Jak bilet na mecz RCB u siebie kosztował 52 938 rupii | Wiadomości krykieta
![Jak bilet na mecz RCB u siebie kosztował 52 938 rupii | Wiadomości krykieta](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/rcb-770x470.jpg)
ILE kosztuje bilet na indyjską Premier League (IPL)? 52 938 rupii w przypadku rezerwacji w ostatniej chwili najlepszego miejsca w hali na pierwszy mecz u siebie drużyny Royal Challengers Bangalore. Jeśli należysz do osób, które wcześnie szukają najtańszego biletu na krawat Lucknow Super Giants, może to kosztować nawet 499 rupii. Świadomi dużego zapotrzebowania na bilety na kluczowe konkursy z udziałem największych gwiazd, właściciele franczyzy IPL przyjmują strategie wzrostu cen i dynamicznych stawek, aby zmaksymalizować liczbę biletów.
Ponieważ indyjski zarząd daje franczyzie wolną rękę w decydowaniu o cenach biletów, a kibice zapełniają trybuny, nikt nie narzeka. „Oni (franczyzodawcy) sami ustalają ceny. Zapewniamy im infrastrukturę, a naszym zadaniem jest spełnienie ich wymagań. Nie angażujemy się w ustalanie cen biletów” – powiedział The Indian Express sekretarz Delhi i District Cricket Association (DDCA) Rajan Manchanda.
Dzięki zespołom takim jak RCB, mimo że w środku kolejnego kiepskiego sezonu nadal cieszą się lojalnym wsparciem, franczyzy zarabiają na dużym popycie. Najtańszy bilet w Bengaluru kosztuje 2300 rupii – najwięcej na turnieju w tej kategorii. Chociaż są one zwolnione z wysokich cen, stawki za droższe miejsca gwałtownie rosną w miarę zbliżania się dnia meczu.
Na mecz otwarcia podwyższono cenę wejścia na taras dla kibiców z 4840 do 6292 rupii, a za stoiska firmowe – z 42 350 rupii do 52 938 rupii.
Co oglądasz, żeby zagrać w IPL
* Pierwotny koszt związany ze wzrostem cen wynosił 42 350 rupii
Franczyzy uzasadniają swoją ekonomikę sprzedaży biletów. „Kiedy bilety są sprzedawane na czarnym rynku po ogromnych cenach – co nam nie służy – musimy to odpowiednio dostosować. Zatem po modernizacji obiektów stadionu cena została dostosowana do zapotrzebowania rynku. Ponadto za każdy bilet płacimy 58% podatku (28% GST i 25% rozrywka). Dlatego zwroty są dla nas minimalne” – powiedziała Kasi Viswanathan, dyrektor generalna Chennai Super Kings.
W Chennai najtańszy bilet kosztuje 1700 rupii, a najdroższy 6000 rupii, co jest najniższą ceną we wszystkich franczyzach. Pozostałe ceny biletów to 2500, 3500 i 4000 rupii.
Były dyrektor generalny BCCI Amrit Mathur, który był kiedyś dyrektorem operacyjnym franczyzy w Delhi, powiedział, że to rynek określa ceny.
„Cenę zawsze ustala rynek” – dodał. „Przychody z bramki są ważne dla franczyzy. A dynamiczna wycena jest standardową praktyką na rynku. Weźmy na przykład operatorów linii lotniczych. To popyt dyktuje cenę. Podobnie jak wartość gracza przy stole aukcyjnym i cena franczyzy. Cena biletu zależy od wielu czynników. Mecz nocny (bilet) będzie kosztować więcej niż mecz o godzinie 15:30. Cena meczu weekendowego będzie wyższa niż gra rozgrywana w dzień powszedni. Jeśli nie będzie chętnych, cena spadnie.
Mathur powiedział, że dochód z bramki nie jest czynnikiem napędzającym franczyzę. „To ważne źródło dochodu. Chociaż większa część przychodów pochodzi z transmisji i puli centralnej, franczyzy chcą maksymalizować swoje przychody wewnętrzne. Ich głównymi źródłami są sponsoring strojów i sprzedaż biletów. Jest to również określane przez miasto bazowe. Przystępność cenowa Bengaluru może być wyższa niż w Jaipur czy Mohali. BCCI nic nie może z tym zrobić, ponieważ ostatecznie wszystko zależy od franczyz” – stwierdził.
Urzędnik klubu Punjab Kings dodał, że zdolność kibica do uiszczenia opłat zależy od miejsca, w którym odbywa się wydarzenie. „Jeśli grasz w Bombaju, ta sama cena biletu może wynosić 5000 rupii, ale w Chandigarh może to być zaledwie 1000 rupii. Ceny ustalane są na podstawie popytu i podaży, przystępności cenowej, kultury i chęci ludzi do płacenia. Kibic w Bombaju będzie gotowy zapłacić 5000 rupii za obejrzenie meczu, ale w Mohali kibic nie będzie zainteresowany inwestowaniem aż tak dużej kwoty” – powiedział.
Moc gwiazd odgrywa również rolę w ustalaniu cen biletów. „Gdyby grali MS Dhoni, Virat Kohli lub Rohit Sharma, ceny byłyby wyższe niż gdyby w mieście grali Rajasthan Royals, Sunrisers Hyderabad lub LSG. Wiesz, że jeśli Dhoni lub Kohli tu będą, to zostaną wyprzedane” – powiedziała Manchanda z DDCA.
© The Indian Express Pvt Ltd
Po raz pierwszy przesłano: 17.04.2024 o 08:17 czasu wschodniego