Marketing

Jak 4 zasady marketingu mogą pomóc w rozwoju Twojej firmy (2023)

  • 19 maja, 2023
  • 6 min read
Jak 4 zasady marketingu mogą pomóc w rozwoju Twojej firmy (2023)


Komunikacja jest podstawą marketingu cyfrowego. Komunikacja marketingowa musi przemawiać konkretnie do docelowych odbiorców i przekazywać wartość Twojego produktu, a często nie mają na to dużo czasu ani miejsca. Cztery P – produkt, cena, miejsce i promocja – przedstawiają marketing mix, który służy jako podstawa do projektowania skutecznego przekazu.

Jakie są 4 zasady marketingu?

Produkt, cena, miejsce i promocja to cztery P marketingu i cztery kluczowe elementy, które dyrektorzy biznesowi i zespoły marketingowe biorą pod uwagę podczas tworzenia planu marketingowego. Ten miks marketingowy zapewnia strukturę, którą marki mogą wykorzystać do opracowania strategii komunikacji dla każdego rodzaju komunikacji marketingowej, od marketingu e-mailowego po marketing treści. Stosowanie czterech P do budowania strategii marketingowej zapewni, że Twój zespół przekaże najważniejsze informacje o Twoim produkcie Twojej bazie klientów.

Bliższe spojrzenie na 4 Ps

  1. Produkt
  2. Cena
  3. Miejsce
  4. Awans

Skuteczni marketerzy biorą pod uwagę te cztery kluczowe czynniki podczas planowania promocji produktu:

1. Produkt

Twój produkt jest centralnym elementem kampanii marketingowej produktu. Niezależnie od tego, co sprzedajesz, musisz zrozumieć wartość, jaką Twój produkt zapewnia Twoim klientom i jak wpisuje się w ich życie. Pozycjonowanie produktu może pomóc w zaprezentowaniu produktu w sposób atrakcyjny dla docelowych odbiorców.

2. Cena

Sposób, w jaki wycenisz swój produkt, określi Twój przekaz. Najprostszą metodą ustalenia ceny jest metoda koszt plus. Najpierw rozważ stałe i zmienne koszty wytworzenia produktu – w tym robociznę, produkcję, wysyłkę, marketing i koszty ogólne – a następnie dodaj marżę do całkowitego kosztu. Inne strategie cenowe mogą pomóc wyróżnić Twój produkt na tle konkurencji. Jeśli celowo ustalasz najwyższą cenę na rynku, możesz zdecydować się na pozycjonowanie swojej firmy jako marki luksusowej. Jeśli chcesz podciąć konkurencję, ustalając najniższą cenę, prawdopodobnie będziesz pozycjonował swój produkt jako okazyjny.

Warto przeczytać!  Krystyna Brown. Założyciel i dyrektor marketingu agencji Savy

3. Miejsce

Zdecyduj, gdzie będziesz sprzedawać i promować swój produkt. Rozważając trzecie P, zastanów się, gdzie Twoi docelowi odbiorcy spędzają czas – może to obejmować zarówno ich położenie geograficzne, jak i miejsce, w którym korzystają z mediów. Jak ich tam spotkasz? Nie każdy kanał dystrybucji ma sens dla każdego produktu. Na przykład, jeśli Twoją grupą docelową są rolnicy z północno-wschodniego Tennessee, nie musisz kupować reklam w nowojorskim metrze. Duże firmy zajmujące się handlem elektronicznym mogą wykorzystywać marketing internetowy, aby dotrzeć do odbiorców w całym kraju, podczas gdy małe sklepy stacjonarne mogą rozważyć opcje reklamowe, takie jak reklamy w lokalnej telewizji.

4. Promocja

Wybierz język i taktykę, której będziesz używać do sprzedaży swoich produktów. Obejmuje to ogólną strategię public relations – sposób, w jaki prezentujesz się światu – a także działania promocyjne, takie jak sprzedaż oparta na wydarzeniach, wprowadzanie nowych produktów i programy lojalnościowe dla klientów.

