Marketing

Jak indyjski przemysł komunikacyjny dostosowuje się do zmian, ET BrandEquity

  • 27 kwietnia, 2023
  • 6 min read
Jak indyjski przemysł komunikacyjny dostosowuje się do zmian, ET BrandEquity




<p>Reprezentatywny obraz</p>
<p>„/><figcaption class=Reprezentatywny obraz

Zakłócenia nabrały zupełnie nowego znaczenia dla India Inc. w 2020 roku, kiedy wszystko nagle się zatrzymało. Przetrwanie i zwykły biznes były tylko marzeniami, a jedynym sposobem na utrzymanie się na powierzchni było przyjęcie technologii w przyspieszonym tempie poprzez cyfrową transformację. Dzięki wirtualnym zaangażowaniom zaobserwowano zmiany w zachowaniach konsumentów, a indyjskie marki opracowały strategię swojej pozycji rynkowej, jednocześnie walcząc z wieloma innymi wyzwaniami, takimi jak talent, zmiana kulturowa, oczekiwania interesariuszy i inne. Takie zmiany w świecie biznesu spowodowały zakłócenia w sferze komunikacji, a komunikacja jako branża nie mogła już działać w konwencjonalny sposób. Zmieniające się czasy wymagają od osób zajmujących się komunikacją odkrywania siebie na nowo w zmieniającym się środowisku, a co za tym idzie, elastyczności podejścia, zaangażowania talentów, współpracy i content marketing przejęły inicjatywę w cyfrowym świecie. Wynika to z faktu, że konsumenci wyposażeni w technologię w dużej mierze konsumują wszystkie rzeczy cyfrowe, a media społecznościowe są kluczowe dla każdej aktywacji konsumenckiej marki. Narracje ewoluowały, a nowy wymiar wymaga teraz od marek stworzenia wciągającej historii zbudowanej z autentycznością, empatią i zaangażowaniem. Kierownictwo nawiązało współpracę ze specjalistami ds. komunikacji w celu kierowania strategiczną komunikacją, w której strategia PR zajmowała teraz centralne miejsce, wykraczając poza media i koncentrując się na podejściu do komunikacji marketingowej 360 stopni w celu zmiany pozycjonowania i postrzegania marki oraz nawiązania głębszych relacji z interesariuszami. negatywności, PR przyspieszył i zmienił swoją pozycję z bycia „spin doktorami” na doradców strategicznych, umożliwiając biznesowym CXO przeformułowanie swojego przekazu, zbudowanie właściwej historii we właściwym czasie i we właściwym kontekście; udowadniając, że są ważne. Fakty pokazują, że pomimo trudnych czasów rekrutacja specjalistów ds. komunikacji średniego i wyższego szczebla była kontynuowana pomimo wyzwań, i dotyczyło to zarówno agencji, jak i marki.

Więc co tak naprawdę zmieniło się na lepsze?

Przyjrzyjmy się pięciu siłom zmiany:

Utrwalanie narracji poprzez komunikację „kierowaną przez cel”.

Pandemia była dzwonkiem alarmowym dla większości marek, które nauczyły się, że życie i komunikowanie „celu” i wartości marki ma głębszy wpływ na zaangażowanie interesariuszy i wykracza poza marże zysku i przychody, aby stać się prawdziwym wyróżnikiem. W rzeczywistości marki odważyły ​​się pokazać, za czym naprawdę opowiadają się lub za czym będą się opowiadać w przyszłości. Komunikacja ukierunkowana na cel była silną siłą napędową repozycjonowania marek, a stratedzy ds. komunikacji zainwestowali w przeplatanie tej nowej zasady za pomocą makronarracji, które pomogły stworzyć pozytywny i „autentyczny” wizerunek marek opowiadających się za kwestiami takimi jak ESG, zrównoważony rozwój, DEI, a nawet cyberbezpieczeństwo; tematy, które miały znaczenie dla świata na więcej niż jeden sposób.

Zacierające się linie marketingu i komunikacji

Druga siła polegała tak naprawdę na zacierających się liniach marketingu i PR/komunikacji. Wraz ze zmieniającymi się nawykami konsumowania treści, w tym wydłużeniem czasu spędzanego przed ekranem przez konsumentów obeznanych z technologią, marki potrzebują cyfrowego PR i wzmocnienia społecznościowego/internetowego w szerszym marketingu mix. Ponadto daje to każdej firmie szansę na wykorzystanie ilorazu innowacyjności, gdzie treść może mieć różne formy, takie jak filmy wideo, podcasty, blogi itp. Dlatego prawdziwym bohaterem jest „historia”, a komunikacja nie dotyczy już tradycyjne wyniki drukowania.

