WordPress

Jak dodać pytania i odpowiedzi dotyczące produktów w WooCommerce

  • 1 marca, 2023
  • 8 min read
Jak dodać pytania i odpowiedzi dotyczące produktów w WooCommerce


Czy chcesz dodać sekcję pytań i odpowiedzi dotyczących produktów w WooCommerce?

Dodanie sekcji pytań i odpowiedzi umożliwia klientom zadawanie pytań na temat produktu przed jego zakupem oraz przeglądanie pytań i odpowiedzi innych klientów. Pomaga to odzyskać sprzedaż porzuconych koszyków i poprawić zaangażowanie klientów w Twoim sklepie oraz zmniejszyć liczbę próśb o wsparcie.

W tym artykule pokażemy, jak łatwo dodawać pytania i odpowiedzi dotyczące produktów w WooCommerce.

Jak dodawać pytania i odpowiedzi dotyczące produktów w WooCommerce

Dlaczego warto dodać pytania i odpowiedzi dotyczące produktów w WooCommerce

Być może zauważyłeś sekcję pytań i odpowiedzi dotyczących produktów w popularnych witrynach eCommerce, takich jak Amazon, Target, Best Buy i innych.

Docelowy przykład pytań i odpowiedzi

Dodanie sekcji pytań i odpowiedzi dotyczących produktu umożliwia klientom zadawanie pytań dotyczących produktu bezpośrednio na stronie produktu.

Ty lub Twoi klienci możecie wtedy odpowiedzieć na to pytanie, które stanie się widoczne dla wszystkich innych nowych klientów, którzy mogą mieć na myśli to samo pytanie.

Z biegiem czasu strona Twojego produktu będzie miała własną sekcję często zadawanych pytań, która pomoże zwiększyć sprzedaż i zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków.

Dodanie sekcji pytań i odpowiedzi do Twojego sklepu internetowego umożliwia również selekcjonowanie treści generowanych przez użytkowników, co poprawia rankingi wyszukiwania produktów WooCommerce.

To powiedziawszy, zobaczmy, jak możesz łatwo dodawać pytania i odpowiedzi dotyczące produktów do WooCommerce.

  1. Dodanie sekcji pytań i odpowiedzi dotyczących produktu za pomocą wtyczki premium
  2. Dodanie sekcji pytań i odpowiedzi dotyczących produktu za pomocą bezpłatnej wtyczki

1. Dodanie sekcji pytań i odpowiedzi dotyczących produktu za pomocą wtyczki Premium

W przypadku tej metody będziemy używać wtyczki Pytania i odpowiedzi YITH WooCommerce.

Jest to wtyczka premium i zawiera więcej funkcji, aby łatwo dodać wciągającą sekcję pytań i odpowiedzi z lepszą obsługą.

Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę Pytania i odpowiedzi YITH WooCommerce. Aby uzyskać więcej instrukcji, zapoznaj się z naszym przewodnikiem krok po kroku dotyczącym instalacji wtyczki WordPress.

Po aktywacji przejdź do YITH » Aktywacja licencji stronę i wprowadź swój klucz licencyjny. Możesz znaleźć te informacje na swoim koncie na stronie wtyczki.

Warto przeczytać!  tworzenie wtyczek - wp_new_user_notifications do powiadamiania użytkownika i administratora o rejestracji nowego użytkownika
Aktywuj wtyczkę YITH za pomocą klucza licencyjnego

Nie zapomnij kliknąć przycisku Aktywuj po wprowadzeniu klucza licencyjnego.

Następnie musisz udać się do YITH » Pytania i odpowiedzi strona, aby skonfigurować ustawienia wtyczki.

Ustawienia pytań i odpowiedzi YITH

Stąd przewiń w dół do opcji „Zatwierdzenie pytania” i po prostu przełącz przełącznik na „Tak”.

Gdy to zrobisz, pytania na stronach produktów będą musiały zostać zatwierdzone przez administratora, zanim zostaną wyświetlone w Twoim sklepie WooCommerce.

Przełącz przełącznik obok pola Zatwierdzenie pytania

Następnie przewiń do opcji „Pokaż na kartach produktów”.

