Filmy

Jak Curry Barker stworzył Slashera za 800 dolarów

  • 26 sierpnia, 2024
  • 7 min read
Jak Curry Barker stworzył Slashera za 800 dolarów


UWAGA SPOILER: W tym artykule znajdują się drobne spoilery dotyczące „Milk & Serial,, już dostępne na YouTube.

Curry Barker stworzył najbardziej nieprawdopodobny hit roku.

Reżyser i komik jest mózgiem stojącym za „Milk & Serial”, 62-minutowym horrorem o dowcipnisiach z YouTube, którzy wplątują się w szybko eskalujące kryzysy, których w idealnym przypadku nie zdradza się z góry. Film powstał za jedyne 800 dolarów, a w rolach głównych występują Barker i jego partner komediowy, Cooper Tomlinson, który jest również producentem.

Duet publikuje głównie filmy szkicowe na swoich kanałach TikTok i YouTube „to zły pomysł”, a od czasu do czasu prezentuje inne projekty, takie jak wirusowy horror Barkera z 2023 r. „The Chair”, który został obejrzany na tym drugim ponad 5,5 miliona razy. Po rozważeniu współpracy z dystrybutorem „Milk & Serial” Barker zdecydował się udostępnić cały film na YouTube 8 sierpnia. Od tego czasu został obejrzany ponad 323 000 razy (stan na 26 sierpnia) i wywołał wiele dyskusji na centrach fanów horrorów, takich jak Reddit, YouTube i #HorrorTok.

„W przypadku 'The Chair’ pojawiło się wiele komentarzy w stylu 'Hollywood musi dać temu facetowi budżet’” — mówi Barker. „Ale kiedy publikujesz film fabularny, wydaje się on inny w sposób, którego się nie spodziewałem. Ludzie, którzy zarabiają na życie recenzowaniem filmów fabularnych, recenzują ten film, czego nie zrobiliby w przypadku filmu krótkometrażowego. Ale nagle widzisz filmy, które omawiają zarówno „Obcy: Romulus”, jak i „Milk & Serial”.”

Dzięki uprzejmości Underground FIlms

Barker, który oprócz reżyserii i roli w filmie był także scenarzystą, producentem, montażystą, współoperatorem filmowym i kompozytorem, wpadł na pomysł podczas pracy nad swoim filmem aktorskim.

Warto przeczytać!  Porywająco paranoiczny debiut reżyserski w Cannes

„Napisałem scenę komediową, napisałem scenę kowbojską” – mówi. „Napisałem wszystkie te różne sceny i jedną scenę seryjnego mordercy, ponieważ myślałem, że uda mi się stworzyć ten przerażający klimat seryjnego mordercy. Ten facet mówi tej dziewczynie „To nie jest żart” i że zabije ją pod koniec nocy. To było tylko na potrzeby mojego filmu, ale pomyślałem, wow, mógłbym zrobić z tego cały film znaleziony na taśmie. Cooper był w Tennessee, kręcił film, ale pomyślałem, „Gościu, jak wrócisz, zrobimy to”.

Stamtąd duet wyruszył na czteromiesięczne zdjęcia z przyjaciółmi grającymi inne role i pracującymi w weekendy, w zależności od dostępności każdego. Większość budżetu w wysokości 800 dolarów poszła na zapłacenie jedynemu aktorowi spoza ich grupy społecznej (Jonnathon Cripple, który pojawił się również w „The Chair”) i na zakup kamery Sony, na której to nakręcili. Na szczęście Barker faktycznie zarobił 100 dolarów na kamerze, gdy filmowcy sprzedali ją po zakończeniu zdjęć, a resztę pieniędzy szybko odzyskali dzięki reklamom na YouTube, więc produkcja bardzo szybko wyszła na plus.

Jeśli chodzi o decyzję o udostępnieniu filmu za darmo na YouTube, Barker mówi, że znalazł dystrybutora, który był skłonny się tym zająć. Jednak po współpracy z firmą w celu znalezienia odpowiednich form i wydań, których nie pomyśleli o przygotowaniu dla swojej niezależnej produkcji, Barker zdecydował, że chce, aby projekt był oglądany bezpośrednio przez ich fanów.

