Motoryzacja

Jak amerykański kompaktowy crossover Dodge’a napędza Włochy

  • 24 sierpnia, 2022
  • 4 min read
Jak amerykański kompaktowy crossover Dodge’a napędza Włochy


Stellantis nie ujawnił celów produkcyjnych ani sprzedażowych Tonale ani Horneta.

— powiedział dyrektor generalny Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato Wiadomości motoryzacyjne Europa że marka z przyjemnością sprzeda 30 000 SUV-ów Tonale w pierwszym roku. Dodał, że globalny roczny potencjał sprzedaży Tonale może mieścić się w przedziale od 70 000 do 80 000 sztuk. Powiedział, że Europa może mieć od 45 000 do 60 000 jednostek, z 10 000 do 15 000 w USA.

Tonale będzie początkowo sprzedawany w Europie i Ameryce Północnej, podczas gdy Hornet nie będzie sprzedawany w Europie, powiedział Domenico Gostoli, szef marek Dodge i Ram w Europie Wiadomości motoryzacyjne Europa.

„Dodge to marka samochodów o wysokich osiągach, a my sprzedajemy głównie najlepsze wersje z silnikiem V-8 [vehicles] o mocy ponad 600 KM. Jeśli chcemy rozwijać markę w Europie, musimy zacząć od naszych mocnych stron. Obecnie koncentrujemy się na dużym coupe Challenger SRT Hellcat i dużym SUV-ie Durango”.

Dodge sprzedał około 1000 samochodów w Europie w 2021 roku, powiedział Gostoli. „Podobnie jak inni cierpieliśmy z powodu zakłóceń w dostawach półprzewodników” – powiedział.

Warto przeczytać!  Dlaczego w sprzedaży samochodów nie ma „złych wiadomości”.

Ram, kolejna amerykańska marka Stellantis, sprzedała w zeszłym roku 5100 pickupów w Europie. Dodge i Ram nie sprzedają swoich pojazdów bezpośrednio w Europie, ale polegają na trzech dużych importerach: kanadyjskim AEC, szwajcarskim AGT i szwedzkim KWA, którzy z kolei zaopatrują około 300 dealerów.

Czym różni się Hornet od Tonale

Zarówno Dodge Hornet, jak i Alfa Romeo mają podobny styl z boku, z tyłu i we wnętrzu samochodów. Główne różnice widoczne są z przodu, odzwierciedlając stylistykę każdej marki.

Hornet ma maskę ze zintegrowanymi odprowadzaczami ciepła, wyrzeźbiony w desce rozdzielczej otwór grilla w stylu „szczeliny pocztowej” i agresywną grafikę lamp.

Nieco inne są też układy napędowe. Hornet będzie oferowany w dwóch głównych wersjach.

Hornet GT, dostępny od końca 2022 roku, będzie wyposażony w 2,0-litrowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 265 KM i funkcję PowerShot, która zapewnia dodatkowe 25 KM na żądanie w odstępach 15-sekundowych.

Amerykańska wersja Alfy Romeo Tonale będzie wykorzystywać ten sam układ napędowy z nieco niższą mocą 252 KM. Zarówno Tonale, jak i Hornet będą oferowane ze standardowym napędem na cztery koła.

Warto przeczytać!  Jak producenci samochodów budują różnych dostawców

Hornet R/T z hybrydowym układem napędowym typu plug-in zostanie wprowadzony na rynek w przyszłym roku, napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,3 litra z rodziny Stellantis Global Small Engine (GSE), połączonym z silnikiem elektrycznym napędzającym tylną oś.

Wersja plug-in Tonale, która zostanie zaprezentowana w październiku, również będzie miała nieco niższą moc 271 KM.

Produkcja włoska

Roczna produkcja Tonale i Horneta w fabryce Stellantis w Pomigliano może przekroczyć 100 000 samochodów, jeśli sprzedaż Horneta osiągnie 30 000 w USA, zgodnie z oczekiwaniami, w połączeniu z 70 000-80 000 sztuk Tonale na całym świecie.

Według związku FIM, do czerwca fabryka wyprodukowała 79 730 sztuk, w tym 76 000 minicarów Panda i 3730 egzemplarzy Tonale na osobnej linii.

Ogólny poziom produkcji do czerwca był o 10 procent wyższy niż w tym samym okresie 2021 roku, ale o 32 procent niższy niż przed COVID 2019.

Pomigliano zmontowało 123 000 sztuk w 2021 roku, co jest najniższym wynikiem od 2012 roku.

Całkowita produkcja samochodów Stellantis we Włoszech wyniosła 248 990 sztuk w pierwszej połowie, co oznacza wzrost o 2 procent w stosunku do 2021 r. Do grudnia 2021 r. wyniosła 408 526 sztuk. Możliwość 100 000 dodatkowych jednostek w Pomigliano zwiększyłaby liczbę o prawie 25 procent.

Warto przeczytać!  DOE przyznaje granty w wysokości 42 milionów dolarów na badania i rozwój bardziej przystępnych cenowo, wydajnych akumulatorów do pojazdów elektrycznych


Źródło