Tutaj musisz przełączyć przełącznik na „Tak”, aby wtyczka automatycznie dodała sekcję „Pytania i odpowiedzi” do stron produktów.

Przełącz przełącznik obok pola Produkt na karcie

Następnie nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz opcje”, aby zapisać zmiany.

Teraz musisz przejść do zakładki „Ustawienia zaawansowane”.

W tym miejscu po prostu przełącz przełącznik „Głosuj na pytanie” na „Tak”, jeśli chcesz zezwolić użytkownikom na głosowanie na pytania dotyczące produktów.

Przejdź do zakładki ustawień zaawansowanych

Następnie możesz wybrać, czy chcesz otrzymać powiadomienie e-mail po przesłaniu pytania w Twojej witrynie.

Po prostu wybierz opcję „Powiadomienie w wiadomości e-mail w formacie HTML” z menu rozwijanego obok pola „Powiadomienie o nowym pytaniu”.

Wskazówka: Aby zapewnić dostarczalność wiadomości e-mail, musisz użyć serwera SMTP. Zobacz nasz przewodnik, jak naprawić problem z brakiem wysyłania e-maili przez WooCommerce.

Podobnie możesz wybrać opcję „Powiadomienie w wiadomości e-mail w formacie HTML” w polu „Powiadomienie o nowej odpowiedzi”, jeśli chcesz otrzymać wiadomość e-mail, gdy odpowiedź na pytanie zostanie udzielona w Twojej witrynie.

Skonfiguruj ustawienia pola Powiadomienie o nowym pytaniu

Twój użytkownik może również otrzymać powiadomienie po udzieleniu odpowiedzi na przesłane przez niego pytanie.

Aby to włączyć, musisz przełączyć przełącznik obok opcji „Powiadomienie użytkownika” na „Tak”.

Przełącz powiadomienie użytkownika

Następnie możesz przejrzeć inne ustawienia. Domyślne opcje będą działać w przypadku większości witryn, ale w razie potrzeby możesz je zmienić.

Na koniec nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz opcje”, aby zapisać zmiany.

Możesz teraz odwiedzić swoją witrynę internetową, aby zobaczyć sekcję Pytania i odpowiedzi na stronach produktów.

Formularz pytań poniżej stron produktów

Stąd Twoi klienci mogą przesyłać swoje pytania.

Warto przeczytać!  Błąd 404 - doker + wordpress + nginx = przerywany 404

Moderowanie pytań i dodawanie odpowiedzi

Otrzymasz powiadomienie e-mail o nowych pytaniach przesłanych przez użytkowników. Można je również obejrzeć odwiedzając stronę Pytania i odpowiedzi » Cała dyskusja strona.

Umiarkowane pytanie i odpowiedzi

Tutaj możesz sortować wpisy według „Treść niezatwierdzona” lub „Pytania bez odpowiedzi”.

Możesz również najechać kursorem myszy na pytanie i kliknąć „Zatwierdź”, aby je opublikować.

Aby dodać odpowiedź do pytania, możesz po prostu kliknąć link „Edytuj” znajdujący się pod tym pytaniem. Na ekranie edycji przewiń w dół do sekcji „Twoja odpowiedź”, aby odpowiedzieć na pytanie.

Dodaj swoją odpowiedź

Powtórz ten proces, jeśli masz więcej pytań bez odpowiedzi.

Tak wyglądała sekcja pytań i odpowiedzi dotyczących produktów w naszym sklepie demonstracyjnym.

Podgląd pytań i odpowiedzi

2. Dodanie sekcji pytań i odpowiedzi dotyczących produktu za pomocą bezpłatnej wtyczki

Jeśli chcesz użyć darmowej wtyczki, aby dodać sekcję pytań i odpowiedzi dotyczących produktu do swojego sklepu WooCommerce, ta metoda jest dla Ciebie.

Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę Pytania i odpowiedzi dotyczące produktów dla WooCommerce. Aby uzyskać więcej instrukcji, zapoznaj się z naszym przewodnikiem dotyczącym instalacji wtyczki WordPress.

Po aktywacji kliknij Pytania i odpowiedzi dotyczące produktów menu z paska bocznego administratora WordPress, które przekieruje Cię do strony „Ustawienia pytań i odpowiedzi dotyczących produktu”.

