Technologia

Jak kobiety-miksolodzy podburzają indyjski przemysł Alco-bev

  • 24 kwietnia, 2023
  • 9 min read
Jak kobiety-miksolodzy podburzają indyjski przemysł Alco-bev


Branża alkoholowo-napojowa w Indiach od dawna charakteryzuje się nieproporcjonalnym stosunkiem płci, zarówno pod względem reprezentacji zawodowej, jak i wzorców konsumpcji.

Według raportu McKinsey na temat kobiet w miejscu pracy z 2020 r., kobiety stanowią zaledwie 21 procent całej kadry kierowniczej w różnych branżach, z zaledwie 10 procentową reprezentacją w sektorze dystrybucji żywności i napojów. Mimo to w ostatnich latach nastąpiła znacząca transformacja w branży Alco-Bev w Indiach, a więcej kobiet obejmuje role przywódcze, stanowiska kierownicze oraz zostaje konsumentami i barmankami. Wskazuje to na zmniejszanie się różnic między płciami i coraz większy nacisk na równouprawnienie płci.

People Matters rozmawiało z Ishrat Kaur i Pearl Fernandes, ambasadorami handlowymi Bacardi w Indiach, o ich doświadczeniach jako najlepszych miksologów w kraju, promowaniu świadomości na temat bardziej zróżnicowanej pod względem płci siły roboczej i badaniu, w jaki sposób branża może ułatwić przejście do bardziej integracyjnego środowiska aby kobiety mogły się rozwijać.

Niekonwencjonalne drogi do włamania się do branży alkoholowej

Zarówno Kaur, jak i Fernandes znaleźli swoje niekonwencjonalne ścieżki w branży alkoholi bev dzięki pasji do eksperymentowania ze smakami i składnikami, połączonej z pragnieniem tworzenia niezapomnianych wrażeń dla ludzi.

Zdjęcie : Pearl Fernandes

Fernandes, