Marketing

Jak duży franczyzobiorca KFC wzmacnia swoją strategię marketingową za pomocą SMS-ów

  • 24 kwietnia, 2023
  • 4 min read
Jak duży franczyzobiorca KFC wzmacnia swoją strategię marketingową za pomocą SMS-ów


KBP Brands, franczyzobiorca KFC, dodaje marketing SMS do swojego paska narzędzi w swoich 847 lokalizacjach w USA, stawiając większy zakład na kanał po testach w ponad 160 lokalizacjach pod koniec ubiegłego roku. Według Tonyi Mangels, wiceprezes ds. aktywacji marketingowej w KBP Brands, franczyzobiorca chce zwiększyć sprzedaż i utrzymanie klientów na poziomie lokalnym.

Oprócz lokalnych reklam prasowych i mediów cyfrowych, franczyzobiorca KFC wydaje w tym roku pieniądze reklamowe na marketing SMS. (Nie jest jasne, ile KBP Brands wydaje na działania marketingowe lub SMS-owe, ponieważ Mangels odmówił ujawnienia tych danych.) Jest to pierwsze ze strony franczyzobiorcy, ponieważ chce zwiększyć lojalność klientów na poziomie lokalnym.

„Chodzi o powtórkę [customers], starając się zwiększyć lojalność klientów na poziomie lokalnym i dostarczając wartość” – powiedział Mangels. „Naszym celem jest tak naprawdę ruch, sprzedaż i powtarzające się wizyty klientów”.

We współpracy z Vibes, programem marketingowym SMS-ów i mobilnego portfela cyfrowego, franczyzowa marka KFC wysyła cotygodniowe wiadomości, niezależnie od tego, czy są to oferty produktów, oferty, czy inne wiadomości firmowe. Akcja SMS skierowana jest do mieszkańców regionu i miejscowej ludności. Dodała, że ​​ma wspierać działania marketingowe głównych marek KFC, takie jak kampanie telewizyjne i radiowe oraz kampanie w mediach społecznościowych, które są prowadzone jednocześnie w całym kraju.

Warto przeczytać!  Britvic ogłasza sukces w walce z inflacją, opracowując swoją taktykę dotyczącą cen, produktów i promocji

Jako główna marka, której właścicielem jest Yum! Brands, KFC ma ponad 25 000 restauracji KFC w ponad 145 krajach i terytoriach na całym świecie. Według Forbesa, 99% tych jednostek jest franczyzowych. (KFC odmówiło udostępnienia rzecznika do tej historii).

Według Vivvix, firmy Kantar, w ubiegłym roku KBP wydało 11 096 USD na media, w tym płatne dane społecznościowe z Pathmatics. (Dane nie były dostępne za 2021 r.) Tymczasem KFC wydało prawie 235 mln USD na media, w porównaniu z 181 mln USD na Vivvix.

SMS oferuje franczyzobiorcy KFC elastyczność, zarówno pod względem kreatywności, przesyłania wiadomości, jak i czasu — coś, co stało się coraz ważniejsze dla marketerów po pandemii i w obliczu niepewności gospodarczej. Dla porównania, zakup mediów drukowanych może zająć miesiące, a zakup mediów cyfrowych czasami zajmuje tygodnie, ostatecznie oferując mniejszą elastyczność niż SMS-y, powiedziała.

Dla przykładu, reklamodawca mający od 1000 do 1500 kontaktów e-mailowych może spodziewać się zapłaty 59 USD miesięcznie za nieograniczone wysyłanie e-maili i 3933 bezpłatnych wiadomości SMS jako klient Omnisend.

Warto przeczytać!  Jak dostosować swój miks marketingowy

„Wciąż borykamy się z problemami kadrowymi [and] wpływ na łańcuch dostaw. W niektóre rzeczy możesz się zaangażować ze strategicznego punktu widzenia” – powiedział Mangels. „Ale inne rzeczy, musimy być o wiele bardziej elastyczni i punktualni”.

Franczyzobiorca KFC nie jest jedyną firmą, która powraca do marketingu za pomocą wiadomości tekstowych, kanału marketingowego, który po raz pierwszy zyskał popularność na początku XXI wieku wraz z szybkim przyjęciem osobistych telefonów komórkowych. Coraz częściej marki takie jak Peace Out Skincare i napoje BruMate dodają SMS-y do swoich podstawowych strategii marketingowych, dążąc do dywersyfikacji wydatków poza reklamami w mediach społecznościowych.

Według Omnisend marketing SMS staje się coraz większym priorytetem dla marketerów. Według badań konsumenckich platformy, w 2021 roku marki wysłały na północ od 59 milionów kampanii. Według badań firmy, w 2022 roku liczba ta wzrosła do nieco na północ od 96 milionów.

„Korzyści są dość oczywiste: 307 milionów ludzi w USA używa smartfona; Marketing SMS pozwala marce szybko trafić bezpośrednio w ręce odbiorców” – powiedział Charlie Wade, globalny dyrektor wykonawczy ds. wzrostu i innowacji w VMLY&R Commerce, w e-mailu do Digiday.

Warto przeczytać!  Co czeka reklamę, gdy sztuczna inteligencja i marketing wpływowy zyskują na znaczeniu?

Ale biorąc pod uwagę intymność marketingu SMS-owego, który jest dostarczany bezpośrednio na telefony komórkowe, reklamodawcy muszą stąpać lekko, dodał Wade. „Podobnie jak w przypadku każdej formy komunikacji, marki muszą uważać na spamowanie” — powiedział Wade. „SMS umieszcza markę w tej samej skrzynce odbiorczej, co przyjaciele, współpracownicy lub rodzina – upewnij się, że się wyróżniasz”.

Marketing SMS-owy nie zastąpi lokalnych działań marketingowych KBP KFC, takich jak zakupy materiałów drukowanych i lokalnych mediów cyfrowych, przynajmniej na razie według Mangels, dodając, że zbudowanie ostatecznej strategii marketingowej SMS we wszystkich lokalizacjach zajmie cały rok.

„Pod wieloma względami szukamy tego, aby przenieść niektóre rynki lub niektóre sklepy z innych wysiłków i do tego” – powiedziała. „Po wyjęciu z bramki nie zastąpi to całkowicie wielu innych wysiłków. Ale z biegiem czasu, z pewnością myślę, że może.


Źródło