Inwestycja Disneya w park rozrywki o wartości 60 miliardów dolarów przyniesie zmiany „wszędzie” – mówi dyrektor generalny Bob Iger
To świetny czas, aby być fanem Disneya. We wrześniu ubiegłego roku podczas szczytu inwestorów w Orlando Disney ogłosił plany „przyspieszenia i rozszerzenia inwestycji” w swoje parki tematyczne, linie wycieczkowe i inne atrakcje wakacyjne – na kwotę 60 miliardów dolarów w ciągu następnej dekady.
„Mamy ambitną historię rozwoju popartą udokumentowanymi osiągnięciami i odważną wizją przyszłości naszej działalności związanej z parkami” – powiedział w oświadczeniu prezes Disney Parks, Experiences and Products Josh D’Amaro.
Podczas środowej rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników za pierwszy kwartał Disney podał jeszcze kilka wskazówek na temat przyszłości swoich parków tematycznych na całym świecie, po tym jak poinformował, że każdy z jego parków był rentowny w pierwszym kwartale roku podatkowego 2024 Disneya.
Nowy dyrektor finansowy Disneya, Hugh Johnston, ujawnił, że firma przeznaczy około 70% z tych 60 miliardów dolarów, czyli około 42 miliardów dolarów, na „inwestycje w stopniowe zwiększanie mocy produkcyjnych na całym świecie”.
Firma „już ciężko pracuje nad ustaleniem, gdzie umieścimy nasze nowe inwestycje i jakie będą” – wyjaśnił dalej dyrektor generalny Disneya, Bog Iger. „Można praktycznie stwierdzić, że wszystko się skończy, co oznacza, że każda z naszych lokalizacji będzie beneficjentem zwiększonych inwestycji, a co za tym idzie zwiększonej przepustowości, w tym na pełnym morzu, gdzie obecnie budujemy trzy kolejne statki” – on kontynuował.
Powiązane: Wszystko, co wiemy o Disney Treasure, które pojawi się na Disney Cruise Line w 2024 roku
Jeśli chodzi o harmonogram, Iger powiedział: „Tak naprawdę nie mam zamiaru opisywać więcej czasu poza tym, że ciężko pracujemy nad tym, aby te rzeczy zostały w zasadzie zaprojektowane i zbudowane. Mamy menu rzeczy, które zasadniczo zaczną się otwierać w 2025 r., a co roku będzie obowiązywał cykl dodatkowych inwestycji i zwiększania wydajności”.
Choć szczegółów jest niewiele, jeszcze kilka lat temu Disney jeszcze bardziej powściągliwie wypowiadał się na temat nadchodzących projektów w swoich parkach tematycznych. Dopiero odkąd D’Amaro objął stanowisko prezesa Disney Experiences, Disney pozwolił gościom zajrzeć za kurtynę i zobaczyć, co planuje w przyszłości.
„Jestem takim samym fanem, jak jestem liderem Disney Experiences. Każdego dnia mam okazję przebywać z Imagineers i widzieć, nad czym pracują, czy jest to model, szkic, czy po prostu ktoś omawiający to fantastyczny pomysł. Gdybym mógł spędzać tam każdą chwilę na jawie, zrobiłbym to” – powiedział D’Amaro TPG podczas wywiadu panelowego podczas wielkiego otwarcia „Świata Krainy Lodu” w Disneylandzie w Hongkongu. „W pierwszym roku mojej pracy na tym stanowisku powiedziałem: «Powinniśmy podzielić się tym ze światem»” – dodał.
Codzienny biuletyn
Nagradzaj swoją skrzynkę odbiorczą biuletynem TPG Daily
Dołącz do ponad 700 000 czytelników, aby otrzymywać najświeższe informacje, szczegółowe przewodniki i ekskluzywne oferty od ekspertów TPG
Powiązane: 21 najbardziej niedocenianych rzeczy w Disney World: co warto zobaczyć, zrobić i zjeść, za czym tęskni wielu gości
Podczas corocznej konwencji fanów D23 Expo w 2022 r. w Anaheim w Kalifornii D’Amaro wraz z Chrisem Beatty, starszym dyrektorem kreatywnym w Walt Disney Imagineering i Jennifer Lee, dyrektor kreatywną Disney Animation, podzielili się skarbnicą pomysłów na „błękitne niebo” dla parków Disneya.
