Marketing

Inwestorzy nagradzają PDD za zdobycie korony w internetowej wojnie cenowej w Chinach

  • 16 marca, 2023
  • 6 min read
Inwestorzy nagradzają PDD za zdobycie korony w internetowej wojnie cenowej w Chinach


(Bloomberg) – Budżetowa aplikacja do zakupów Pinduoduo okazała się wyraźnym zwycięzcą w nasilonej wojnie cenowej w Chinach, gdy firmy e-commerce walczą o udział w rynku w obliczu spadku wydatków konsumenckich.

Najczęściej czytane z Bloomberga

Inwestorzy zauważyli: Akcje spółki macierzystej PDD Holdings Inc. notowane są na rekordowo wysokim poziomie w porównaniu z rywalami Alibaba Group Holding Ltd. i JD.com Inc. Różnica ta powiększyła się ostatnio nawet po tym, jak JD.com ogłosił program dotacji o wartości 1,4 miliarda dolarów, z którym ma konkurować Pinduoduo. Amerykańskie kwity depozytowe PDD wzrosły w tym roku o 12%, w porównaniu z 7,5% spadkiem Alibaby i 30% spadkiem JD.com.

Jeśli chiński rynek został zdefiniowany w zeszłym roku przez surowe blokady Covid i późniejsze ponowne otwarcie, to rok 2023 upłynął pod znakiem zbyt wielu firm goniących za wciąż ostrożnym ożywieniem gospodarczym. Niektóre z największych platform handlu elektronicznego zaczęły oferować dotacje lub inne rabaty jako sposób na przyciągnięcie konsumentów. PDD odniosło jednak większy sukces niż inne dzięki strategii niskich cen, która według inwestorów wyróżnia firmę.

„Spodziewamy się, że PDD utrzyma wzrost szybszy niż w branży, nawet w kontekście wzmożonej konkurencji w najbliższym czasie”, biorąc pod uwagę, że jest to „platforma e-commerce, z której korzysta większość konsumentów”, napisali analitycy Morgan Stanley, w tym Eddy Wang, w ostatnia notatka. Dom maklerski podniósł w tym miesiącu cenę docelową akcji o 47%.

Warto przeczytać!  4 kluczowe umiejętności, które musi posiadać brand manager

Pozycjonowana jako platforma zakupowa oferująca większą mieszankę marek z wyższej i niższej półki, PDD odniosła sukces na rynku zdominowanym przez Alibaba i JD.com. W 2020 roku jego aktywni użytkownicy na krótko wyprzedzili Alibabę. Jego aplikacja zakupowa Temu była najczęściej pobieraną aplikacją w sklepie Apple w USA przez większą część ostatnich kilku miesięcy. Zyskał również na stałej sprzedaży w swojej aplikacji Pinduoduo.

Wszystko to pomogło PDD zyskać około 234% w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Transakcja parami pozycji długiej na PDD i krótkiej na JD.com w ciągu ostatniego roku przyniosłaby ponad 200% zwrotu pomimo niestabilnej sytuacji makroekonomicznej, gdy konsumpcja w Chinach i obawy dotyczące stóp procentowych w USA ciążyły na chińskich firmach technologicznych.

Są jednak powody do niepokoju. Handel elektroniczny jest już tak popularny w Chinach, że analitycy obawiają się malejącej liczby niewykorzystanych potencjalnych klientów. Wzrost przychodów niektórych większych firm utknął w martwym punkcie z powodu ogólnego spadku nastrojów konsumpcyjnych, a JD.com jako ostatnia firma odnotowała gwałtowny spadek wzrostu przychodów na koniec roku z powodu słabych wydatków.

Tymczasem wydatki marketingowe na utrzymanie wzrostu Temu za granicą mogą również pochłonąć część zysków, powiedział Vey-Sern Ling, dyrektor zarządzający Union Bancaire Privee. Wyceny również skoczyły, a handel PDD przy 20-krotnym zysku w porównaniu z 9,3 dla Alibaba i 13,4 dla JD.com.