W tym miejscu po prostu zaznacz opcję „Załaduj więcej”, jeśli chcesz dodać przycisk „załaduj więcej” do sekcji pytań i odpowiedzi dotyczących produktu.

Dodanie tego przycisku pozwoli klientom załadować starsze pytania i skróci czas ładowania strony, jeśli produkt otrzyma mnóstwo pytań.

Po prostu zaznacz pole Załaduj więcej

Następnie musisz wybrać rozmiar strony.

Oznacza to, że musisz wybrać domyślną liczbę pytań wyświetlanych w sekcji pytań i odpowiedzi.

Wszystkie pozostałe pytania zostaną ukryte. Użytkownicy będą mogli uzyskać dostęp do tych pytań po kliknięciu przycisku „Załaduj więcej”.

Możesz także zmienić tekst przycisku „Załaduj więcej” na dowolny. Na przykład możesz to nazwać „Załaduj więcej pytań”.

Wybierz nazwę przycisku przywoławczego

Następnie musisz wybrać układ sekcji pytań i odpowiedzi dotyczącej produktu z menu rozwijanego obok opcji „Układ”.

Warto przeczytać!  Aktualizacja konserwacji i zabezpieczeń WordPress 6.2.1 – Wiadomości WordPress

Możesz wybrać opcję „Normalna”, jeśli chcesz wyświetlać sekcję pytań i odpowiedzi w akapitach.

Wybierz układ i zapisz zmiany

Z drugiej strony możesz również wyświetlać swoje pytania jako menu akordeonowe. Oznacza to, że użytkownicy będą musieli kliknąć pytanie, aby wyświetlić odpowiedź.

Po zakończeniu nie zapomnij kliknąć przycisku Prześlij u dołu, aby zapisać ustawienia.

Zarządzanie pytaniami i odpowiedziami dotyczącymi produktów

Po skonfigurowaniu wtyczki po prostu odwiedź dowolną stronę produktu w swoim sklepie. Zauważysz tam dodaną nową kartę pytań i odpowiedzi.

Kliknij kartę Q and A na stronie produktu

Kliknięcie go spowoduje wyświetlenie sekcji „Pytania i odpowiedzi”, w której klienci mogą zadawać pytania.

Otrzymasz powiadomienie e-mail, gdy użytkownik prześle pytanie.

Wpisz pytanie typu Q&A i prześlij je

Teraz, aby odpowiedzieć na pytania klientów, musisz przejść do Produkty » Wszystkie produkty strona z pulpitu administratora WordPress.

Stąd wystarczy kliknąć przycisk „Edytuj” pod produktem, aby otworzyć jego stronę „Edytuj produkt”.

Kliknij przycisk Edytuj

Następnie przewiń w dół do sekcji „Dane produktu” i kliknij kartę „Pytania i odpowiedzi” w lewej kolumnie.

Tutaj zostaną wyświetlone wszystkie pytania przesłane na stronie tego konkretnego produktu.

Kliknij kartę Pytania i odpowiedzi

Teraz wystarczy wpisać odpowiedź na zapytanie klienta w polu „Odpowiedź”.

Jeśli chcesz usunąć pytanie, ponieważ jest ono nieodpowiednie lub nieistotne dla Twojego produktu, możesz to również zrobić, klikając ikonę Usuń w prawym rogu każdego pytania.

Możesz także odznaczyć opcję „Zatwierdź”, jeśli nie chcesz wyświetlać pytania na stronie produktu.

Odpowiedz lub usuń pytanie

Po udzieleniu odpowiedzi na pytania dotyczące produktu przejdź na górę strony i kliknij przycisk „Aktualizuj”, aby zapisać zmiany.

Teraz możesz odwiedzić stronę produktu, aby zobaczyć sekcję pytań i odpowiedzi w akcji.

Odwiedź stronę

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak dodawać pytania i odpowiedzi dotyczące produktów w WooCommerce. Możesz również zapoznać się z naszymi najlepszymi wtyczkami WooCommerce do rozwijania sklepu oraz naszym przewodnikiem dla początkujących, jak dodawać powiadomienia web push, aby zwiększyć sprzedaż.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube, aby zobaczyć samouczki wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Świergot i Facebooka.




Źródło