Biznes

Inwestycja w wysokości ₹1,151 crore może doładować indyjskie badania nad bateriami: Raport

  • 16 lipca, 2024
  • 3 min read
Inwestycja w wysokości ₹1,151 crore może doładować indyjskie badania nad bateriami: Raport


Strategiczna inwestycja w wysokości ₹1,151 crore w ciągu pięciu lat może dać Indiom znaczącą międzynarodową przewagę w rozwoju zaawansowanej technologii niezbędnej do produkcji baterii do elektryfikacji pojazdów przyszłości, jak podano w raporcie opublikowanym we wtorek. Raport został przygotowany przez Automative Research Association of India i zlecony przez Office of the Principal Scientific Advisor (PSA) rządu Indii.

„Mapa drogowa badań i rozwoju e-mobilności” przedstawia niezbędne kroki w celu osiągnięcia zaawansowanych możliwości w zakresie opracowywania technologicznego know-how, aby uzyskać przewagę w technologii akumulatorów. Cztery szerokie obszary lub „grupy” to: ogniwa magazynujące energię, agregaty pojazdów elektrycznych, materiały i recykling oraz ładowanie i tankowanie. Każda grupa jest podzielona na projekty, których harmonogramy wahają się od dwóch do pięciu lat. Raport obejmuje prognozowany koszt każdego z tych komponentów, a łącznie wynoszą one ₹1,151 crore. Na przykład: „stałe elektrolity do wysokoenergetycznych akumulatorów litowych” to podprojekt w grupie „ogniwa magazynujące energię”. Przewiduje się, że potrwa on trzy lata i będzie kosztował ₹50 crore.

Istnieją szacunki stopnia ryzyka związanego z projektem, wahające się od „zerowego” do „wysokiego”. Projekty wymieniają również instytucje techniczne, które potencjalnie mogłyby zostać zaangażowane w realizację konkretnych komponentów projektu.

Warto przeczytać!  Tata Motors wprowadza na rynek Altroz ​​Racer

„To nie jest plan działania, który zagwarantuje Indiom miejsce czołowego producenta baterii na świecie w ciągu najbliższych pięciu lat. Raczej jest to strategiczny plan działania, który pokazuje, co konkretnie należy zrobić, abyśmy nie przegrali wyścigu (o miejsce wśród liderów w technologii baterii)” — powiedział Karthick Athmanathan, członek PSA i profesor praktyki w Indian Institute of Technology Madras. Dodał, że projekty badawcze zostały zidentyfikowane przez ekspertów zarówno w zakresie wdrażania technologii, jak i przywództwa rynkowego jako główny cel. Priorytet dla projektów badawczych został nadany na podstawie ich potencjalnego wpływu na osiągnięcie krajowej niezależności energetycznej, prawdopodobieństwa wdrożenia w ustalonych ramach czasowych, dominacji rynkowej i ich zdolności do wykorzystania istniejącej infrastruktury i zasobów.

Indyjska flota pojazdów elektrycznych jest w dużej mierze uzależniona od importu akumulatorów litowych pochodzących z zagranicy. Chociaż pojawiły się informacje o dużych rezerwach litu w Indiach, nie zostały one jeszcze wystarczająco wykorzystane, chociaż rząd niedawno umożliwił sektorowi prywatnemu wydobywanie niektórych z tych „minerałów ziem rzadkich”. Wiele ministerstw, od Ministerstwa Przemysłu Ciężkiego, Ministerstwa Transportu Drogowego po Ministerstwo Nowych i Odnawialnych Zasobów Energii, prowadzi projekty badawczo-rozwojowe w zakresie akumulatorów. Rząd prognozuje, że do 2030 r. 30% pojazdów w Indiach będzie elektrycznych.

Warto przeczytać!  Zamierzają szukać złóż geotermalnych w Poznaniu

„Indie nie mogą pozwolić sobie na uzależnienie od importu, jeśli chodzi o technologię akumulatorów i magazynowania energii. Ten dokument zawiera konkretne dane wejściowe dotyczące tego, co należy zrobić, aby to osiągnąć, i jest zatem bardzo cennym wkładem w nasz rozwój technologiczny” — powiedział profesor Ajay Sood, PSA.

To jest artykuł Premium dostępny wyłącznie dla naszych subskrybentów. Aby przeczytać 250+ takich artykułów premium każdego miesiąca

Wyczerpałeś swój limit darmowych artykułów. Prosimy o wsparcie jakościowego dziennikarstwa.

Wyczerpałeś swój limit darmowych artykułów. Prosimy o wsparcie jakościowego dziennikarstwa.

To jest Twój ostatni darmowy artykuł.


Źródło