Jak Danone i Discover wspierają różnych wydawców
Marka towarów konsumpcyjnych Danone North America i firma obsługująca karty kredytowe Discover dołączyły do programu Multicultural Content Amplifier (MCA) platformy reklamowej Kargo, aby zwiększyć wydatki na media dla wydawców o zróżnicowanej własności, początkujących członków Black Owned Media Equity & Sustainability Institute (Bomesi).
Program Kargo, który rozpocznie się 1 lipca, oferuje wydawcom o zróżnicowanej strukturze własności połączenie szkoleń technicznych, takich jak optymalizacja wyszukiwarek i zaangażowanie w media społecznościowe, zasoby treści i technologia zarabiania na reklamach, pomagając im skalować i zaspokajać potrzeby reklamodawców.
Bomesi, która zajmuje się dostarczaniem zasobów i wsparciem firmom medialnym należącym do Czarnych i wcześniej współpracowała z Kargo, jest pierwszym partnerem wydawniczym, który bierze udział w programie. Bomesi ma obecnie 260 partnerów medialnych należących do Czarnych, w tym magazyn The Oklahoma Eagle i Speakers.
„Kilka lat temu inwestowaliśmy mniej niż 1% naszych całkowitych wydatków na media w platformy należące do różnych właścicieli” — powiedziała Linda Bethea, szefowa marketingu w firmie Danone, zajmująca się mediami osób czarnoskórych, latynoskich i LGBTQ+. „Zwiększyliśmy tę inwestycję z celem 5% w tym roku i mamy nadzieję, że nadal będziemy ją zwiększać”.
Ani Danone, ani Discover nie ujawniły swoich dokładnych inwestycji w dolarach.
Zabójstwo George’a Floyda latem 2020 r. było dla marek momentem refleksji, który wywołał więcej dyskusji na temat integracji w firmach, co doprowadziło do zmian w praktykach zatrudniania, ocenach polityki i zwiększonych wydatkach na różnorodne media będące własnością Czarnych. Jednak pomimo obietnic wielu niezależnym wydawcom brakuje infrastruktury do współpracy z dużymi markami na dużą skalę.
„Jeśli nie masz dochodów, które mógłbyś przeznaczyć na rozwój widowni, SEO, twoja widownia pozostaje niewielka” – powiedziała Rhonesha Byng, współzałożycielka Bomesi i założycielka HerAgenda.com. „W takim razie nie jesteś w stanie odblokować większych ofert reklamowych. A większe umowy reklamowe skutkują większymi zyskami”.
Innym wyzwaniem, przed którym stoi wielu różnych wydawców, jest to, że ze względu na ich mniejszy rozmiar często brakuje im dedykowanego zespołu sprzedaży i wystarczającej powierzchni reklamowej lub jednostek wyświetlania, co utrudnia niezależne generowanie przychodów lub zaspokajanie popytu reklamodawców, którzy chcą zobowiązać się, powiedziała Jeannine Shao Collins, dyrektor ds. obsługi klienta w firmie Kargo.
W tym miejscu wkracza program firmy Kargo. Zapewnia różnym wydawcom technologię reklamową umożliwiającą zautomatyzowane inwestycje w media poprzez bezpośrednie zamówienia reklamowe. Kargo umożliwi również dostęp do swojego systemu zarządzania treścią, Fabrik, oraz wsparcie operacji reklamowych, konsultując się w zakresie publikowania i wzmacniania treści cyfrowych.