Marketing

Jak fragmentacja zmieniła zatrudnianie w mediach społecznościowych

  • 9 marca, 2023
  • 7 min read
Jak fragmentacja zmieniła zatrudnianie w mediach społecznościowych


Kiedy Sara Wildman po raz pierwszy zaczynała latem 2020 r. jako menedżer ds. mediów społecznościowych w kalifornijskiej firmie zajmującej się public relations Segal Communications, otrzymała zadanie stworzenia planu mediów społecznościowych dla jednego klienta na Instagramie, Facebooku, LinkedIn i Twitterze. Przeważnie klient potrzebował od dwóch do trzech nieruchomych obrazów tygodniowo w tych kanałach. Wkrótce te potrzeby urosły od jednego klienta do czterech, a potem sześciu.

„Szybko zdałem sobie sprawę, że muszę wdrożyć systemy i protokoły oraz zbudować zespół, który nadąży za stale rosnącymi wymaganiami” — napisał Wildman w e-mailu. Jej agencja współpracowała z takimi firmami jak firma jubilerska Shane Co., antykoncepcja Nurx i Johnny Donuts.

Dla 28-letniego menedżera ds. mediów społecznościowych wymagania te nie ograniczały się tylko do tworzenia najlepszych praktyk w zakresie mediów społecznościowych. Obejmowały one również utrzymywanie kanałów mediów społecznościowych marki, monitorowanie zaangażowania społeczności i utrzymywanie stałego przepływu treści dla każdego właściciela marki — wszystko to stało się trudniejsze do nadążenia w coraz bardziej rozdrobnionym krajobrazie mediów społecznościowych.

Straciliśmy dawną prostotę [on social].

Sara Wildman, menedżer ds. mediów społecznościowych, Segal Communications

„Krajobraz mediów społecznościowych zmienił się drastycznie w ciągu ostatnich pięciu lat, szczególnie z perspektywy marki” – powiedział Wildman. „Moim zdaniem straciliśmy dawną prostotę [on social]”.

Aby nadążyć za tworzeniem treści, menedżer ds. mediów społecznościowych zatrudnił wykonawcę i jednego pełnoetatowego pracownika do kręcenia i edytowania treści, co pozwoliło Wildmanowi „wyjść z chwastów i skupić się na marketingu naszej agencji pod kątem potencjalnego nowego biznesu”.

Harmonogram publikacji Wildmana wzrósł z dwóch do trzech nieruchomych obrazów tygodniowo na Instagramie, Facebooku, LinkedIn i Twitterze trzy lata temu do dwóch do trzech treści wideo na tych platformach, oprócz jednego do dwóch postów tygodniowo na TikTok lub Reels — biorąc pod uwagę boom na krótkie formy wideo.

Warto przeczytać!  Zyski dekoracyjne na targu w Las Vegas latem 2023 r

Dla Wildmana i wielu innych menedżerów mediów społecznościowych eksplozja krajobrazu mediów społecznościowych rozszerzyła ich role poza publikowanie powiązanych obrazów i dowcipnych tekstów na Facebooku, Instagramie i Twitterze, do tworzenia jednolitej tożsamości marki na wielu platformach mediów społecznościowych ze stałym przepływem analiza treści i danych.

Media społecznościowe zostały w dużej mierze uznane za wiodącą gwiazdę reklamy cyfrowej, co czyni je integralną częścią każdego etapu marketingu cyfrowego i przepływu pracy agencji, mówią dyrektorzy. Dzieje się tak, ponieważ ludzie spędzają więcej czasu w mediach społecznościowych (średnio dwie godziny i 28 minut dziennie, według platformy zarządzania mediami społecznościowymi Hootsuite), a marketerzy mają wydać w tym roku ponad 71 miliardów dolarów, aby dotrzeć do nich, według raportu eMarketer. Innymi słowy, zespoły mediów społecznościowych mają dużo do zarządzania.

„Obecny krajobraz wielokanałowy jest jednym z kluczowych wyzwań, przed którymi stoją marki podczas budowania trwałej obecności cyfrowej” – powiedziała w e-mailu Maira Genovese, założycielka i prezes agencji marketingu cyfrowego MG Empower.

Nie tylko, dodał Genovese, ponieważ same platformy mediów społecznościowych stale ewoluują, jak wprowadzenie Reels na Instagramie czy ulepszona infrastruktura reklamowa Reddit. Ale także z powodu wzrostu liczby nowych platform wprowadzanych na rynek z własnymi unikalnymi funkcjami produktów, takimi jak funkcja podwójnego aparatu BeReal lub przewijane krótkie filmy TikTok.

“[This] dynamika zmusza marketerów i agencje marketingowe do dostosowania się do bardziej zintegrowanego sposobu pracy, elastycznego wobec zmian zachowań platform i konsumentów” – powiedział Genovese.

