Marketing

Jak australijska firma Asahi Beverages udoskonala strategie inwestycji w media

  • 13 września, 2023
  • 4 min read
Jak australijska firma Asahi Beverages udoskonala strategie inwestycji w media


W świecie towarów pakowanych konsumenckich rolę marketingu uwzględnia się wiele innych czynników, w tym cenę i dystrybucję. Nawet pogoda ma wpływ na decyzje konsumentów. Jednak markom ta złożoność utrudnia udowodnienie wpływu marketingu na sprzedaż.

„Marketerom łatwo jest skupić się na tradycyjnych wskaźnikach medialnych” – powiedziała Megan Quinn, dyrektor ds. danych i produktów cyfrowych w Asahi Beverages, wiodącej firmie produkującej napoje w Oceanii. „Jednak prawdziwy wpływ marketingu można zrozumieć jedynie w szerszym kontekście czynników wpływających na sprzedaż i przychody”.

Zapewnienie dokładnego zwrotu z inwestycji było dla zespołu Quinna priorytetem od czasu, gdy Asahi Group Holdings, jedna z największych na świecie firm produkujących różne napoje, przejęła australijską firmę Carlton & United Breweries w 2020 r. Od tego czasu zespół ds. technologii cyfrowych i danych szukał nowych strategie mające na celu poruszenie igły w zakresie wyników marketingowych.

Jak modelowanie miksu marketingowego zapewnia przejrzystość wyników kanału

Biorąc pod uwagę warunki gospodarcze w 2023 r., spółka Asahi Beverages musiała zrozumieć synergie między różnymi kanałami inwestycyjnymi oraz wpływ cen i dystrybucji na inwestycje w media. Jednak w pogoni za zwrotem z inwestycji Quinn i jej zespół często kręcili się w kółko.

Warto przeczytać!  Mieszanka marketingowa McCafe i 4P (aktualizacja 2023)

Aby zakotwiczyć rozmowy na temat efektywności marketingu w konkretnych danych, zespół zwrócił się do Mutinex GrowthOS, platformy do modelowania marketingu mix opartej na SaaS. Modelowanie marketingu mix to rodzaj analizy ekonometrycznej, która wykorzystuje dane dotyczące przychodów i sprzedaży wraz z wydatkami marketingowymi w celu modelowania skuteczności inwestycji marketingowych.

Dla zespołu Asahi Growth OS odblokował możliwość sprawdzania wpływu różnych kanałów sprzedaży na pulpicie nawigacyjnym kompozycji sprzedaży. Ten widok pokazuje udział każdego kanału w sprzedaży i przychodach, kontrolowany pod kątem innych czynników, takich jak cena, dystrybucja i czynniki makroekonomiczne.

„GrowthOS umożliwił nam sprawdzenie, jak różne elementy łączą się, aby napędzać rozwój, zapewniając podstawę do wiarygodnych rozmów w ramach szerszej firmy opartych na wynikach” – powiedział Quinn. „Jeśli będziemy w stanie wykorzystać GrowthOS do ilościowego określenia wpływu wszelkich zmian w budżecie, będziemy lepiej przygotowani do podejmowania właściwych decyzji inwestycyjnych, które będą wspierać wzrost”.

Jak firma Asahi Beverages zoptymalizowała inwestycje w reklamę telewizyjną dzięki modelowaniu marketingu mix

Jednym ze sposobów, w jaki zespół Asahi chce poprawić wydajność, jest optymalizacja wyboru kanałów medialnych.

Warto przeczytać!  Uczestnicy DARPA SPRINT X-Plane mieszają niewiadome z jednym znanym

Za pomocą GrowthOS zespół analizuje wydajność kanałów marketingowych pod kątem wyników sprzedaży i przychodów. Według Quinna Optymalizator ROI skutecznie sprawdza, jak trendy w kanałach ogólnorynkowych mogą wpłynąć na portfolio Asahi.

Na przykład, jak już wcześniej informowały firmy Digiday i Modern Retail, coraz więcej marek napojów inwestuje pieniądze reklamowe w telewizję inteligentną, aby zwiększyć świadomość marki. Zespół Asahi przekonał się jednak, że rozwój kanału nie oznacza, że ​​telewizja linearna nie jest opłacalną inwestycją. Dla niektórych marek telewizja linearna jest nadal kanałem niezbędnym. Jednak marki z młodszą publicznością częściej wykazują wyższy zwrot z inwestycji w wideo online.

„Bez GrowthOS nie bylibyśmy w stanie odkryć, jaki wpływ telewizja nadawcza wywiera na różne marki” – powiedział Quinn. „Ma to wpływ na sposób alokacji budżetów i pomaga wspierać zmiany strategii inwestycyjnej w szerszej działalności”.

Pomijając trendy telewizyjne, Asahi Beverages pracuje nad gromadzeniem większej ilości danych na platformie modelowania marketingu mix, aby zespoły mogły kontynuować konstruktywne rozmowy na temat wyników marketingowych i strategii medialnej.

„Im solidniejsze dane, tym potężniejsza staje się platforma” – powiedział Quinn. „To rośnie zaufanie do wyników i wspiera nowy sposób myślenia o prawdziwej sile marketingu”.

Warto przeczytać!  Globalny raport z analizy rynku Hard Seltzer 2023 Zawiera

Sponsor: Mutinex


Źródło