Jabra wycofuje swoje konsumenckie słuchawki douszne po wprowadzeniu na rynek nowych modeli Elite
Natychmiast po wprowadzeniu na rynek ulepszonych wersji słuchawek Elite 10 i Elite 8 Active Jabra twierdzi, że całkowicie wycofuje się z rynku słuchawek dla konsumentów. Spółka matka Jabry, GN, ogłosiła, że wycofuje asortyment produktów audio Elite i Talk, aby „zwiększyć koncentrację i zasoby na bardziej atrakcyjnych obszarach” swojej działalności, powołując się na rosnące koszty konkurencji.
„Rynki zmieniały się z biegiem czasu i według naszej dzisiejszej oceny nie możemy wygenerować godziwego zwrotu z inwestycji w porównaniu z wieloma innymi możliwościami, jakie mamy w naszych działach związanych ze słuchem, przedsiębiorstwami i grami” – powiedział dyrektor generalny GN, Peter Karlstromer. „Jestem bardzo wdzięczny naszym partnerom detalicznym, którzy wspierali nas w zakresie linii produktów Elite i Talk, a także konsumentom, którzy sprawili, że jesteśmy częścią ich życia”.
Odejście Talk — przestarzałej linii nausznych monofonicznych słuchawek Bluetooth — nie jest zaskakujące, biorąc pod uwagę spadek w tej kategorii, ale bezprzewodowe słuchawki douszne Jabra Elite zostały ogólnie dobrze przyjęte od czasu ich wprowadzenia na rynek w 2016 roku. Decyzja jest następstwem zeszłorocznej decyzji o przekierowaniu oferty Elite na rynek audio premium, przy czym jednostka dominująca Jabra twierdzi obecnie, że poziom inwestycji wymagany do utrzymania konkurencyjności jest „uważany za nieuzasadniony w dłuższej perspektywie”, mimo że początkowo skutkował „większą rentownością”.
Jednak Jabra nie opuszcza całkowicie kategorii audio Trendy cyfrowe zauważając, że firma będzie nadal rozwijać swoją ofertę Evolve zorientowaną na przedsiębiorstwa. Słuchawki douszne Elite 8 Active i Elite 10 drugiej generacji będą nadal dostępne w sprzedaży jeszcze w tym miesiącu jako ostatnie pozycje w ofercie Elite. Jabra będzie nadal zapewniać wsparcie dla produktów przez „kilka lat” i spodziewa się, że pozostałe zapasy zostaną wyczerpane do końca 2024 r.