Warto przeczytać!  Rob King w ESPN

Nowe CV w mediach społecznościowych

Według ośmiu kierowników agencji, z którymi Digiday rozmawiał na potrzeby tej historii, nie ma jednego sposobu na zatrudnianie, obsadzanie i szkolenie wewnętrznych zespołów mediów społecznościowych. Jest to szczególnie prawdziwe w rozdrobnionym krajobrazie mediów społecznościowych.

„Ponieważ świat mediów społecznościowych i cyfrowych zmienia się dosłownie z dnia na dzień, umowy agencyjne i modele agencji nie nadążają” — powiedziała Courtney Berry, dyrektor zarządzająca w agencji cyfrowej Barbarian. „Odkryliśmy, że musimy być o wiele bardziej elastyczni i płynni dla naszych klientów”.

Najważniejsze

Zdaniem ośmiu dyrektorów agencji nie ma jednego sposobu na zatrudnianie, obsadzanie i szkolenie wewnętrznych zespołów ds. mediów społecznościowych.

Kontrakty te historycznie opierały się na wynikach, zestawach umiejętności i profilach według Berry. Teraz muszą być bardziej responsywni, ponieważ platformy stale zmieniają swoją ofertę produktów, a odbiorcy zmieniają sposób korzystania z każdej platformy.

W tym celu firma Barbarian utworzyła niedawno wewnętrzny kolektyw twórców, którzy mogą nadążać za tempem zmian w mediach społecznościowych i odpowiednio dostosowywać się w czasie.

Podobnie, agencja Beekman Social podwoiła swoją wielkość w zeszłym roku, przyjmując mieszankę 45 pełnoetatowych pracowników i długoterminowych freelancerów ze względu na elastyczność, według Jeffreya Touseya, założyciela i dyrektora generalnego agencji.

Wraz z pojawieniem się platform wideo, a tym samym strategii wideo, agencja marketingu influencerskiego Billion Dollar Boy szkoli wszystkich pracowników, aby byli biegli zarówno w kręceniu, jak i edytowaniu wideo.

„Widzimy, że klienci żądają coraz większej ilości treści wideo niż kiedykolwiek wcześniej. Jest to więc dla nas duża inwestycja” – powiedział Edward East, założyciel Billion Dollar Boy, odnosząc się do rozwoju TikTok i jego konkurentów, takich jak Instagram Reels i YouTube Shorts.

Warto przeczytać!  Sprawdzone narzędzia do pozyskiwania klientów oparte na danych

Tymczasem zamiast zatrudniać jedną osobę na platformę, taką jak główny oficer TikTok lub stratedzy Meta, agencja cyfrowa MG Empower zatrudnia w oparciu o wiedzę kandydata na temat obecnych platform i jego zdolność do ewolucji w taki sam sposób, jak platformy mediów społecznościowych.

„Zamiast zatrudniania pracowników zorganizowanych według platformy, organizujemy naszą działalność w oparciu o podstawową wiedzę specjalistyczną”, powiedział Genovese z MG Empower w e-mailu. „Rozumiemy, że najlepszym sposobem na rozwój w tak wielopłaszczyznowym cyfrowym świecie jest aktywizacja multidyscyplinarnych zespołów w zintegrowany sposób”.

Przyszłość mediów społecznościowych to…

Eksperci twierdzą, że przyszłość zarządzania mediami społecznościowymi jest skomplikowana. W przypadku fragmentacji niektóre agencje będą chciały zatrudnić lekarzy pierwszego kontaktu, którzy są niezależni od platformy i mają ogólną wiedzę na temat każdej platformy, podczas gdy inne będą poszukiwać specjalistów, którzy pracują platforma po platformie.

„Nieuchronnie opieramy się na mocnych stronach ludzi i staramy się upewnić, że mamy solidną podstawę wiedzy, a następnie pewien stopień specjalizacji” – powiedział w e-mailu Brendan Gahan, dyrektor ds. „Może to dotyczyć poziomu strategii, platformy i/lub poziomu tworzenia treści”.

Jednak eksperci twierdzą, że przyszłość zarządzania mediami społecznościowymi jest osadzona w każdym aspekcie reklamy cyfrowej. To wszystko, od kreacji i tworzenia treści po planowanie mediów i analizę danych.

„We wczesnych etapach rozwoju mediów społecznościowych stratedzy rzucali pomysłami w ścianę i mieli nadzieję, że coś się utrzyma i będzie działać dobrze” — powiedział Tousey z Beekman Social. „Obecnie najlepsi stratedzy mają holistyczne umiejętności, które pozwalają im przyjąć strategię uwzględniającą cały cyfrowy ekosystem marki”.


Źródło