Przyjęcie technologii, zarówno w celu automatyzacji procesów, jak i inteligentniejszej oceny zwrotu z inwestycji

Podczas gdy szybko zmieniający się, wszechobecny cyfrowy świat potrzebuje komunikatorów, aby działać szybko, rzeczywistość kryzysu talentów dała się mocno we znaki. Automatyzacja była odpowiedzią na prozaiczne zadania, więc cenne talenty mogły zainwestować swoje kreatywne umysły w inne strategiczne obszary opowiadania historii i zarządzania interesariuszami. Zadania związane z reportażem i śledzeniem są teraz zlecane na zewnątrz. Osoby zajmujące się komunikatorami sprytnie wdrażają technologie i narzędzia sztucznej inteligencji, aby zapewnić inteligencję, analizę konkurencji i ocenę zwrotu z inwestycji, ponieważ kontrola czasu i inwestycji zwiększa się od przywództwa.

„Talent”: prawdziwe bogactwo organizacji

Znaczenie „ludzi” jako największego zasobu marek i marketerów zostało wielokrotnie udowodnione. Coroczne Studium Public Relations Insights, Nuggets i Trends: SPRINT 2022-23 PRCAI stwierdza, że ​​branża PR w Indiach wzrosła o 13 procent w 2022 r., ale nadal boryka się z problemami związanymi z talentami. Marki i specjaliści od komunikacji budują nowe sposoby angażowania, podnoszenia kwalifikacji i pielęgnowania swoich pracowników, a mentoring i sponsoring są obecnie uważane za priorytety organizacyjne.

Koncentracja na człowieku w działaniu ma wpływ

Choć może to być interesujące, świat korporacji zdał sobie również sprawę, że po ostatnich trzech latach dla wszystkich naprawdę liczy się to, jak bardzo są humanitarni i zorientowani na działanie. Po pandemii zwykłe deklaracje nie działają, a marki podejmują odważne kroki, aby przełamać mity dotyczące doświadczenia, wieku i uprzedzeń związanych z płcią. „Definicja” kreatywnych strumieni jest dziś inspirowana okazywaniem pokoleniu Z należnego mu szacunku, którego potrzebują, biorąc pod uwagę, że są oni cyfrowymi tubylcami i koncentrują się na działaniach na rzecz klimatu. Marketerzy i osoby zajmujące się komunikacją wprowadzają teraz te większe zmiany zarówno wewnętrznie w swoich zespołach, jak iw przypadku marek, którym służą.

Mamy do czynienia z inżynierią odwrotną, w której specjaliści ds. komunikacji z jednej strony budują na podstawowych wartościach, ale z drugiej strony modernizują się za pomocą technologii, aby rozwiązać większe światowe problemy.

Być może nie będzie przesadą stwierdzenie, że nadszedł czas, aby komunikatorzy zajęli miejsce w sali konferencyjnej!

Kliknij tutaj, aby zarejestrować się na Szczyt Komunikacyjny w Indiach 2023

Nowa definicja CX dla nowej generacji konsumentów

Teraz każdy, kto korzysta z Internetu, może potwierdzić, że zostanie memem nie wymaga wiele. Ale marketerzy powinni zwrócić uwagę na tę historię, ponieważ pokazuje ona, jak doświadczenie klienta było integralną częścią łańcucha wartości marki, a złe doświadczenia klienta mają moc przetrwania pierwotnego przestępstwa – czasami o prawie 4000 lat, mówi autor.

  • Opublikowano 27 kwietnia 2023 o 07:43 IST

Dołącz do społeczności 2M+ profesjonalistów z branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje i analizy.

Pobierz aplikację ETBrandEquity

  • Otrzymuj aktualizacje w czasie rzeczywistym
  • Zapisz swoje ulubione artykuły


Zeskanuj, aby pobrać aplikację



Źródło

Warto przeczytać!  Wyłączenie analogowe 2025 i reklamy w Wielkiej Brytanii