Technologia

Instagram testuje nowe doświadczenie AI Chatbot w DM

  • 6 czerwca, 2023
  • 4 min read
Instagram testuje nowe doświadczenie AI Chatbot w DM


Nigdy nie było trendu technologicznego, który nie podobałby się Meta, a generatywna sztuczna inteligencja nie jest wyjątkiem, a firma opracowuje obecnie różne nowe narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji dla Facebooka, Instagrama i WhatsApp, które mają na celu wykorzystanie pojawiających się trendów użytkowania, a jednocześnie zapewniają że Meta nie tęskni za łodzią podczas żadnych większych zmian.

I chociaż widzieliśmy już przykłady generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji, które pomagają tworzyć reklamy na Facebooku, wizualne narzędzia zachęty do naklejek na Instagramie i multimodalne udoskonalenia sztucznej inteligencji, Instagram opracowuje również nowa opcja czatu AIktóre wygląda podobnie do narzędzia My AI Snapchata.

Chatbot AI na Instagramie

Jak widać na tym przykładzie, udostępnione przez badacza aplikacji Aleksander PaluzziInstagram opracowuje obecnie nową opcję czatu AI, która umożliwiłaby zadawanie pytań systemowi AI w dowolnym wątku czatu.

Będziesz mógł zadawać pytania narzędziu sztucznej inteligencji w strumieniu, a także będzie ono w stanie udzielić ci porad, jak pisać skuteczniejsze wiadomości.

Chatbot AI na Instagramie

Jak pokazano w tym przykładzie, wpisując @ai w polu czatu, zostaniesz przekierowany do chatbota AI, który będzie dostępny, aby odpowiedzieć na Twoje pytania w dowolnym momencie. Tak więc, podobnie jak My AI, bot włączy odpowiedzi AI do dyskusji, dodając kolejny element do twoich wiadomości na Instagramie.

Warto przeczytać!  Społeczność Minecrafta reaguje na zapowiedź Sniffera

Może to dotyczyć dwóch kluczowych zmian w użytkowaniu.

Po pierwsze, więcej rozmów na IG przechodzi na czaty, a użytkownicy publikują mniej historii i postów na kanałach niż w przeszłości. W związku z tym Instagram szukał więcej sposobów na rozszerzenie opcji przesyłania wiadomości, a to może pomóc w dostosowaniu się do tego trendu, łącząc się z zachowaniami użytkowników.

Innym rozwojem jest oczywiście generatywna sztuczna inteligencja i budowanie tych narzędzi w aplikacjach społecznościowych. Obecnie nadal nie widziałem prawdziwie zmieniającego grę sposobu na włączenie generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji do aplikacji społecznościowych, przy czym większość po prostu dodaje monity tekstowe do wizji lub chatboty do interfejsu użytkownika. Oba są dość interesującymi przypadkami użycia, ale nie są naprawdę niesamowite, a ta nowa funkcja przesyłania wiadomości IG prawdopodobnie należy do tej samej kategorii – warto mieć ją pod ręką i wypróbować z kilkoma zwariowanymi pytaniami. Ale może nie jest to niezwykle przydatny dodatek.

Ale wprowadziłoby to generatywną sztuczną inteligencję na Instagram, czego Meta naprawdę chce, przynajmniej jako punkt wyjścia.

Jak zauważył dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg, o sztucznej inteligencji za pośrednictwem swojego nowego Kanał na Instagramie Ostatnio:

Warto przeczytać!  Snapchat zmuszony do wyłączenia tej niebezpiecznej funkcji dla swoich użytkowników: oto, co wiemy

„W perspektywie krótkoterminowej skupimy się na tworzeniu kreatywnych i wyrazistych narzędzi. W dłuższej perspektywie skupimy się na tworzeniu person AI, które mogą pomóc ludziom na różne sposoby. Badamy doświadczenia z tekstem (jak kot w WhatsApp i Messengerze), obrazami (takimi jak kreatywne filtry i formaty reklam na Instagramie) oraz z wideo i doświadczeniami multimodalnymi”.

Element personas byłby również wbudowany w tę opcję czatu IG – choć znowu nie wydaje mi się, aby była to główna przynęta dla użytkowników lub ogólnie duży czynnik angażujący boty AI.

Na przykład, to wciąż bot AI. Niezależnie od tego, czy poproszę go, aby odpowiedział mi głosem Hulka Hogana, czy Szekspira, wciąż jest to tylko bot pompujący te same odpowiedzi.

Czy byłaby to duża aktualizacja funkcjonalna? Prawdopodobnie nie, ale na początek widzimy, jak generatywna sztuczna inteligencja łączy się ze wspólną funkcjonalnością, jako sposób na zaaklimatyzowanie ludzi do niej, zanim połączy ją w nowe obszary.

Te nowe obszary mogą być znacznie bardziej rewolucyjne – jak na przykład generatywna sztuczna inteligencja, która może budować światy VR. Takie funkcje to wyższy poziom, ale każda platforma musi gdzieś zacząć opracowywać narzędzia do reagowania na sztuczną inteligencję.

Warto przeczytać!  Co to jest NASA Plus? Wszystko, co musisz wiedzieć o pierwszej usłudze transmisji strumieniowej na żądanie agencji kosmicznej




Źródło