Technologia

Instacart wprowadza Chatbota do aplikacji do robienia zakupów spożywczych

  • 3 marca, 2023
  • 3 min read
Instacart wprowadza Chatbota do aplikacji do robienia zakupów spożywczych


Instacart, amerykańska firma detaliczna, która świadczy usługi dostawy i odbioru artykułów spożywczych, dodała ostatnio technologię chatbota ChatGPT firmy OpenAI do swojej aplikacji do dostarczania artykułów spożywczych.

Instacart staje się najnowszą z rosnącej listy firm, w tym Facebook i Snapchat, które wybierają narzędzie językowe AI w celu usprawnienia obsługi klienta, poprawy obsługi klienta oraz przyspieszenia marketingu i zautomatyzowanych zadań.

Ulepszanie UX

Instacart, działająca w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie firma zajmująca się handlem detalicznym, użyje chatbota do zasilania nowej wyszukiwarki, której zadaniem będzie odpowiadanie użytkownikom na pytania związane z żywnością, w tym pomysły na przepisy i składniki, a także opcje zdrowych posiłków. Dzięki integracji oprogramowania językowego ChatGPT odpowiedzi wyszukiwarki będą wyświetlane w formie dialogu, ułatwiając wymianę międzyludzką i zapewniając „zhumanizowane” wrażenia użytkownika. Instacart ma wprowadzić nową funkcję „Zapytaj Instacart” w nadchodzących miesiącach 2023 roku.

Według przedstawicieli firmy zakupy spożywcze są idealnym przykładem zastosowania inteligentnej sztucznej inteligencji, ponieważ wymagają dużego obciążenia poznawczego, które obejmuje czynniki decyzyjne, takie jak budżet domowy, przygotowywanie posiłków, rozważania dotyczące zdrowia i odżywiania, umiejętności gotowania i ogólny czas przeznaczony na te zadania.

Warto przeczytać!  Jak łatwo zrobić różdżkę Ronalda Weasleya w Hogwarts Legacy

Dzięki integracji narzędzia sztucznej inteligencji ChatGPT z oprogramowaniem Instacart nowa wyszukiwarka będzie miała dostęp do danych z ponad 1,5 miliona produktów dostępnych w ponad 75 000 sklepów spożywczych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Ziemia obiecana dostawy artykułów spożywczych

W 2022 roku firma zrealizowała na swojej platformie sprzedaż na poziomie ok. 29 mld USD, czyli o 16% więcej niż rok wcześniej, co świadczy o stałym wzroście rynku click-to-collect i zakupów spożywczych z dostawą, pomimo zakończenia pandemii i zwrot zakupów w sklepie dostępny bez ograniczeń.

Instacart odnotował również dodatni dochód netto w całym czwartym kwartale 2022 r., generując ponad 100 mln USD skorygowanego zysku przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji. Próbując rozszerzyć swój międzynarodowy zasięg i zwiększyć przychody, ChatGPT firmy OpenAI umożliwia łatwą integrację firmom takim jak Instacart, które mogą tworzyć własne narzędzia na bazie istniejącego oprogramowania, aby spełnić określone potrzeby i umożliwić maksymalne dostosowanie.

Obawy i ograniczenia korzystania z ChatGPT

Niedawno start-up OpenAI wprowadził nowe aktualizacje swojego API, które umożliwiają programom komputerowym komunikowanie się ze sobą, w tym określone protokoły do ​​integracji aplikacji z najnowszymi modelami AI dla ChatGPT i Whisper, firmowego narzędzia do rozpoznawania mowy. Od czasu debiutu bezpłatnej technologii OpenAI ChatGPT, Microsoft dodał tę technologię do swojej zastrzeżonej wyszukiwarki Bing. Podobno kanadyjski rynek zakupów detalicznych, Shopify, również eksperymentuje z tą technologią. Jednak kilku szefów technologii korporacyjnych nadal niechętnie włącza technologię do swojej działalności, twierdząc, że mają obawy dotyczące ograniczeń danych, bezpieczeństwa i nieprzewidywalności.

Warto przeczytać!  Użytkownicy Apple MacBook, Apple Watch i Apple TV dostają od indyjskiego rządu poważne ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa: oto, co wiemy

Microsoft został zmuszony do ograniczenia liczby pytań, które można zadać Bingowi w rozmowie, po tym jak użytkownicy skarżyli się na niedokładne i potencjalnie niebezpieczne wyniki. Podobnie Snapchat ostrzegł również użytkowników, że jego dostosowanego chatbota ChatGPT można oszukać, aby udzielił błędnej odpowiedzi, i że nie powinien być używany do udzielania porad w świecie rzeczywistym, zwłaszcza biorąc pod uwagę demografię głównie pokolenia Z.


Źródło