„Chcieliśmy po prostu znaleźć dla niego najlepszy dom” — mówi. „Co ciekawe, po załatwieniu wszystkich formalności i załatwieniu wszystkiego pomyśleliśmy: »Człowieku, ta firma dystrybucyjna prawdopodobnie po prostu umieści to za płatną ścianą, a ktoś będzie musiał zapłacić 2,99 dolara, żeby obejrzeć to na Shudder lub gdziekolwiek to będzie.« Uważam, że nasi fani zasługują na możliwość obejrzenia tego. Widzieli plakat na moim IMDb przez rok i zastanawiali się: »Co to jest?« Więc mimo że pracowaliśmy naprawdę ciężko przez rok, próbując uzyskać dystrybucję tego, powiedzieliśmy: »pieprzyć to« i wrzuciliśmy to na YouTube. Wcześniej zawsze uważałem, że jako prawdziwy film musi być na Netflixie, Shudder, Hulu lub gdziekolwiek. Ale ludzie szanują go i szanują to, że jest też darmowy”.

Warto przeczytać!  Filmy Władca Pierścieni są już w sprzedaży z okazji Amazon Prime Day

Wolność samodystrybucji pozwoliła Barkerowi również modyfikować projekt na własnych warunkach. Wziął to sobie szczególnie do serca w zatoce montażowej, gdzie był w stanie wskazać w swoich komediowych szkicach i krótkich filmach, gdzie dokładnie wyciąć momenty, aby zmaksymalizować śmiech lub strach.

„Jest godzina i 25 minut tego filmu” – mówi. „Zaraz przed opublikowaniem go na YouTube, skróciłem go o 20 minut, żeby film wydawał się szybszy. Zawsze byłem montażystą i po prostu oglądałem go i pomyślałem: „O, ten rytm, przyspieszmy go”. Myślę, że ludzie doceniliby, jak szybko film się porusza. Nie można wskazać konkretnej sceny, którą wyciąłem, ponieważ każda scena jest nadal w filmie. To po prostu odcinanie tłuszczu, a ponieważ jest to film found footage, pozwala mi to na odrobinę poszarpanego brzmienia, aby dopracować rytmy”.

Dzięki uprzejmości Underground FIlms

Pomimo dobrego przyjęcia „Milk & Serial”, Barker nie siedzi i nie otwiera szampana. Obecnie obsadza film fabularny zatytułowany „Obsession”. James Harris, który wyprodukował takie horrory jak „Fall” i „47 Meters Down”, jest związany za pośrednictwem swojego baneru Tea Shop Productions.

Warto przeczytać!  Twisters debiutuje z wyższą oceną Rotten Tomatoes niż Twister

„Nigdy w życiu nie miałem budżetu” — mówi Barker. „Pracowałem nad tym scenariuszem przez ponad osiem miesięcy, wymieniając się informacjami z tą firmą produkcyjną, i było to absolutnie niesamowite”.

Choć szczegóły, w tym opis fabuły, są owiane tajemnicą, Barker mówi, że zdjęcia mają rozpocząć się pod koniec października.

„To horror — totalny horror” — mówi. „To przerażające. To będzie szalone. Ten film nie przypomina niczego, co ktokolwiek kiedykolwiek widział. Jest tak różny od 'Milk & Serial’… Nie gram w nim i nie będzie to film found footage. Będzie nakręcony bardziej jak 'The Chair’”.

A co z przyszłością „Milk & Serial”? Barker chętnie utrzyma produkcję online, a chociaż zakończenie filmu z krwawą łaźnią na krótko zapowiada sequel, gdy kamera zostaje podniesiona przez niewidzialną postać, uważa, że ​​tajemnicę najlepiej pozostawić wyobraźni, zamiast wyjaśniać ją w innym rozdziale.

„Gdyby to po prostu wystartowało i stało się kultowym klasykiem, takim jak 'Blair Witch’ lub 'Creep’, to może moglibyśmy zrobić sequel” – mówi Barker. „To byłoby szaleństwo. Ale teraz nie ma żadnego planu. Myślę, że zabawne jest to, że podniesienie kamery było rodzajem gaslightingu dla publiczności, która oglądała, jak ten facet gaslightuje przez cały film. Jako scenarzysta nie mam pojęcia, kto podnosi kamerę. Ale to, że wszyscy w komentarzach spekulują na temat tego, kto to zrobił, jest takie zabawne”.

Barkera reprezentuje Aaron Folbe z kancelarii Underground and Gersh, a także zespół prawników Yorn, Levine, Barnes, Krintzman, Rubenstein, Kohner, Endlich, Goodell & Gellman.

Obejrzyj film poniżej.


Źródło