Motoryzacja

Izraelska firma Ree Auto na nowo odkrywa projekt ciężarówki EV za pomocą technologii 4-rogowej

  • 25 maja, 2023
  • 3 min read
Izraelska firma Ree Auto na nowo odkrywa projekt ciężarówki EV za pomocą technologii 4-rogowej


Pierwszym produktem Ree będzie ciężarówka skrzyniowa P7-B, która jest skierowana do rdzenia rynku elektrycznego o średniej ładowności.

Punktem sprzedaży jest nowatorski układ napędowy oparty na kołach o nazwie Reecorner, powiedział KC Heidler, dyrektor generalny Tom’s Truck Center, dwusklepowej sieci z siedzibą w Santa Ana w Kalifornii.

Każdy narożnik ma silnik elektryczny, a także elementy układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia umieszczone w module umieszczonym między podwoziem a kołem. System jest sterowany przewodowo, podobnie jak samoloty komercyjne, ale jest skalowany i modyfikowany pod kątem zwykłego kierowcy, a nie wykwalifikowanego pilota, powiedział Daniel Barel, współzałożyciel i dyrektor generalny Ree.

Moduły pozwalają na płaską platformę deskorolki, tworząc niską wysokość wejścia z większą przestrzenią dla ładunku lub pasażerów, jeśli są używane jako wahadłowiec. Pojazd ma znacznie większą zwinność — szczególnie przydatną w gęsto zaludnionych środowiskach miejskich — niż inne pojazdy użytkowe. Ma 39-metrowy promień skrętu.

Ciężarówka oferuje zasięg 150 mil z ładownością do 7 000 funtów, co jest zgodne z cyklami jazdy ciężarówek skrzyniowych. Architektura pojazdu pozwoliłaby na większy akumulator i większy zasięg, ale klienci nie muszą ani nie chcą płacić za te dodatkowe możliwości, powiedział Barel.

Warto przeczytać!  Lithia rozważa kolejne możliwe przejęcie: brytyjską firmę Jardine Motors

System ułatwia również obsługę. Powiedział, że technicy mogą wymienić moduł w ciągu około godziny, ograniczając czas, w którym ciężarówka byłaby nieczynna, co jest kluczowym wskaźnikiem dla użytkowników pojazdów użytkowych.

Firma Ree zademonstrowała technologię gościom w swojej siedzibie w poniedziałek podczas EcoMotion, konferencji i tygodniowej serii wydarzeń poświęconych izraelskiej technologii motoryzacyjnej.

Ree ma fabrykę w Coventry w Anglii, gdzie w tym roku rozpocznie produkcję. Barel powiedział, że Ree może montować do 20 000 pojazdów rocznie, pracując w fabryce na dwie zmiany.

Kiedy we wtorek przedstawił wyniki finansowe za pierwszy kwartał, Ree powiedział, że ma 100 zamówień na ciężarówki. Wyznaczono cel produkcyjny w zakresie kilkuset pojazdów na 2024 r. i do połowy tysięcy do końca 2025 r.

Ree rekrutuje niezależnych dealerów samochodów ciężarowych do budowy swojej sieci dystrybucji. Tom’s Truck Center ze sklepami w Santa Ana i Santa Fe Springs w Kalifornii jest jednym z pierwszych ośmiu.

Heidler powiedział, że widzi szansę rynkową, aby pomóc firmom wykorzystać federalne i stanowe zachęty do przejścia ich flot na ZEV. Współpracuje między innymi z Nikola Corp. i GreenPower Motor Co., a start-upy zajmujące się ekologicznymi pojazdami stale go promują.

Warto przeczytać!  Nissan radzi dealerom, aby sprzedawali samochody ze stratą

„Większość zbankrutuje lub połączy się z czymś innym w ciągu dwóch lub trzech lat. Ale sprawdziliśmy wiele z tych startupów i uważamy, że wybieramy te, które przetrwają” – powiedział Heidler. Wiadomości motoryzacyjne.

Jednym z problemów jest to, że niewielu oferuje innowacyjną technologię, która przyniosłaby korzyści przedsiębiorstwom, powiedział Heidler. Powiedział, że zazwyczaj mają podobne, konwencjonalne projekty.

Ale technologia Ree oferuje zalety, które mogą sprawić, że przetrwa.

„W przestrzeni komercyjnej waga i przestrzeń są wszystkim” – powiedział Heidler. „Technologia narożna otwiera przed nami wszystko inne w ciężarówce do zaprojektowania dla klienta”.

Powiedział, że Ree jest jedyną firmą, z którą współpracuje Tom’s, która nie ma jeszcze produktu w drodze.


Źródło