Jak korzystać z 4 zasad marketingu

  1. Rozważ swój produkt
  2. Wybierz strategię cenową
  3. Zidentyfikuj swój rynek docelowy
  4. Bądź kreatywny

Wprowadź w życie cztery P, aby zbudować podstawowy plan marketingowy i powiązać swój produkt z właściwym przekazem.

Warto przeczytać!  Jak wykorzystać Data-Driven do tworzenia lepszych cyfrowych kampanii PR

1. Zastanów się nad swoim produktem

Przeprowadź badania i organizuj burze mózgów, aby zrozumieć wartość swojego produktu dla klientów. Pomyśl o doświadczeniu klienta: jakie potrzeby zaspokaja Twój produkt i jaką rolę odgrywa w życiu Twoich klientów? Twój zespół powinien w kilku zdaniach wyjaśnić wyjątkową atrakcyjność Twojego produktu, w tym dlaczego jest on lepszy od podobnych produktów.

2. Wybierz strategię cenową

Zdecyduj, ile obciążyć klientów za Twój produkt. Ostatecznym celem może być wygenerowanie jak największego zysku, ale to niekoniecznie oznacza wybranie najwyższej ceny. Aby wybrać cenę, porównaj swój produkt z podobnymi produktami na rynku, w tym także oferowanymi przez bezpośrednią konkurencję. Zastanów się, jak chcesz, aby Twój produkt był postrzegany i wybierz cenę, która komunikuje jego wartość.

3. Zidentyfikuj swój rynek docelowy

Miejsce, w którym sprzedajesz swój produkt, określa, na czym powinieneś skupić swój przekaz promocyjny. Wybierz odpowiednie kanały marketingowe dla swojej grupy docelowej. Na przykład, jeśli Twój docelowy konsument należy do młodszego pokolenia, możesz rozważyć marketing na platformach mediów społecznościowych, takich jak TikTok, aby dotrzeć do właściwych odbiorców.

4. Bądź kreatywny

Kiedy już zrozumiesz, co sprzedajesz, jaka jest cena i gdzie to sprzedajesz, czas zacząć planować promocję. Skorzystaj ze spostrzeżeń zebranych podczas badań, aby opracować kreatywne komunikaty marketingowe i taktyki promocyjne, które zainteresują Twoją bazę klientów.

Często zadawane pytania dotyczące 4 zasad marketingu

Kiedy opracowano 4 zasady marketingu?

Neil Borden, profesor reklamy na Harvardzie, położył podwaliny pod ten model marketingu w swoim eseju z 1964 r. „Koncepcja miksu marketingowego”. W kolejnych latach E. Jerome McCarthy opublikował książkę Basic Marketing: A Managerial Approach, w której jeszcze bardziej spopularyzowano koncepcję Bordena dotyczącą miksu marketingowego i sformułowano cztery zasady P. Chociaż od tego czasu strategie marketingowe znacznie ewoluowały, cztery „P” nadal stanowią przydatne ramy dla decyzji marketingowych w epoce cyfrowej.

Jakie są zalety stosowania 4 zasad marketingu?

Przepracowanie czterech zasad zachęca Twój zespół do rozważenia każdego aspektu atrakcyjności Twojego produktu. Analiza wszystkich segmentów opisanych w czterech miksach marketingowych P pomoże Twojemu zespołowi opracować atrakcyjne materiały promocyjne i produkty, które odniosą sukces na rynku.

Czy istnieją inne miksy marketingowe?

Tak. Cztery P to jeden marketing mix, ale istnieje wiele innych modeli, które firmy mogą wykorzystać do ustrukturyzowania swojej strategii marketingu cyfrowego. Jednym z przykładów są cztery C (chce i potrzeby konsumentów, koszty do zaspokojenia, wygoda zakupu i komunikacja), które charakteryzują się podejściem marketingowym, w którym na pierwszym miejscu jest klient. Innym przykładem jest siedem P, które dodaje ludzi, proces i dowody fizyczne do istniejących czterech P.


Źródło