Marketing

Jak będą kształtować się media społecznościowe w 2023 roku

  • 17 stycznia, 2023
  • 8 min read
Jak będą kształtować się media społecznościowe w 2023 roku


W ramach naszej corocznej prospektywnej publikacji Droga do 2023 r. Social Samosa zapytała ekspertów o trendy w mediach społecznościowych, które ich zdaniem będą rządzić pieczeniem. Oto, co mieli do powiedzenia.

Po pandemii krajobraz mediów społecznościowych rozrósł się skokowo. Według firmy badawczej Statista, Indie przyjęły Internet z otwartymi ramionami, a ich cyfrowa populacja gwałtownie wzrosła w ostatniej dekadzie, przekraczając 900 milionów aktywnych użytkowników Internetu.

Świat mediów społecznościowych – szybkie podsumowanie liczb

W 2022 roku liczba użytkowników mediów społecznościowych w Indiach również wzrosła w zawrotnym tempie i osiągnęła 467 milionów użytkowników. Dziś penetracja mediów społecznościowych w Indiach wynosi 33,4% i stale rośnie.

W ramach mediów społecznościowych Facebook odnotował najwyższy ruch na platformach społecznościowych w Indiach, wynoszący około 58% w pierwszej połowie 2022 r. Firma zajmująca się mediami społecznościowymi konsekwentnie zapewnia wysoki udział ruchu na stronie w Indiach od marca 2019 r., kiedy wynosił on około 90%. Instagram i YouTube podążały daleko w tyle, a udział w ruchu wynosił odpowiednio około 5% i 3,2% w tym okresie.

Przeczytaj także: W jaki sposób marki mogą odpowiednio reprezentować osoby LGBTQIA+?

Dla marketerów przyszłość mediów społecznościowych wygląda obiecująco. W rzeczywistości, według firmy konsultingowej Redseer, po raz pierwszy oczekuje się, że liczba gałek ocznych, do których dotrą platformy cyfrowe, przewyższy tradycyjne media.

Raport stwierdza ponadto, że przeciętny Hindus spędza około 7,3 godziny dziennie na swoim smartfonie, co jest jednym z najwyższych na świecie. Czas spędzany jest w wiadomościach online, mediach społecznościowych, streamingu YouTube, treściach OTT i krótkich filmach. Tańsze dane i przystępne cenowo smartfony były podstawowymi czynnikami zwiększającymi czas spędzany online. To przygotowuje grunt pod duże możliwości cyfrowe dla konsumenckich graczy internetowych.

Jednak wraz ze spadkiem liczby młodych użytkowników Facebooka i przejęciem Twittera przez Elona Muska, krajobraz mediów społecznościowych się zmienia. Branża doświadczyła również wielu zwolnień w Meta, ShareChat i Twitterze.

Warto przeczytać!  Amazon wyznacza najlepszy w historii Prime Day, ponieważ sprzedaż w USA osiągnęła 12,7 miliarda dolarów

W związku z rosnącą presją inflacyjną i niepewnością strategia dotycząca mediów społecznościowych wymaga rewizji na ten rok.

Na froncie technologicznym rok 2023 może okazać się przełomowym momentem dla socjoverse, w którym Metaverse widzi większą akceptację w marketingu mix, a marketing influencer staje się podstawową strategią marketingową dla marek.

W rozmowach z Social Samosa eksperci branżowi opowiadają o trendach w mediach społecznościowych, które przewidują w 2023 roku.

Ciągły wzrost liczby krótkich filmów

Krótkie filmy, które istnieją już od dłuższego czasu, odnotowały rosnący wzrost w ciągu ostatniego roku. Oprócz Reels na Instagramie i YouTube’s Shorts, indyjskie aplikacje, takie jak Moj i Josh, przyciągnęły dużą liczbę odbiorców, a także reklamodawców.

Dzięki aplikacjom takim jak Josh i Instagram, które mają odpowiednio 150 milionów i 503 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie w Indiach, krótkie treści wideo mają przyciągnąć więcej użytkowników w nadchodzącym roku.

„Krótkoformatowe treści i rolki mają potencjał, aby stać się kolejnym dużym formatem w mediach społecznościowych. W porównaniu z kosztowną gamą twórców treści, platforma widzi tylko 6 milionów rolek dziennie. Jest to liczba, która będzie rosła wykładniczo, ponieważ istnieje rynek widzów na szpule i treści krótkoformatowe. Marki mogą czerpać korzyści z wykorzystania tego rosnącego popytu, dostarczając własne natywne treści do miksu” – mówi Sudish Balan, współzałożyciel i dyrektor ds. biznesowych Tonic Worldwide.

Wskazując na stały rozwój tego formatu, Himanshu Arora i Gaurav Arora – współzałożyciele Social Panga, stwierdzają: „Krótkie formaty wideo, takie jak szpule Insta lub inne platformy, takie jak Chingari, Moj, Josh itp., wyraźnie pokazały, jak ważne jest „prawdziwe do chwili obecnej” oraz w jaki sposób marki/twórcy powinni wykorzystywać i być autentycznymi dla odbiorców”.

