„Inside Out 2” przywraca Pixar na szczyty box office
![„Inside Out 2” przywraca Pixar na szczyty box office](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/16box-pixar1-mgjl-facebookJumbo-770x470.jpg)
Pixar w końcu wrócił do formy bojowej.
Na 28. film należącego do Disneya studia animacji „Inside Out 2” szacunkowa sprzedaż biletów w Ameryce Północnej od czwartku do niedzieli wyniosła około 145 milionów dolarów, kończąc tym samym złą passę, która rozpoczęła się w marcu 2020 r., kiedy kina zostały zamknięte z powodu pandemii koronaawirusa. .
Był to drugi co do wielkości weekend otwarcia w 29-letniej historii Pixara, ustępując jedynie kontynuacji superbohatera „Iniemamocni 2”, która w 2018 r. zarobiła około 180 milionów dolarów.
„Wrócili” – powiedział o Pixarze David A. Gross, konsultant filmowy, który publikuje biuletyn informujący o wynikach sprzedaży biletów. „To rewelacyjne otwarcie”.
Na podstawie przedpremierowych ankiet śledzących zainteresowanie widzów analitycy kasowi spodziewali się, że „Inside Out 2” zarobi w weekend w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie około 90 milionów dolarów. Suma ta byłaby wysoka – porównywalna ze sprzedażą biletów w weekend otwarcia na pierwszy „Inside Out” w 2015 roku.
Analitycy twierdzą, że „Inside Out 2” sprzedał się za dodatkowe 125 milionów dolarów w częściowej premierze za granicą, co daje łączną kwotę otwarcia na całym świecie do około 270 milionów dolarów. Koszt produkcji filmu z oceną PG szacuje się na 200 milionów dolarów, a wypuszczenie na rynek co najmniej kolejnych 100 milionów dolarów.
„Inside Out 2”, opowiadający historię 13-letniej dziewczynki i uosobionych emocji w jej pomieszanym w okresie dojrzewania umyśle, zebrał wyjątkowe recenzje. Kupujący bilety przyznali filmowi ocenę A w sondażach wyjściowych CinemaScore, taką samą, jaką uzyskał pierwszy film z serii.
Pixar zaczął potykać się w marcu 2020 r., kiedy „Naprzód” wszedł do kin w chwili, gdy liczba infekcji koronawirusem rosła. Następnie Disney zadebiutował w Internecie trzema filmami Pixara z rzędu – „Soul”, „Turning Red” i „Luca” – całkowicie pomijając kina na rzecz usługi transmisji strumieniowej Disney+.
Cała trójka zebrała dobre recenzje od krytyków. Jakość nie była problemem. Jednak związek Pixara z nabywcami biletów – jego siła jako marki na dużym ekranie – zaczął słabnąć.
„Lightyear”, będący spinoffem serii „Toy Story” studia Pixar, oznaczał powrót studia do kin w 2022 roku. Film rozbił się i spłonął w kasie. Co więcej, recenzje były kiepskie, przynajmniej według standardów Pixara. Czy studio również miało teraz problemy z jakością?
„Elemental”, oryginalny film wytwórni Pixar, który wszedł do kin w zeszłym roku, również zebrał niezbyt dobre recenzje i, przynajmniej na początku, osiągnął sukces w kasie. Ale „Elemental” ostatecznie wyzdrowiał, zbierając na całym świecie przyzwoite 500 milionów dolarów.
Od tego czasu Pixar dokonał przeglądu swoich planów, opóźniając kolejny oryginalny film „Elio”, którego premiera kinowa była planowana na ten rok, i wysuwając sequele, w tym „Toy Story 5”. W zeszłym miesiącu Pixar oświadczył, że w ramach cięć finansowych zaprzestanie produkcji oryginalnych programów dla Disney+ i zwolnił 175 pracowników, czyli około 14 procent siły roboczej. Disney namawiał Pixara do rozpoczęcia tworzenia seriali telewizyjnych w ramach szerszych wysiłków – które zostały porzucone – mającego na celu zalanie Disney+ treściami.
Disney w szczególności wykorzystał swoją usługę przesyłania strumieniowego jako narzędzie sprzedaży filmu „W głowie się nie mieści 2”, który był dostępny wyłącznie w kinach. W środę abonenci Disney+ otrzymali e-mail z powiadomieniem o promocji prowadzonej przez Fandango, internetowego sprzedawcę biletów do kina: Zdobądź kredyt o wartości 10 dolarów do wykorzystania na bilet na „W głowie się nie mieści 2”. Oferta, która wygasa w lipcu, spotkała się później z dużym zainteresowaniem na stronach fanów Disneya.