Warto przeczytać!  W jaki sposób marki CPG mogą odzyskać udział w rynku utracony na rzecz marek własnych?

Jednak elastyczność mniejszych firm może ostatecznie pomóc im w dłuższej walce z tradycyjnymi firmami e-commerce.

„Trwające wojny cenowe nie zatrzymają pędu Pinduoduo w ekspansji udziału w rynku”, powiedziała Sophie Huang, analityk w CMB International Capital Corp., w notatce z zeszłego tygodnia. „Kampania subsydiowania JD może mieć ograniczony wpływ na PDD, biorąc pod uwagę korzystny asortyment produktów tego ostatniego, strategię cenową z niższej półki i dobrą realizację”.

Wykres techniczny dnia

W ciągu ostatniej dekady firma Apple Inc. rozpoczęła największy program wykupu akcji na Wall Street, co skutkowało stałym spadkiem liczby pozostających w obrocie akcji. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma odkupiła akcje o wartości 88 miliardów dolarów. To najwięcej ze wszystkich amerykańskich firm i prawie więcej niż łączne wykupy jej dwóch najbliższych konkurentów, Alphabet Inc. i Meta Platforms Inc., wynika z danych zebranych przez Bloomberg.

Najlepsze historie technologiczne

  • Baidu Inc. zaprezentowało chińską odpowiedź na ChatGPT za pośrednictwem nagranego wideo, rozczarowując inwestorów, którzy mieli nadzieję na demonstrację w czasie rzeczywistym najważniejszego wpisu w kraju w wyścigu o dominację w technologii transformacyjnej. Akcje Baidu spadły w Hongkongu o 6,4%, tracąc wartość około 3 miliardów dolarów.

  • Stany Zjednoczone powiedziały właścicielom TikTok w Chinach, aby sprzedali swoje udziały lub zaryzykowali zablokowanie popularnej aplikacji do udostępniania wideo, według osób zaznajomionych z tą sprawą, co stanowi poważną eskalację długotrwałego impasu w związku z obawami o prywatność wokół chińskiej kontroli danych i algorytm.

  • Założyciel Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., Morris Chang, ogłosił koniec globalizacji przemysłu układów scalonych i wyraził poparcie dla amerykańskich wysiłków zmierzających do ograniczenia postępu technologicznego Chin poprzez ograniczenia eksportu i sankcje dla przedsiębiorstw.

  • Japonia zniesie ograniczenia eksportu kluczowych materiałów półprzewodnikowych do Korei Południowej, sygnalizując koniec gorzkiego sporu między dwoma azjatyckimi potęgami technologicznymi, które mogły zagrozić globalnym łańcuchom dostaw.

  • Według osób zaznajomionych ze sprawą Toshiba Corp.

  • Tesla Inc. została pozwana przez klientów, którzy twierdzą, że zostali zmuszeni do płacenia wygórowanych cen i długiego oczekiwania na naprawę samochodu z powodu monopolizacji części zamiennych i usług serwisowych przez producenta samochodów elektrycznych.

  • Nasdaq i nowojorska giełda musiałyby natychmiast powiadomić Komisję Papierów Wartościowych i Giełd o poważnych incydentach związanych z cyberbezpieczeństwem w ramach nowej propozycji agencji.

  • Volkswagen AG zaprezentował przystępny cenowo pojazd elektryczny, którego produkcja dzieli od kilku lat, co stawia największego europejskiego producenta samochodów na kursie kolizyjnym z Teslą.

Warto przeczytać!  Dlaczego Cars.com odchodzi od marketingu efektywnościowego w kierunku influencerów

–Z pomocą Subrata Patnaika.

(Aktualizacje z Baidu w sekcji najważniejszych artykułów).

Najczęściej czytane z Bloomberg Businessweek

©2023 Bloomberg LP


Źródło