Rozrywka

„Inside Out 2” pobił światowy rekord wszech czasów Pixara

  • 11 lipca, 2024
  • 3 min read
„Inside Out 2” pobił światowy rekord wszech czasów Pixara


Pixar prawdopodobnie odczuł w środę pewną radość, gdyż „W głowie się nie mieści 2” stał się największym filmem animowanym studia w historii na świecie, prześcigając potentata z 2018 roku „Iniemamocnych 2” i ustanawiając rekord.

Nowy film, który miał premierę w weekend 14 czerwca, przekroczył 1,251 miliarda dolarów w globalnej sprzedaży biletów do wtorku, według wielu raportów. Ta suma zdetronizowała „Iniemamocnych 2”, którzy utrzymywali rekord studia z wynikiem 1,243 miliarda dolarów, w oparciu o liczby nieskorygowane o inflację.

Teraz „Inside Out 2” ma oko na kolejny rekord — najbardziej dochodowy film animowany wszech czasów. Obecnie plasuje się za oryginalnym filmem Disneya „Kraina lodu” (1,285 miliarda dolarów), Illumination i Universal „The Super Mario Bros. Movie” (1,361 miliarda dolarów) i Disneya „Kraina lodu II” (1,453 miliarda dolarów).

Film może prześcignąć „Krainę Lodu” i „Super Mario”, choć nie jest jasne, czy zdobędzie koronę. Film zarobił 48 milionów dolarów w Korei Południowej, co może być oznaką tego, jak wypadnie w Japonii, gdzie jeszcze nie miał premiery, według Hollywood Reporter.

„Inside Out 2”, kontynuacja filmu z 2015 roku opowiadającego o młodej dziewczynie o imieniu Riley i jej emocjach, które są postrzegane jako postacie pomagające jej podejmować decyzje, zarobiła w pierwszy weekend w USA 155 milionów dolarów, co przerosło oczekiwania. Według Disneya, po dwóch weekendach stał się najbardziej dochodowym filmem 2024 roku na świecie.

Warto przeczytać!  Jonathan Van Ness oskarżony o bycie „agresywnym” i „potworem” na planie „Queer Eye”: raport

Najnowszy hit Pixara nie jest jedynym filmem animowanym, który odniósł sukces w kinach tego lata. Universal and Illumination „Despicable Me 4” zarobił ponad 240 milionów dolarów od premiery 30 czerwca, zapowiadając kolejny film przyjazny rodzinie, który przyciągnie widzów. Oba zostały wydane w czasie letniej przerwy szkolnej, a upalne temperatury nadal utrzymują się w częściach kraju.

„Inside Out 2” odniósł sukces wśród krytyków. Film obecnie może pochwalić się 91-procentową oceną krytyków i 96-procentową oceną widzów na Rotten Tomatoes oraz „A” na CinemaScore, który oblicza oceny na podstawie reakcji widzów na filmy wkrótce po premierze. Film nadal wywołuje dyskusje na temat tego, jak ludzie radzą sobie ze swoimi emocjami, jak wygląda dojrzewanie i lęk u nastolatków oraz jak dorośli radzą sobie z takimi emocjami, jak smutek, radość i nostalgia (wszystkie te emocje stają się postaciami w filmie).

Głęboka passa „Inside Out 2” to dobra wiadomość dla Pixara, który nie radzi sobie najlepiej ze swoimi premierami w kasach. W 2020 r. „Onward” walczył o odzyskanie pozycji, ponieważ kina zamknięto z powodu pandemii. „Elemental” Pixara, który trafił do kin w 2023 r., był jednym z najniższych otwarć w kasach w historii firmy (choć z czasem nieznacznie się odbił). „Lightyear”, spin-off serii „Toy Story”, również nie zrobił wrażenia na krytykach.

Warto przeczytać!  Chris Brown jest „zmęczony” ludźmi, którzy przywołują jego atak na Rihannę po współpracy z Chloe Bailey

Pixar zapowiadał wznowienie koncentracji na udanych franczyzach w ramach swojej trasy powrotnej. W czerwcu prezes firmy, Jim Morris, powiedział Bloombergowi, że „Inside Out 2” będzie dobrym testem, aby sprawdzić, czy w przyszłości legendarne franczyzy znajdą miejsce w arsenale Pixara. To powiedziawszy, kolejnym filmem studia, zaplanowanym na 2025 r., jest „Elio”, oryginalny film o chłopcu, który zostaje ambasadorem Ziemi.


Źródło