Inspiracje podróżnicze: Miejsca, do których nigdy nie wrócimy, a do których chcielibyśmy się udać zamiast tego

• 14 sierpnia, 2024

Chociaż kochamy każdy rodzaj wakacje tutaj w 9Podróże, czasami znaleźliśmy miejsca docelowe nie do końca spełniają oczekiwania.

Ale po każdym rozczarowaniu odkrywamy miejsca, do których nie możemy się doczekać, aby wrócić.

Dlatego poprosiliśmy zespół o wskazanie miejsc, do których na pewno nie wrócą, i miejsc, które nadal znajdują się na ich liście podróży.

Sara

Podobała mi się moja wizyta Cinque Terre we Włoszech, ale nigdy bym tam nie wróciła. Jest po prostu zbyt tłoczno turyści

Cinque Terre we Włoszech jest popularne, ale zatłoczone. (Getty)

CZYTAJ WIĘCEJ: Pociąg Eurostar z Londynu do Paryża: wszystko, co warto wiedzieć

Chociaż mojemu mężowi i mnie udawało się obejść ten problem poprzez wstawanie i wychodzenie z domu o godzinie 8 rano, było to dla nas zbyt przytłaczające.

Gibraltar również mnie zawiódł. Zostałem słownie znieważony przez lokalnego taksówkarza za nagranie filmu kobiety z małpą na głowie (była w miejscu publicznym).

Karmienie i dotykanie zwierząt jest surowo zabronione. Taką zasadę przekazał mi personel Parku Narodowego. Taksówkarze z „mafii” nie przestrzegają tej zasady.

Do Nicei na południu Francji warto wrócić. (Getty Images/iStockphoto)

Tymczasem nie mogę doczekać się powrotu na południe Francji.

Warto przeczytać!  Chińscy turyści wybierają tańsze kierunki, napędzając lokalne wydatki

Wzdłuż wybrzeża wokół Nicei jest mnóstwo miejsc wartych zobaczenia, a poruszanie się po nich pociągiem jest bardzo łatwe.

Jemima

Nigdy już nie wrócę do Kambodży.

Angkor Wat jest niesamowity, ale nie sądzę, żeby warto było tam jechać.

CZYTAJ WIĘCEJ: Popularne miejsca w Paryżu, które są o wiele mniej zatłoczone niż klasyczne atrakcje turystyczne

Świątynia Angkor Wat w Kambodży zrobiła wrażenie na Jemimie. (Getty)

Jedzenie jest naprawdę przeciętne, zwłaszcza w porównaniu do sąsiedniego Wietnamu i Tajlandii. Nawet restauracje z wyższej półki wydawały się naprawdę niskiej jakości.

Dziesięć niesamowitych miejsc na rejsy, które warto dodać do swojej listy marzeń

Plaże na wyspie są zadziwiająco piękne, ale niszczą je zabudowania i prace budowlane.

Pewnego popołudnia na plaży znaleźliśmy trzy strzykawki, które wyrzuciło morze. A była to plaża należąca do ośrodka wypoczynkowego.

CZYTAJ WIĘCEJ: 10 najlepszych miast na świecie dla podróżników lubiących jedzenie, według nowych badań

Zatoka Wineglass Bay w Tasmanii to piękne miejsce, które warto odwiedzić. (Getty)

Jednak bardzo chcę wrócić na Tasmanię.

Wybrałem się na dwutygodniową wycieczkę samochodową dookoła wyspy i zobaczyłem mnóstwo rzeczy, ale wciąż miałem wrażenie, że jest jeszcze wiele do zrobienia.

Warto przeczytać!  Miejsca, za którymi ludzie „tęsknią” najbardziej

Krystyna

Nie wróciłbym do Rzymu. Uważałem, że jest bardzo przereklamowany.

Zdecydowanie wróciłbym do Nowego Jorku, bo to moje ulubione miasto na świecie. Uwielbiam energię, klimat i zawsze jest coś do zrobienia dla każdego.

CZYTAJ WIĘCEJ: Wszystko, co musisz wiedzieć przed wizytą w Chinach, ponieważ kraj ten staje się coraz bardziej popularny wśród Australijczyków

Fontanna di Trevi w Rzymie jest mekką turystów. (Getty)

Rosalyn

Podróżowałem bardzo mało, ale tak naprawdę nie chcę wracać do Nowej Kaledonii.

Wybrałem się na rejs z rodziną i wycieczka, w którą się wybraliśmy, wydawała się po prostu pułapką na turystów. Poszliśmy na stragan na targu, gdzie większość rzeczy była produkowana w Chinach i Wietnamie.

Naprawdę chcę wrócić na Wielką Rafę Koralową.

Chcę też wrócić do Bega, NSW. Jako dziecko pojechałem tam na wycieczkę i wizyta w fabryce sera oraz degustacja to jedno z moich ulubionych wspomnień.

CZYTAJ WIĘCEJ: Ekspert ds. podróży ujawnia „najbardziej osobliwy sposób” na zwiedzanie Paryża

Bega w Nowej Południowej Walii słynie z sera, co czyni to miejsce wartym odwiedzenia. (Getty Images/iStockphoto)

Kerri

Nie jestem typem osoby, która nie chce wracać do żadnego konkretnego miejsca. Po prostu wolę odkrywać nowe miejsca.

Warto przeczytać!  Nowy Jork dusi się od smogu. Ale dla tych miast to tylko kolejny dzień

Wróciłbym do Dubrownika w mgnieniu oka. To moje ulubione miasto na świecie. Stare miasto, tętniące życiem, widoki, jedzenie, ludzie. To prawdziwa, bajkowa lokalizacja

W Australii, Far North Queensland. Byłem w Port Douglas i okolicach Palm Cove około sześć razy.

CZYTAJ WIĘCEJ: Program Global Entry w USA wkrótce będzie otwarty dla Australijczyków – oto, co to oznacza

Stare miasto w Dubrowniku to wyjątkowe miejsce, które warto odwiedzić. (Getty)

Serena

Nie muszę wracać do Singapuru. Byłem tam dwa razy i stwierdziłem, że nie ma tam zbyt wiele do roboty, co by mnie ekscytowało.

Odwiedziliśmy główne atrakcje turystyczne i chociaż kryte wodospady itp. były ładne, nie były warte podróży i kosztów.

Singapur jest popularnym celem podróży dla Australijczyków. (Getty)

Chciałbym wrócić do Hiszpanii, szczególnie do Walencji. Jedzenie, architektura, kultura, pogoda i ludzie byli po prostu najlepsi.

Nicole

Prawdopodobnie nigdy nie wróciłbym na Ibizę. Owszem, może jestem już za stary na to oburzające miejsce, ale płacenie 5 € (8 $) plus za wodę w barze jest śmieszne.

CZYTAJ WIĘCEJ: Recenzja hotelu: Hotel Hoxton Paris to szykowny wybór pełen modnych mieszkańców

Türkiye to miejsce, do którego Nicole chętnie wróci. (Getty)

Kluby są tak drogie, że wydajesz fortunę, a życie nocne jest równie dobre w innych europejskich miastach z lepszymi plażami

Jednakże Turcja jest najwspanialszym miejscem na świecie.

To o wiele więcej niż tylko Stambuł. Można łatwo przemieszczać się z miejsca na miejsce nocnymi autobusami, a każde miasto jest inne i magiczne, z niesamowitymi plażami, sklepami i jedzeniem.