że to są rzeczy, o których będziemy mogli porozmawiać i sprawić, by wszyscy zrozumieli. To było niesamowite, że nie tylko… kobiety na sali poczuły głęboką więź z tym filmem, ale ja byłam… szczęśliwa, że wszyscy mężczyźni też to zrozumieli… Myślę, że nastolatki po prostu przez coś przechodzą, to przejście z 12 do 13 lat jest sprawiedliwe jest tak potężny i wydaje się, że bardzo mocno zapada ludziom w pamięć. Ludzie bardzo silnie reagują na każdy rodzaj opowiadania historii z tamtych czasów”.
Niepokój był emocją, którą Mcveigh uznał za szczególnie „wyzwalającą” do zbadania w tym filmie.
„Myślę, że zaskakująco zabawna była próba powrotu do emocji, których doświadczyłam, gdy miałam 13 lat, a niepokój z pewnością stanowił dużą część mojej 13-letniej jaźni” – powiedziała Mcveigh.
![Los Angeles, Kalifornia - 10 czerwca: Maya Hawke uczestniczy w światowej premierze filmu Disneya i Pixara](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/1718464088_721_„Inside-Out-2-Kanadyjscy-artysci-o-scenach-hokejowych-niepokojach-nastolatkow.jpeg)
![Los Angeles, Kalifornia - 10 czerwca: Maya Hawke uczestniczy w światowej premierze filmu Disneya i Pixara](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/1718464088_721_„Inside-Out-2-Kanadyjscy-artysci-o-scenach-hokejowych-niepokojach-nastolatkow.jpeg)
„Przyłapałem się na tym, że się zakrztusiłem, kiedy rysowałem”
Oryginalny Na lewą stronę ma reputację wyjątkowo efektownego wyciskacza łez, zapewniającego okno na emocje odczuwane przez każdego widza, oraz Od środka 2 wywarło podobny wpływ na zespół pracujący nad nowym filmem.
„Słyszeliśmy wiele historii o tym, jak pierwsza z nich pomogła ludziom komunikować się z dziećmi i dziećmi [being able] aby porozmawiać o emocjach, jakie odczuwali w związku z tym, co zrobił pierwszy film” – podkreślił Hoffman.
„Coś, co zauważyłem w tym filmie, czego niekoniecznie zauważyłem w innych, to to, że zaczynałem się krztusić, gdy rysowałem pewne rzeczy i pewne momenty. Pomyślałem sobie: «OK, to interesujące. Tak się nie stało. Myślę, że moglibyśmy do czegoś dotrzeć. A potem polega na odnalezieniu tej małej iskierki emocji, którą czujesz, gdy ją rysujesz, a następnie próbie poprowadzenia jej przez proces kręcenia filmu, aby móc ją wylądować i umieścić w filmie”.
Na lewą stronę szybko stał się częścią ruchu mającego na celu tworzenie filmów animowanych, które mogą oddziaływać zarówno na dzieci, jak i dorosłych, dzięki szczególnie donośnej i solidnej narracji, co było kontynuowane podczas tworzenia drugiego filmu.
„Szczerze mówiąc, fakt, że kręcimy filmy dla dzieci, nie rzuca się specjalnie w oczy. Interesuje nas po prostu rozrywka” – powiedział Mcveigh. „Myślę, że jeśli wiesz, że możesz nakręcić film, który będzie do ciebie przemawiał, możesz w pewnym sensie oczekiwać, że będzie on rezonował z innymi ludźmi”.
„Robimy więc filmy dla szerokiej publiczności w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu. Chcę, aby każdy mógł obejrzeć ten film i zrozumieć jego emocje, niezależnie od tego, czy ma 90, czy 10 lat”.