Jack Richards z Pleasant Holidays o tym, co się sprzedaje i jego inwestycji w IC: Travel Weekly

Hawaje, Meksyk i Karaiby, popularne przez lata produkty wielu hurtowników, odniosły w 2023 r. zróżnicowany poziom sukcesu – od rekordowych rezerwacji po dwucyfrowe spadki. Tak właśnie było w przypadku Pleasant Holidays i patrząc na rok 2024, dyrektor generalny Jack Richards opowiada starszej redaktorce Nicole Edenedo, co widzi na horyzoncie.

Jacka Richardsa
Q: Jakie są prognozy dla głównych kierunków podróży Pleasant Holiday: Hawajów, Meksyku i Karaibów?
A: Oczekujemy, że rok 2024 dla Karaibów będzie rekordowy i przekroczy lata 2022 i 2023; Już teraz obserwujemy dwucyfrowy wzrost działalności w 2024 r. Linie lotnicze zwiększają liczbę pasażerów. Sandals otworzy w marcu nowy ośrodek na Saint Vincent i Grenadynach. Zatem na Karaibach dzieje się wiele pozytywnych rzeczy, które pozwolą na kontynuację dwucyfrowego wzrostu w całym 2024 r.
W porównaniu z 2022 r. sytuacja w Meksyku uległa osłabieniu, ponieważ ponownie otwarto dla podróży więcej międzynarodowych kierunków podróży i ludzie zaczęli rezerwować te kierunki. Jednak ceny hoteli spadają po raz pierwszy; oznacza to, że cena wakacji all inclusive spadnie w 2024 r. Nie widzimy dalszego spadku w Meksyku i przewidujemy, że w 2023 r. będzie on stosunkowo stały. W 2023 r. na Hawajach sytuacja poprawiała się – aż do Maui pożary w sierpniu. W tym samym czasie zaobserwowaliśmy gwałtowny, dwucyfrowy spadek popytu na Maui i na wszystkie pozostałe wyspy. Maui było naszym największym celem podróży na Hawajach. Było ciężko i od sierpnia obserwujemy gwałtowny spadek, który będzie trwał do 2024 r. Nie przewidujemy, że Hawaje będą naszym największym celem podróży w 2024 r.
Q: Jak myślisz, dlaczego Karaiby tak dobrze poradziły sobie z tegorocznymi Pleasant Holidays?
A: Mamy teraz bardzo wszechstronne portfolio produktów z Karaibów. Jesteśmy na 23 wyspach. Mamy wiele produktów hotelowych. Nasze partnerstwa są tam bardzo silne, a ich ciągły rozwój pomaga w rozwoju naszej firmy. Najważniejszym czynnikiem była nasza ekspansja z Kalifornii i zachodniego wybrzeża na środkowo-zachodnie i wschodnie wybrzeże. Widzimy ogromny wzrost rezerwacji na Karaibach ze środkowego zachodu, wschodniego wybrzeża i południowego wschodu. W takich miejscach jak Nowy Jork, Boston, Filadelfia, Chicago, Cincinnati właśnie tam obserwujemy największy wzrost. Po drugie, obserwujemy duży wzrost rezerwacji dokonywanych przez niezależnych doradców ds. podróży z siedzibą w domu.
Q: Jak i dlaczego tak się dzieje?
A: Podczas pandemii dokonaliśmy poważnych zmian w naszej technologii, aby określić, gdzie znajdują się te układy scalone. Na przykład większość z nich pracowała w agencji goszczącej. Zatem mimo że mieszkali w San Francisco, ich agencja goszcząca znajdowała się na Florydzie, a my policzyliśmy ich jako część Florydy. Zmieniliśmy naszą technologię na system, który potrafi zidentyfikować, gdzie faktycznie mieszkają, dzięki czemu nasi menedżerowie ds. rozwoju biznesu mogą angażować się i kontaktować z nimi w ich rodzinnym stanie, aby pomóc im zwiększyć sprzedaż. To była dla nas największa zmiana w ciągu ostatnich trzech lat. Zidentyfikowaliśmy ponad 45 000 osób, które robią z nami interesy, dlatego obserwujemy duży wzrost sprzedaży tych układów scalonych na Karaiby.
Q: Co dalej z przyjemnymi wakacjami?
A: Podróże międzynarodowe, głównie do Europy i na Karaiby, będą wiodące w 2024 r. Europa osiągnęła już dwucyfrowy wzrost w 2024 r., przekraczając nasz rekord z 2023 r. Obserwujemy ogromny wzrost liczby miejsc w Europie w 2024 r., dlatego uważamy, że Europa będzie miała kolejny sztandarowy rok. W 2024 roku uruchomimy kilka europejskich kierunków. Wkraczamy do Skandynawii w szerszym wydaniu. Jesteśmy już w Danii, dodajemy Norwegię, Szwecję i Finlandię, będziemy poszerzać naszą linię produktów na Grenlandii i rozwijać się w Islandii.
Powiązana historia: Pleasant Holidays dodaje do swojego portfolio wycieczki do Egiptu, Jordanii i Emiratów