Marketing

Jak AdForum i Audi współpracowały? Pomiar wpływu emisji gazów cieplarnianych przez media

  • 30 listopada, 2023
  • 4 min read
Jak AdForum i Audi współpracowały? Pomiar wpływu emisji gazów cieplarnianych przez media


AdForum, PHD i Scope3 połączyły siły z Audi, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w ekosystemie programmatic w ramach kampanii, która zdobyła nagrody Digital Industries Awards dla branży motoryzacyjnej. Oto nagrodzone studium przypadku.

Gwałtowna eksplozja ekosystemu programowego była napędzana pomysłami, które nie uwzględniały wpływu na środowisko. Aby rozwiązać ten problem, Adform zintegrował się z Scope3, który stworzył model, który przewiduje i rozumie emisję każdej części reklamowego łańcucha dostaw. Integracja, której Adform był pierwszym DSP, zapewnia markom możliwość zakupu bardziej zrównoważonych reklam na dużą skalę, wraz z wymiernymi danymi w celu selektywnego eliminowania domen o wysokiej emisji w ramach platformy Adform, Adform FLOW.

W ciągu zaledwie miesiąca od premiery funkcję tę zastosowało 16 reklamodawców na sześciu rynkach, co sygnalizuje silne pragnienie branży, aby wpłynąć na zmianę klimatu w reklamie cyfrowej. W szczególności integracja Adform i Scope3 daje markom i agencjom możliwość wykorzystania analiz i danych w czasie rzeczywistym w celu selektywnego eliminowania domen o wysokiej emisji w ramach platformy Adform FLOW. Wcześniej możliwość ograniczenia emisji gazów cieplarnianych emitowanych przez reklamy cyfrowe była wyzwaniem ze względu na brak rozwiązań w zakresie ekologicznych mediów zapewniających wymierne dane i wyniki.

Warto przeczytać!  Obrońca New York Knicks, Derrick Rose, „nadal jest w mieszance” — Andscape

Możliwości Adform w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla, wspierane przez Scope3, stanowią zdecydowaną poprawę w zakresie rozwiązywania kwestii emisji gazów cieplarnianych w całym zestawie marketingowym. Aby to przetestować, Adform przeprowadził wspólnie z Audi kampanię pilotażową na rynku czeskim, aby zapewnić redukcję emisji dwutlenku węgla w swojej kampanii reklamowej gamy w pełni elektrycznych pojazdów e-tron. Kampania prowadzona przez agencję medialną PHD była dla Audi niezbędnym elementem osiągnięcia celu, jakim jest neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2025 roku.

Biorąc pod uwagę, że branża reklamy cyfrowej wytwarza ponad 215 000 ton metrycznych emisji dwutlenku węgla w ciągu jednego miesiąca w pięciu wiodących gospodarkach, w połączeniu z brakiem rozwiązań w zakresie ekologicznych mediów, które redukowałyby wpływ reklamy cyfrowej na emisję dwutlenku węgla, Audi stanęło przed poważną przeszkodą w osiągnięciu celów neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla przed współpracą z Adform. Audi po raz pierwszy uzyskało dostęp do cennych danych raportowych, które wskazywały, które domeny odpowiadają za wyższą emisję gazów cieplarnianych.

Funkcja redukcji emisji dwutlenku węgla w Adform FLOW umożliwiła w kampanii dynamiczne wykluczenie 30% domen o najwyższej emisji na rynku, czyli tych o emisji powyżej 550 gCO2PM. Aby zapewnić wysoką wydajność, na liście wykluczeń znalazły się także domeny, w których CTR wypadł niżej niż KPI klienta. Wyniki trzech cykli kampanii wykazały redukcję emisji o 43%, przy jednoczesnym osiągnięciu o 81% niższej gCO2PM w porównaniu do średniej rynkowej Scope3. Dokonano tego jednocześnie z utrzymaniem i poprawą wyników kampanii, co doprowadziło do wzrostu CTR o 65% w porównaniu z historycznymi danymi Audi dotyczącymi wyników z poprzednich kampanii.

Warto przeczytać!  Holder East porzuca biura z Melbourne o mieszanym przeznaczeniu

Dzięki możliwościom Adform w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla Audi i PHD otrzymały wgląd w czasie rzeczywistym i dane umożliwiające informowanie i umożliwienie planowania, a także możliwość wyświetlania reklam w świecie rzeczywistym w celu zmniejszenia emisji bez uszczerbku dla wydajności. Posiadanie Audi, które poprzez tę kampanię udowodni to i zapewni taką przejrzystość, jest usługą dla całej branży. Dzięki pionierskim pracom Adform nad umożliwieniem redukcji emisji dwutlenku węgla w łańcuchu dostaw reklamy cyfrowej bezpośrednio za pośrednictwem procesora DSP, Audi uzyskało dostęp do adaptowalnego, skalowalnego rozwiązania umożliwiającego uwzględnienie emisji dwutlenku węgla w swoich decyzjach reklamowych i kampaniach.


Źródło