Filmy

Jak fotograf „The Bikeriders” uchwycił zdjęcie mostu Austina Butlera

  • 7 maja, 2024
  • 3 min read
Jak fotograf „The Bikeriders” uchwycił zdjęcie mostu Austina Butlera


Fotograf na planie Kyle Bono Kaplan i fotograf sztuki Bryan Schutmaat współpracowali, aby zaprezentować swoje prace wykonane podczas kręcenia filmu Jeffa Nicholsa „The Bikeriders” w nowej książce zatytułowanej „Vandals: The Photography of The Bikeriders”.

„The Bikeriders” to dramat w reżyserii Nicholsa, w którym występują Austin Butler, Jodie Comer i Tom Hardy. Jest to adaptacja książki Danny’ego Lyona i opowiada o wzroście i upadku fikcyjnego klubu motocyklowego z lat 60. na Środkowym Zachodzie. Zespół uzupełniają Michael Shannon, Mike Faist i Norman Reedus.

Książka ukaże się 8 maja i zostanie opublikowana przez Inside Editions, a film 21 czerwca. Tutaj Kaplan i Schutmaat dzielą się historiami związanymi z rzadkimi momentami na planie.

Jak fotograf „The Bikeriders” uchwycił zdjęcie mostu Austina Butlera

Wandale: fotografia rowerzystów

Kaplan schwytał Hardy’ego, który gra Johnny’ego pomiędzy ujęciami, gdy aktor wracał na plan. Kaplan zauważył naturalne oświetlenie i był pod wrażeniem tego, jak oświetlone są drzewa. Czekając na Hardy’ego, który zakończył ujęcie, zaczekał i sfotografował aktora za pomocą „dłuższego obiektywu i dłuższego czasu otwarcia migawki”. Kaplan mówi: „Naprawdę chciałem tego ujęcia”.

Podobnie Schutmaat przyglądał się pracom Lyona i zainspirował się do zrobienia zdjęć obsadzie i statystom z tyłu. „Po prostu spodobało mi się to, co dział kostiumów zrobił z tekstem, wydało mi się to przekonujące i wykorzystaliśmy logo wewnątrz książki w innym miejscu, ponieważ naprawdę nam się podobało”.

Dalsze inspiracje Schutmaata znalazł w twórczości Lyona, tym razem strzelając przez okno do aktora Michaela Shannona. Schutmaat wyjaśnia: „Danny często strzelał przez okna, przednie szyby i szyby samochodów, więc miałem to na myśli”.

Warto przeczytać!  Zwiastun filmu „Ci, którzy wkrótce umrą” — Anthony Hopkins rozpoczyna „Wiek gladiatorów”.

W tym momencie Shannon znajdowała się pomiędzy ujęciami, czekając na powrót na plan. Aby uchwycić go pod tym kątem, Schutmaat twierdzi, że musiał się schylić, aby kamera znalazła się na wysokości szyby samochodu. „On tam nie grał. Po prostu odpoczywa, uwielbiam to poczucie autentyczności na zdjęciach i myślę, że ten moment to pokazuje”.

Kaplan chciał zrobić zdjęcie Butlera na rowerze. Miał to być główny bohater promujący książkę i film. Zatem Kaplan musiał to zrobić dobrze.

Ekipa miała dostęp do mostka przez kilka godzin, więc aby uchwycić sekwencję, umieściła dźwig kamerowy na samochodzie. Kaplan zamontował także na dźwigu swoją monochromatyczną kamerę. „To był strzał bohatera, a ja chciałem oddać hołd przeszłości i złożyć hołd Danny’emu”. Dodaje Kaplan: „Austin nakręcił tę sekwencję w dwóch ujęciach, a ja ustawiłem kamerę. To było na odległość hiperfokalną. Zakleiłem obiektyw taśmą i wysłałem aparat z dwusekundowym timerem.”

Mówi Kaplan: „To było jedyne ujęcie, w którym Austin spogląda wstecz, i to jedyne ujęcie, którego użyliśmy”.

W ramach hołdu zdjęcie jest lustrzanym odbiciem strzału Lyona. „Fajnie jest pokazać to w ten sposób, ponieważ pokazuje, że spotykamy się z kinem i Austinem. To połączenie świata filmowego i fotograficznego w jednym kadrze, po prostu zmieniając go w aktora i eksponując twarz.

Wydania Insight

„Vandals: The Photography of The Bikeriders” można kupić na Amazonie.

Warto przeczytać!  Lata po utracie roli agenta 007 na rzecz Daniela Craiga Henry Cavill wciela się w postać, która zainspirowała Jamesa Bonda


Źródło