Jak ambicje centrum lotniczego w Delhi nabierają skrzydeł wraz z ekspansją Air India, rozmowy przed wydaniem zezwolenia w USA | Najnowsze wiadomości Indie
![Jak ambicje centrum lotniczego w Delhi nabierają skrzydeł wraz z ekspansją Air India, rozmowy przed wydaniem zezwolenia w USA | Najnowsze wiadomości Indie](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/11047ab6-4d10-11ec-b72c-b1948978fab3_1637749943476_1710670497302-770x470.jpg)
Od początku 2024 roku byliśmy świadkami ogromnego ruchu w dwóch obszarach: planów ekspansji Air India oraz poważnych rozmów na temat budowy hubu w Indiach. W obu przypadkach Delhi zajmuje centralne miejsce.
Lotnisko służy jako istniejący węzeł komunikacyjny dla Air India i IndiGo. Dla IndiGo jest to raczej ekspansja regionalna – łączy kilka bardzo strategicznych krajów. Jeśli chodzi o Air India, linia lotnicza od wielu lat buduje swój hub w Delhi, de facto wybierając stolicę kraju.
Ministerstwo lotnictwa cywilnego i Delhi International Airport Limited (DIAL) badają sposoby dostosowania każdej agencji, aby zapewnić bezproblemowy transfer. Jednym z potencjalnych rozwiązań mogłoby być wdrożenie amerykańskiej procedury wstępnej odprawy celnej w Delhi, co oznaczałoby, że pasażerowie przybywaliby do USA jako pasażerowie krajowi po odprawie amerykańskiej imigracji i odprawie celnej w New Delhi.
Posunięcie to stanowiłoby znaczny impuls dla indyjskich przewoźników, którzy chcą latać bez międzylądowań do Stanów Zjednoczonych, w szczególności dla Air India. Przyniosłoby to przewoźnikowi korzyści podwójnie: po pierwsze, przyciągając pasażerów innych przewoźników, a po drugie, czyniąc linię lotniczą konkurencyjną w stosunku do ruchu rozpoczynającego się w krajach SAARC i podróżującego do USA. W obu przypadkach lotnisko w Delhi odniosłoby korzyści jako węzeł przesiadkowy.
W miarę jak Air India przygotowuje się do udoskonalenia swojej oferty produktów, począwszy od wprowadzenia A350 na rynek, minie jeszcze trochę czasu, aby konkurować z takimi przewoźnikami z Bliskiego Wschodu, którzy przez wiele lat budowali lojalność i stale inwestowali w modernizację zarówno twardych, jak i miękkich produkty. Kluczowym wyróżnikiem i atutem byłaby łatwość połączeń. Chociaż konkurowanie z Dubajem może nie być możliwe z dnia na dzień, taktyka strategiczna wyróżniłaby przewoźnika.
Wstępna odprawa celna w USA
Wstępna odprawa celna w USA to stara koncepcja, wprowadzona po raz pierwszy w latach pięćdziesiątych XX wieku i regularnie praktykowana w Kanadzie od lat siedemdziesiątych XX wieku. Wstępna odprawa celna i graniczna (CBP) polega na strategicznym rozmieszczeniu personelu CBP na wyznaczonych zagranicznych lotniskach w celu kontroli podróżnych przed wejściem na pokład lotów lecących do USA. Dzięki wstępnej odprawie podróżni omijają kontrole CBP i Agencji Bezpieczeństwa Transportu (TSA) po przybyciu do USA i udają się bezpośrednio do lotu przesiadkowego lub miejsca docelowego.
CBP zatrudnia ponad 600 funkcjonariuszy i specjalistów ds. rolnictwa stacjonujących w 15 lokalizacjach przed odprawą celną w 6 krajach: Dublinie i Shannon w Irlandii; Aruba; Bermudy; Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich; Nassau na Bahamach; oraz Calgary, Toronto, Edmonton, Halifax, Montreal, Ottawa, Vancouver, Wiktoria i Winnipeg w Kanadzie. W 2019 r. personel CBP stacjonujący za granicą dokonał wstępnej odprawy celnej 22 milionów podróżnych, co stanowi ponad 16 procent wszystkich osób podróżujących samolotami komercyjnymi do Stanów Zjednoczonych.
Z punktu widzenia pasażera ułatwia dotarcie do USA jako pasażer krajowy i uniknięcie długich kolejek w amerykańskich placówkach imigracyjnych, umożliwiając w ten sposób szybsze loty przesiadkowe. Dla linii lotniczych oznacza to dostęp do większej liczby bramek na lotnisku i większej liczby miast w USA.
Delhi – właściwe lotnisko?
Ustanowienie wstępnej zgody CBP wymaga porozumienia między rządami. Biorąc pod uwagę m.in. rosnącą współpracę między obydwoma krajami i członkostwo w porozumieniach wielostronnych, może to nie być zadaniem nie do pokonania.
Jednakże lotnisko musiałoby zostać przeprojektowane, aby spełniać rygorystyczne wytyczne dotyczące wstępnej odprawy CBP. Chociaż może to nie być wykonalne w obecnej strukturze, ze względu na ewolucję planu zagospodarowania przestrzennego lotniska w Delhi i możliwość budowy nowego Terminalu 4, wymagania te można dokładnie uwzględnić.
Na tej inicjatywie skorzystają nie tylko Air India, ale także United i American Airlines, które obsługują loty do New Delhi z USA. Amerykańscy przewoźnicy musieli ograniczyć swoją działalność w Delhi w związku z zakazem przelotów nad rosyjską przestrzenią powietrzną, który obowiązuje od lutego 2022 r.
Słowo ostrzeżenia
Na pierwszy rzut oka wydaje się to świetną okazją, ale wstępna odprawa celna w USA wiąże się z wieloma wyzwaniami, takimi jak wymaganie dłuższego czasu przed odlotem, potencjalne zakłócanie połączeń z węzłami przesiadkowymi oraz potrzeba wydzielenia oddzielnego obszaru, który może być zatłoczony w określonych porach. pozostając pustym w innych porach dnia.
Niewiele węzłów przesiadkowych zdecydowało się na tę usługę, co wskazuje, że wiele linii lotniczych nie odnotowało znaczących korzyści ze współpracy z węzłami lotniczymi i inwestycji. Jednak niewiele lotnisk na świecie przechodzi tak szybką rozbudowę i zmiany jak lotnisko w Delhi.
Otrzymuj aktualne aktualizacje dotyczące wiadomości indyjskich, daty wyborów do Lok Sabha w 2024 r. na żywo, harmonogramu wyborów do Lok Sabha w 2024 r. wraz z najnowszymi wiadomościami i najważniejszymi nagłówkami z Indii i całego świata.