Oprócz tych platform krótkie filmy YouTube cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników. Według wiadomości firmy opublikowanych w czerwcu 2022 r., wbudowana funkcja gromadzi ponad 30 miliardów wyświetleń dziennie przy 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników każdego miesiąca od użytkowników z całego świata.

Warto przeczytać!  Nowe trendy i kluczowi gracze — Mitsubishi, Kinetics, technologia Axus — KaleidoScot

W 2022 roku, według YouGov BrandIndex, YouTube zajął pierwsze miejsce w Indiach, wyprzedzając Google, odnotowując wzrost o +2,5 do swojej oceny kondycji marki rok do roku.

Shradha Agarwal, współzałożyciel i dyrektor generalny Grapes, wspomina: „Najnowsze zmiany w YouTube mogą stanowić silną konkurencję dla Instagrama. Oczekuje się, że twórcy treści będą w pełni wykorzystywać tę platformę krótkich form wideo, aby nawiązać silne relacje z odbiorcami”.

Znaczenie treści regionalnych

Niedawny raport Redseer Strategy Consultants sugeruje, że w regionach Tier 2 i poza nimi pojawiają się regionalne platformy skoncentrowane na treściach, które są w stanie zaspokoić potrzeby osób mieszkających na tych obszarach w zakresie konsumpcji treści cyfrowych.

To właśnie z powodu tego rosnącego popytu aplikacje takie jak Sharechat odnotowały wzrost w kraju, a liczba użytkowników wzrosła do 20,9% w poprzednim roku.

Środowisko cyfrowe w Indiach rozwija się poza język angielski i hindi, a twórcy treści i influencerzy pojawiają się z każdej części kraju.

Ekonomia twórców treści czy Influencerzy nie są nowym zjawiskiem, co ciekawe, to rozwój regionalnych lub Nano influencerów. Dodaje to wiarygodności i umożliwia bezpośredni kontakt z docelowymi odbiorcami, jednocześnie biorąc pod uwagę, że jest bardzo skoncentrowany, są to opłacalne sposoby dotarcia do” – dodają Himanshu Arora i Gaurav Arora.

Oprócz mediów społecznościowych platformy OTT odnotowały również wzrost treści regionalnych. Wielcy gracze, tacy jak Netflix i Amazon Prime Video, dostosowują i dodają regionalne treści do swoich platform.

Przyszłość to sztuczna inteligencja

Oczekuje się, że wydatki na sztuczną inteligencję w Indiach osiągną do 2025 r. 11,78 mld USD, co z kolei doda 1 bilion USD do indyjskiej gospodarki do 2035 r. Marketing AI to metoda wykorzystania IT do gromadzenia danych i informacji o klientach, między innymi do podejmowania zautomatyzowanych decyzji, które mają wpływ działania marketingowe.

Warto przeczytać!  Instacart i The Trade Desk usprawniają reklamę marki CPG

W 2022 roku było dużo gadania wokół ChatGPT i możliwości przejęcia przez nie ludzkich miejsc pracy. Pomimo zagrożenia, jakie stanowi dla siły roboczej, eksperci uważają, że pomogłoby to branży w szybszym rozwoju.

„Sztuczna inteligencja jest zawsze uważana za trend nowej ery, ale błędem byłoby zakładać, że w nadchodzącym roku będziemy świadkami wielu„ humanizacji sztucznej inteligencji ”, wraz z pojawieniem się ChatGpt, to raczej pomoże zastąpić nasz sposób pracy” – powiedzieli Himanshu Arora i Gaurav Arora.

Wiele sektorów w Indiach aktywnie uczestniczyło we wdrażaniu narzędzi AI do swojej mieszanki marketingowej. AI prawdopodobnie zapuści korzenie w marketing-mix indyjskiej marki w nadchodzącym roku.

Shradha Agarwal wspomina: „Starając się zawsze wyprzedzać konkurencję, marki mogą również zautomatyzować wiele procesów dzięki integracji sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Może odgrywać ważną rolę w dopasowywaniu i optymalizacji procesów, co skutkuje podejściem bardziej zorientowanym na wyniki”.

Oprócz tych pojawiających się trendów, branża A&M prawdopodobnie będzie świadkiem stałego wzrostu na froncie handlu społecznościowego. Według Indian Social Commerce Market Report 2022 oczekuje się, że branża handlu społecznościowego w kraju będzie stale rosnąć, odnotowując CAGR na poziomie 62,4% w latach 2022-2028.

Akhil Nair, dyrektor generalny Big Trunk Communications, stwierdza: „Handel społecznościowy może być najbardziej pomocną i najczęściej używaną funkcją w 2023 r., która pozwoli użytkownikom na dokonywanie pełnych zakupów na tej samej stronie bez przekierowywania do witryny”.

Pomimo zbliżającej się niepewności, media społecznościowe dopiero się rozrosną, a sztuczna inteligencja, handel społecznościowy i treści regionalne będą sterować.


Uwagi




Źródło