Rozrywka

Jak „bardzo skromny” trend Joolsa Lebrona na TikToku przekłada się na sukces

  • 20 sierpnia, 2024
  • 6 min read
Jak „bardzo skromny” trend Joolsa Lebrona na TikToku przekłada się na sukces


NOWY JORK (AP) — Nie tylko ty. Słowo „skromny” jest używane do opisu niemal wszystkiego, co jest teraz w sieci.

Wszystko zaczęło się na początku tego miesiąca, kiedy twórca TikToka Jools Lebron opublikował wideo które wkrótce podbiją media społecznościowe. Fryzura i makijaż, które nosi do pracy? Bardzo skromne. I w połączeniu z zapachem perfum waniliowych? Jakie uważne.

W ciągu zaledwie kilku tygodni słowa LeBrona stały się najnowszym słownictwem definiując internet tego lata. Oprócz jej własnej wirusowej treści, która nadal opisuje różne codzienne, prawdopodobnie powściągliwe lub skromne czynności przymiotnikami takimi jak „skromny”, „uważny” i „słodki”, kilka znanych nazwisk również wskoczyło na ten trend na platformach mediów społecznościowych. Gwiazdy takie jak Jennifer Lopez I Penn Badgley podzielili się swoimi własnymi żartobliwymi ujęciami, a nawet Biały Dom użył tych słów chwalić się niedawne działania administracji Bidena-Harris mające na celu umorzenie długów studenckich.

Gwałtownie rosnąca sława „bardzo uważnego, bardzo skromnego” wpływu Lebrona ma również znaczenie dla samej TikTokerki. Lebron, która identyfikuje się jako kobieta transseksualna, powiedziała w opublikowano w zeszłym tygodniu że teraz jest w stanie sfinansować resztę swojej transformacji.

„Pewnego dnia byłam kasjerką i kręciłam filmy w przerwie. A teraz lecę przez cały kraj, żeby organizować wydarzenia” – powiedziała Lebron w filmie, zauważając, że jej doświadczenie na platformie zmieniło jej życie.

Nie jest sama. W ostatnich latach garstka twórców internetowych znaleziono sensowny dochód po zdobyciu sławy w mediach społecznościowych — ale nadal jest to niezwykle rzadkie i niełatwe zadanie.

Warto przeczytać!  Netflix ściąga HBO Max i anuluje dwa już ukończone filmy

Oto, co mówią niektórzy eksperci.

W jaki sposób sława na TikToku może stać się źródłem znaczących dochodów?

Nie ma jednego przepisu.

Znajdowanie zasobów, aby pracować jako twórca na pełen etat „nie jest tak rzadkie, jak byłoby lata temu”, zauważa Erin Kristyniak, wiceprezes ds. globalnych partnerstw w firmie zajmującej się współpracą marketingową Partnerize. Ale nadal musisz tworzyć treści, które odpowiadają chwili — a jest wiele rzeczy do pogodzenia, jeśli chcesz zarabiać na tym.

Na TikToku większość użytkowników, którzy zarabiają pieniądze, zajmuje się kombinacją różnych zajęć. Brooke Erin Duffy, adiunkt komunikacji na Cornell University, wyjaśnia, że ​​osoby, którym przyznano wstęp na Creator Marketplace TikToka — przestrzeń platformy do współpracy marek i twórców — mogą „wyraźnie zarabiać na odsetkach od wyświetleń z TikToka”, chociaż zazwyczaj nie jest to zbyt dobrze płatne.

Inne sposoby monetyzacji obejmują bardziej bezpośrednie sponsorowanie marek, tworzenie towarów do sprzedaży, zbieranie funduszy podczas transmisji na żywo i zbieranie „wskazówek” lub „prezentów” za pośrednictwem funkcji dostępnych dla użytkowników, którzy osiągną określony próg obserwujących. Wiele z tego sprowadza się również do pracy poza platformą.

Twórcy coraz częściej pracują nad budowaniem swojej obecności w mediach społecznościowych na wielu platformach, szczególnie w obliczu potencjalny zakaz aplikacji należącej do ByteDance w USA, która jest obecnie w batalii prawnej. Duffy zauważa, dodając, że wielu pracuje nad rozwinięciem tej szerszej obecności online, aby „nadal mieć finansowe koło ratunkowe” na wypadek utraty jakiegokolwiek źródła dochodu.

Warto przeczytać!  Netflix nabywa prawa do serialu Marka Duplassa i Mel Eslyn „Penelopa”

Czy trudno jest to utrzymać?

Zdobycie popularności w makrokosmosie, jakim jest internet, samo w sobie jest trudne — i chociaż niektórzy mają jedno i drugie, wykorzystano trendy które rezonują i znajdują źródła rekompensaty, pozwól im zrezygnować z pracy od dziewiątej do piątejale utrzymanie tego stanu rzeczy nadal wymaga mnóstwa pracy.

„Te wirusowe wybuchy sławy niekoniecznie przekładają się na stabilną, długoterminową karierę” – powiedział Duffy. „Na pierwszy rzut oka jest to szeroko reklamowane jako praca marzeń… Ale ja widzę to jako bardzo powierzchowne zrozumienie tego, jak działa kariera”.

Duffy, która od dekady zajmuje się badaniem tworzenia treści w mediach społecznościowych, mówi, że słyszała od twórców, którzy mają miesiące, w których zbierają ogromne sumy pieniędzy z różnych źródeł dochodu — ale także miesiące, w których nic nie mają. „To jak praca w gig economy, z powodu braku stabilności” — wyjaśniła.

„Większość twórców nie pracuje na pełen etat” – dodał Eric Dahan, dyrektor generalny i założyciel agencji marketingu influencerskiego Mighty Joy.

Wypalenie jest również bardzo powszechne. Duffy powiedział, że potrzeba dużo pracy emocjonalnej, aby wyciągnąć treści ze swojego życia, a presja utrzymania relacji z marką lub potencjalna utrata widzów, jeśli zrobisz sobie przerwę, może być duża. Trwające ryzyko potencjalnego narażenia na nienawiść lub nękanie online również się utrzymuje.

Warto przeczytać!  Howie Mandel kradnie występ Heidi Klum

Czy krajobraz się zmienia?

Podobnie jak wszystko, co dzieje się w sieci, środowisko twórców nieustannie się zmienia.

Popyt również rośnie. Coraz więcej platform nie tylko stara się pozyskać użytkowników, ale także przyciąga na swoje strony aspirujących twórców. I to pokrywa się ze zwiększonym naciskiem na marketing towarów i marek w tych przestrzeniach.

Firmy podwajają wysiłki, „aby spotkać się z klientami tam, gdzie są”, mówi Raji Srinivasan, profesor marketingu w McCombs School of Business na University of Texas w Austin. YouTube i inne platformy mediów społecznościowych, takie jak Instagram, również stworzyły oferty przyciągające tego typu treści w ostatnich latach, ale — na razie — to „dzień TikToka w słońcu”, dodała, wskazując na platformę utrzymująca się dominacja na rynku.

A dla początkujących twórców, którzy mają nadzieję odnieść wielki sukces, Dahan radzi po prostu zacząć od czegoś. Jak pokazuje sukces Lebrona, dodał: „Nie wiesz, co się wydarzy”.

_____

Do artykułu przyczyniła się Barbara Ortutay, dziennikarka AP zajmująca się tematyką technologii, mieszkająca w Oakland w Kalifornii.




Źródło