Filmy

„Inside Out 2” napełnia Disneya radością, nawet jeśli krytycy wojny kulturowej „zbyt obudzeni” pozostają wściekli

  • 24 czerwca, 2024
  • 4 min read
„Inside Out 2” napełnia Disneya radością, nawet jeśli krytycy wojny kulturowej „zbyt obudzeni” pozostają wściekli




CNN

Gdy emocje opadną, najgłośniejsi krytycy Disneya mogą wydawać się wściekli, ale „Inside Out 2” przynosi studiu samą radość.

Firma Walt Disney Co. często była postrzegana jako niechętny uczestnik wojen kulturowych, od czasu do czasu nawołując do bojkotu i ogłaszając, że firma jest „zbyt przebudzona”. Jednak wybuchowy sukces kasowy „Inside Out 2” zapewnia niezbędną perspektywę na ogromną publiczność, która pozostaje głodna treści Disneya, z pewnością na tyle, aby wygenerować wielki hit.

To prawda, że ​​ci, którzy regularnie krytykują Disneya – który został wciągnięty w polityczną bitwę z republikańskim gubernatorem Florydy Ronem DeSantisem, która rozpoczęła się w 2022 r. w związku z tak zwaną stanową ustawą „Nie mów gejom” – starali się zracjonalizować działanie Kontynuacja studia Pixar, upierająca się, że jej fabuła nie jest zgodna z linią „przebudzenia” w taki sposób, jak robi to najnowszy serial tego studia „Gwiezdne wojny”, „Akolita”. Warto zauważyć, że przeciwko temu ostatniemu prowadzono kampanię bombardowania recenzjami, która obniżyła jego wynik w serwisie gromadzącym krytyków Rotten Tomatoes do niemal komicznego poziomu.

Warto przeczytać!  Młoda kobieta i morze Obsada i przewodnik po postaciach z życia wziętego

Przyjrzyj się jednak bliżej, a „Inside Out 2” bez wysiłku kładzie nacisk na takie wartości, jak różnorodność i włączenie społeczne, które pomogły Disneyowi stać się celem. Stojąca za nim wytwórnia Disneya, Pixar, również odniosła mniej ostentacyjne zwycięstwo kasowe zeszłego lata dzięki „Elementalowi”, filmowi, który wykorzystywał alegoryczną relację między postaciami złożonymi z ognia i wody, aby zgłębić bigoterię, doświadczenia imigrantów i historia miłosna o pokonywaniu różnic.

Jakikolwiek jest powód – a biorąc pod uwagę, że kontynuacja ukaże się dziewięć lat po pierwowzorze, z pewnością ma na to wpływ stłumiony popyt – nie można zaprzeczyć wynikom „Inside Out 2”, w których film zarobił 100 milionów dolarów w kasie w Ameryce Północnej podczas drugiego weekendu – rekord dla filmu animowanego – który przyniósł łączną kwotę 355 milionów dolarów w całym kraju, przewyższając „Diunę: część druga” jako najpopularniejszy film roku w zaledwie 10 dni od premiery.

Na całym świecie wpływy filmu wzrosły do ​​prawie 725 milionów dolarów. „Inside Out 2” prawie na pewno dołączy do coraz rzadszej listy filmów, które od czasu wybuchu Covida zarobiły ponad miliard dolarów, na którą składają się także sequele „Avatara”, „Top Gun”, „Spider-Mana” i „Jurassic World”. jako „Barbie” i „Film Super Mario Bros.”.

Warto przeczytać!  Zachodnia komedia Jamesa Stewarta i Henry’ego Fondy to zabawne arcydzieło

Warto zauważyć, że Disney świadomie starał się unikać angażowania się w batalie polityczne, a dyrektor generalny Robert Iger, który ponownie dołączył do firmy na to stanowisko w 2022 r., powiedział w listopadzie CNBC: „Najpierw musimy zapewniać rozrywkę. Tu nie chodzi o wiadomości.

W istocie Iger po prostu stwierdził oczywistość: że Disney, jak każda duża korporacja, priorytetowo traktuje swoje zyski i cenę akcji, co oznacza, że ​​stara się nie zniechęcać potencjalnych klientów, niezależnie od tego, jak bardzo niektórzy z nich chcą się obrazić. Pracownicy Disneya reprezentują inny elektorat, co oferuje pewien kontekst dotyczący tego, dlaczego były dyrektor generalny Bob Chapek w końcu zdecydował się – z opóźnieniem i pod ich naciskiem – skrytykować Florydę.

„Inside Out 2” z pewnością wygląda na triumf strategii Igera, jednocześnie przekazując przesłanie w bardziej subtelny (i dla tych, którzy szukają okazji do ataku, mniej zapalny) sposób.

Rzeczywiście, lato 2024 r. zapowiada się sztandarowo dla Disneya, a satyra o superbohaterach „Deadpool i Wolverine” ma stać się kolejną ważną atrakcją, gdy film wejdzie na ekrany w lipcu, obsługując publiczność z oceną R, co podkreśla zasięg demograficzny jego różnorodne aktywa.

Warto przeczytać!  Cisza na planie, Kevin Spacey zdemaskowany, historia Gypsy Rose Blanchard i nie tylko

Nie oznacza to, że ci, którzy zamienili uszy Myszki Disneya w cele, będą mniej skłonni do krytykowania czegoś takiego jak „Akolita”, zniekształcając to, co serial „Gwiezdne Wojny” robi, a czego nie robi.

Przypomina to jednak, że wiele osób nadal widzi w nazwie Disneya ideał rozrywki, którą mogą dzielić z bliskimi, i że dopóki studio wywiązuje się z tej dorozumianej umowy, niezależnie od tego, czy się obudzi, czy nie, Mickey i przyjaciele nie będą tego robić. wkrótce zbankrutujesz.


Źródło