Jak dyrektorzy ds. marketingu umieszczają technologię w centrum swoich planów na 2023 rok
Biorąc pod uwagę przewidywany wzrost wydatków na reklamę o 2,6% w ciągu najbliższych 12 miesięcy, wielu CMO umieszcza technologię marketingową na szczycie listy zakupów w 2023 roku. Globalna penetracja telefonii komórkowej jest najwyższa w historii, co oznacza, że wiele firm i operatorów sieci komórkowych (MNO) poszukuje marketingu mobilnego, aby zaangażować konsumentów i zwiększyć sprzedaż [1].
Tak uważa Upstream, globalny specjalista ds. technologii marketingu mobilnego, który dzieli się swoją wizją branży w 2023 r., gdy dyrektorzy ds. marketingu traktują priorytetowo dostarczanie spersonalizowanych ofert, wyjątkowych doświadczeń klientów i ukierunkowanych kampanii wielokanałowych w nadchodzącym roku w celu wsparcia wzrostu przychodów w warunkach szerszego ochłodzenia gospodarczego.
„Otwarły się drzwi do przetasowania inwestycji w media z reklamodawcami skupionymi laserowo na technologiach i strategiach, które zapewniają najwyższy zwrot z inwestycji i długoterminową stabilność. Zawirowania na rynku mogą podsycać płomienie pozostawione po pandemii przez większość branży technologicznej i szerzej pojętą gospodarkę, ale napędzają również stale rosnące zapotrzebowanie konsumentów na bogatsze, cyfrowe doświadczenia i usługi” – powiedział Dimitris Maniatis, CEO, Pod prąd.
„Dla operatorów sieci komórkowych, którzy mają wyjątkową pozycję do pozyskiwania danych własnych, rok 2023 to moment na podjęcie działań w celu zapewnienia sobie bardziej widocznej pozycji w ekosystemie reklamy cyfrowej. Ponieważ marki i sprzedawcy detaliczni chcą współpracować z kompetentnymi partnerami, którzy mogą zwiększyć efektywność i sukces wielokanałowych kampanii marketingowych skierowanych do konsumentów, którzy są coraz bardziej świadomi kosztów, MNO są doskonale przygotowani do pomocy”.
Perspektywy marketingu mobilnego na 2023 r
Rok 2023 będzie przełomowy dla MNO i marek e-commerce, ponieważ będą one rozwijać swoją bazę klientów i strumienie przychodów w obliczu słabszego globalnego wzrostu gospodarczego i zmieniających się oczekiwań klientów. Upstream dzieli się swoimi poglądami na temat tego, czego branża może oczekiwać w perspektywie najbliższych 12 miesięcy:
· Kierowanie strategiami przychodów opartymi na reklamach staje się głównym celem przyszłościowych operatorów telefonii komórkowej – przechwytując własne dane dostępne tylko dla operatorów w celu anonimowej identyfikacji użytkowników w otwartej sieci, dostawcy sieci mogą personalizować oferty, aby nie tylko sprzedawać własne usługi, ale także współpracować z markami na masową skalę, aby zrobić to samo, co pliki cookie, wycofywać z użycia w 2024.
· Marki personalizujące komunikację konsumencką wychodzą na prowadzenie, gdy koszty utrzymania zaczynają gryźć – ponieważ inflacja podnosi koszty utrzymania konsumentów, marki muszą dołożyć wszelkich starań, aby udowodnić swoją trafność i zdobyć zaufanie. Kiedy nawet 90% klientów uważa wiadomości od firm za irytujące, jeśli nie są one osobiste[2]kluczowa jest personalizacja komunikatów marketingowych i komunikacji.
· Marketerzy przeskakują do danych własnych – dążenie do prywatności oznacza, że marketerzy będą musieli przyjąć mniej inwazyjne formy gromadzenia danych, aby spersonalizować kampanie i zapewnić trafność targetowania. W 2023 r. operatorzy MNO będą w coraz większym stopniu postrzegani jako kluczowi partnerzy marek, którzy będą mogli używać MSISDN – unikalnego numeru telefonu komórkowego każdego użytkownika – jako unikalnego znacznika tożsamości każdego mobilnego konsumenta, umożliwiającego wysoce niezawodne targetowanie.
· Dominacja RCS rośnie, ponieważ urządzenia z Androidem pozostają ulubieńcami konsumentów – z najpopularniejszym na świecie dostawcą smartfonów[3]Samsung, potwierdzając, że domyślnie zintegruje funkcje RCS ze wszystkimi swoimi nowymi telefonami, włączając bogate usługi komunikacyjne w celu dotarcia do konsumentów i interakcji z nimi w wysoce wizualny i interaktywny sposób, będzie jedną z najmądrzejszych decyzji, jakie marka może podjąć, jeśli chodzi o opracowywanie wielokanałowego kampanie marketingowe.
· Marketing SMS-owy gwałtownie rośnie, utrzymując swój powrót – 67% globalnej populacji subskrybuje usługi mobilne[4]. Ze względu na swoją prostotę i zasięg wiadomości tekstowe przeżywają niezwykły powrót i można je łatwo włączyć do marketingu mobilnego marki. Biorąc pod uwagę, że SMS ma wskaźnik otwarć 98% w porównaniu z 20% w przypadku wiadomości e-mail i wskaźnik odpowiedzi 45% w porównaniu z 6% w przypadku wiadomości e-mail[5]jest bardzo prawdopodobne, że zostanie tutaj i będzie tylko rosnąć w siłę.
· Sztuczna inteligencja przyspiesza marketing i zaangażowanie klientów – 74% marketerów uważa, że w ciągu najbliższych pięciu lat inteligentnie zautomatyzują ponad jedną czwartą swoich zadań[6], przełomy w sztucznej inteligencji napędzają nową falę możliwości tworzenia treści dla zespołów marketingowych e-commerce i MNO. Opierając się na sztucznej inteligencji w procesach kreatywnych, takich jak pisanie tekstów i projektowanie, marketerzy w 2023 roku mogą być bardziej elastyczni w dostosowywaniu treści, jednocześnie uwalniając zasoby, aby skupić się na bardziej strategicznej pracy. Ponadto wykorzystanie sztucznej inteligencji do personalizacji rekomendacji produktów i orkiestracji kanałów pomoże marketerom zwiększyć liczbę konwersji dzięki bardziej dostosowanym do potrzeb klientom.
Upstream konfiguruje marki i MNO, aby odnieść sukces w marketingu mobilnym
Misją Upstream jest umożliwienie markom napędzania wzrostu poprzez tworzenie możliwie najlepszych spersonalizowanych doświadczeń dla konsumentów, prowadzących do większego zaangażowania, satysfakcji i sprzedaży.
Wraz z dedykowaną wersją wprowadzoną na rynek e-commerce w 2022 r., potężna platforma automatyzacji marketingu mobilnego firmy Upstream, Grow, zapewnia mobilne kampanie marketingowe, które generują pięciokrotnie wyższą liczbę konwersji przy 30% mniejszym wysiłku i trzykrotnym zwrocie z inwestycji.
Wprowadzona w trzecim kwartale ubiegłego roku najnowsza funkcja Grow, Mobile Identity, wykorzystuje własne dane, dostępne wyłącznie dla operatorów telefonii komórkowej, w celu identyfikacji do 85% odwiedzających witrynę internetową w otwartej sieci. Tożsamość mobilna firmy Upstream umożliwia bardzo dokładny i skuteczny marketing mobilny w sposób w pełni prywatny i zgodny z przepisami. Nadchodzi czas, aby zająć się poszukiwaniem przez branżę reklamy cyfrowej nowych metod identyfikacji, koniecznych ze względu na zbliżający się upadek plików cookie stron trzecich.
„Innowacje w Upstream nie wskazują na to, by miały się zatrzymać w 2023 roku, z naciskiem na poszerzanie możliwości dla wszystkich klientów. Obejmuje to między innymi optymalizację z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, samodzielne zarządzanie, raportowanie i wyświetlanie reklam dla MNO, a także automatyzację, integracje i nadawanie sztandarowych funkcji dla e-commerce i marek” – powiedziała Chrysa Karamanidi, dyrektor ds. innowacji w Upstream.