Podczas prezentacji zatytułowanej „A Boundless Future” Beatty podzielił się grafikami koncepcyjnymi i pomysłami, które odpowiadały na pytanie: „A co by było, gdybyś mógł podróżować na drugą stronę góry Big Thunder?” Następnie zespół zaprezentował grafiki koncepcyjne krain inspirowanych „Coco”, „Encanto” i złoczyńcami Disneya.
Disney podzielił się dodatkowymi koncepcjami błękitnego nieba podczas wydarzenia Destination D23 w 2023 r., które odbyło się w Walt Disney World, tym razem ujawniając możliwości „nowego wyobrażenia” Dinolandu USA w Disney’s Animal Kingdom. Proponowany teren miałby być umiejscowiony w regionie „Ameryk tropikalnych” w Ameryce Południowej i Środkowej, a doświadczenia inspirowane byłyby filmami „Encanto” i franczyzą „Indiana Jones”.
Pomysły te, które mogą, ale nie muszą, zostać zrealizowane w kolejnych wersjach udostępnionych przez Disneya, potwierdzają możliwości Disneya, ale, co ważniejsze, pokazują zaangażowanie Disneya we ożywianie ulubionych historii fanów w nowy i ekscytujący sposób.
Disney już to demonstruje, otwierając niedawno World of Frozen w Hongkongu i Zootopię w Shanghai Disney Resort. Biorąc pod uwagę światową popularność „Krainy lodu” – oraz potwierdzenie trzeciej i czwartej części serii – wiemy również, że Disney nie skończył jeszcze zapraszać Anny, Elsy i Olafa do swoich parków tematycznych.
„Chociaż nie zdradzę dzisiaj żadnych nowych informacji, powiem tylko, że uwielbiam „Krainę Lodu” w tej posiadłości… Wiesz, mamy dużo przestrzeni i bardzo duże ambicje… wszystko Mogę powiedzieć: „Bądźcie czujni, nadchodzi o wiele więcej” – powiedział D’Amaro w wywiadzie dla Disneylandu w Hongkongu.
Oprócz krain inspirowanych motywami „Krainy lodu” i „Zootopii”, parki Disneya mają w przygotowaniu sporo projektów. Nowa atrakcja „Zootopia” zastąpi „Trudno być robakiem!” w Animal Kingdom jeszcze w tym roku Tiana’s Bayou Adventure zostanie otwarta w Disney World i Disneylandzie gdzieś w tym roku, a między innymi planowana jest nowa atrakcja w Avengers Campus w Disneylandzie.
Może to wydawać się dużo, ale Disney ma mnóstwo miejsca na rozwój w swoich istniejących parkach. „Jeśli chodzi o skalę, jesteśmy osamotnieni” – stwierdził D’Amaro w ogłoszeniu ekspansji na rok 2023. „I chociaż nasza skala jest imponująca, nie brakuje nam przestrzeni ani regionów świata, w których można opowiadać nowe historie”.
Powiązane: 13 nowych przejażdżek, atrakcji i atrakcji pojawi się w Disney World w 2024 roku
W rzeczywistości Disney dysponuje ponad 1000 akrami ziemi – mniej więcej wielkości siedmiu parków Disneylandu – pod ewentualną przyszłą rozbudowę w celu zwiększenia wydajności w istniejących parkach tematycznych.
Jeśli zawsze chciałeś wkroczyć w świat swojego ulubionego filmu Disneya, być może będziesz miał ku temu okazję w ciągu najbliższych kilku lat. „W ciągu następnej dekady będziemy realizować więcej projektów niż kiedykolwiek w naszej historii” – powiedział D’Amaro. „Naszym jedynym celem jest zapewnienie Ci coraz więcej tego, co kochasz w Disneyowskich doświadczeniach. A następnie zaskakiwanie i zachwycanie rzeczami, o których nawet nie marzyłeś”.
Powiązana lektura: