Jak działa algorytm Instagrama w relacjach, kanałach, filmach i eksploracji
![Jak działa algorytm Instagrama w relacjach, kanałach, filmach i eksploracji](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/instagram-algorithm-2023-how-it-works-6477b7b8b1049-sej-770x470.jpg)
Adam Mosseri, dyrektor generalny Instagrama, opublikował nowy film i post na blogu wyjaśniający, jak działa algorytm Instagrama w relacjach, kanałach, rolkach i eksploracji.
Oprócz rankingu zawiera więcej informacji o shadowbaningu, sprawdzaniu stanu konta i najlepszych praktykach zwiększania liczby odbiorców na Instagramie.
Poniżej znajduje się aktualizacja oryginalnego filmu o algorytmie Instagrama z 2021 roku.
To więcej niż jeden algorytm
Pierwszą kwestią, na którą zwraca uwagę Mosseri, jest to, że algorytm Instagrama nie jest jednym algorytmem, ale raczej wieloma algorytmami i procesami, które współpracują ze sobą w celu personalizacji treści, które widzi każdy użytkownik Instagrama.
Dlaczego Instagram stosuje algorytmy? Ponieważ każdy jest inny, każdy użytkownik Instagrama powinien widzieć treści odpowiadające jego zainteresowaniom.
To właśnie Instagram ma nadzieję osiągnąć poprzez ranking – spersonalizowane doświadczenie, które utrzymuje użytkowników w interakcji z platformą Instagram przez dłuższy czas.
Ranking Stories: Jak działa algorytm Instagram Stories
Gdy otworzysz aplikację Instagram, pierwszą rzeczą, którą zobaczysz u góry, jest wiersz najnowszych relacji z kont, które obserwujesz.
Aby określić, które relacje pojawiają się jako pierwsze, Instagram analizuje wszystkie relacje według tych, które obserwujesz w ciągu ostatnich 24 godzin. Celem jest podjęcie decyzji, które Historie najprawdopodobniej Cię zainteresują, poprzez proxy (domysły).
Instagram chce przewidzieć, które historie prawdopodobnie otworzysz, odpowiesz, zareagujesz lub polubisz.
Aby dokonać tych przewidywań, Instagram wykorzystuje sygnały — wcześniejsze interakcje z Stories. Najważniejsze sygnały, które wpływają na kolejność relacji w Twojej aplikacji na Instagramie, to:
- Jak często przeglądasz Stories od autora (konta/twórcy).
- Jak często wchodzisz w interakcję z Relacjami od autora.
- Jak blisko jesteś z autorem na podstawie tego, ile razy wysłałeś do niego wiadomość.
Instagram ma nadzieję, że ranking Historii za pomocą spersonalizowanych serwerów proxy, sygnałów i prognoz ostatecznie umieszcza Historie na pierwszym miejscu wśród osób, na których Ci najbardziej zależy.
Ranking kanału: jak działa algorytm kanału na Instagramie
Kanał na Instagramie ma na celu dogonienie użytkowników najlepszymi treściami opublikowanymi od czasu ostatniego korzystania z aplikacji.
Będzie zawierał mieszankę treści od tych, których obserwujesz, oraz kont na Instagramie, które mogą Cię zainteresować, na podstawie serii przewidywań.
Te prognozy są oparte na następujących głównych sygnałach:
- Jakie jest prawdopodobieństwo, że skomentujesz, polubisz lub udostępnisz post
- Jakie jest prawdopodobieństwo, że klikniesz w profil.
- Ile czasu prawdopodobnie poświęcisz na post.
Instagram wykorzystuje Twoją historię interakcji, popularność posta, informacje o autorze oraz częstotliwość interakcji z autorem, aby określić kolejność pojawiania się treści.
Możesz kształtować zawartość swojego Kanału, wyznaczając swoje ulubione konta, które umieszczałyby posty z tych kont na górze Kanału. Możesz także przełączyć się na obserwowany kanał, który pokazuje tylko posty z kont, które obserwujesz chronologicznie.
![Jak działa algorytm Instagrama w relacjach, kanałach, filmach i eksploracji](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/Jak-dziala-algorytm-Instagrama-w-relacjach-kanalach-filmach-i-eksploracji.png)
Ranking bębnów: jak działa algorytm bębnów na Instagramie
Celem Instagram Reels jest dostarczanie rozrywki użytkownikom. Instagram wyświetla Reels głównie z kont, których nie obserwujesz.
Najpierw Instagram sprawdza Reels, z którymi wchodziłeś w interakcję w przeszłości, oraz Reels lubiane przez innych użytkowników podobnych do Ciebie.
Następnie zgaduje, które rolki najprawdopodobniej obejrzysz do końca, udostępnisz znajomym lub odwiedzisz stronę audio, aby zobaczyć swoje wysiłki związane z tworzeniem treści.
Aby zgadywać, Instagram wykorzystuje sygnały, takie jak historia oglądanych Klipów, informacje o Klipach, informacje o autorze Klipów oraz częstotliwość interakcji z autorem.
Łączy się to w celu stworzenia wciągającej, zabawnej i zachwycającej zakładki.
Ranking Eksploruj: Jak działa algorytm eksploracji Instagrama
Podobnie jak Reels, Instagram Explore ma na celu udostępnianie najlepszych treści z kont, których nie obserwujesz, aby pomóc Ci odkryć nowe rzeczy, którymi możesz się zainteresować na Instagramie.
Instagram przewiduje posty, które prawdopodobnie polubisz, zapiszesz lub udostępnisz.
Wykorzystuje sygnały, takie jak popularność posta, tematy, którymi zwykle się interesujesz, informacje o autorze i częstotliwość interakcji z autorem.
Shadowbanning i statusy kont
Oprócz wyjaśnienia, jak działa ranking w różnych obszarach Instagrama, Mosseri chciał także omówić shadowbaning i obalić popularny mit na jego temat.
Niektórzy twórcy uważają, że zostali zablokowani w cieniu, gdy ich treści nie osiągają oczekiwanego lub pożądanego zasięgu.
Chociaż istnieją spekulacje, że Instagram ogranicza zasięg kont, aby „zachęcić” ich do płacenia za reklamy, Mosseri twierdzi, że jest to mit.
Wyjaśnił, że w najlepszym interesie Instagrama jest łączenie ludzi z najbardziej ekscytującymi treściami, aby wydłużyć czas spędzony w aplikacji i ostatecznie zwiększyć przychody z reklam.
Aby pomóc użytkownikom, Instagram stworzył sekcję Status konta, w której opisano wszelkie powody, dla których Instagram może ograniczyć widoczność konta na platformie.
![Jak działa algorytm Instagrama w relacjach, kanałach, filmach i eksploracji](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/1685593881_832_Jak-dziala-algorytm-Instagrama-w-relacjach-kanalach-filmach-i-eksploracji.png)
Jak zwiększyć liczbę odbiorców na Instagramie
Mosseri zakończył film, dzieląc się poniższymi najlepszymi praktykami, które pomogą Ci zwiększyć grono odbiorców i zasięg na Instagramie.
- Ponieważ każdy twórca i każdy odbiorca jest inny, ważne jest, aby poeksperymentować, aby zobaczyć, jakie treści wzbudzą największe zaangażowanie odbiorców.
- Korzystaj ze Statystyk, aby ujawniać trendy, które pozwolą Ci poprawić ogólną jakość i zaangażowanie użytkowników w Twoje treści.
- Współpracuj z innymi popularnymi twórcami w swojej niszy, aby docierać do nowych odbiorców dzięki oryginalnym treściom.
- Sprawdź swój status konta, aby upewnić się, że podjąłeś kroki niezbędne do przestrzegania Wytycznych dla społeczności i usunięcia wszelkich ograniczeń widoczności.
- Staraj się tworzyć oryginalne treści, a nie agregować treści od innych.
Mieć pytania? Mosseri zaprasza obserwujących na Instagramie do udziału w regularnych AMA na temat Instagrama za pośrednictwem Stories.
Wyróżniony obraz: Kaspars Grinvalds/Shutterstock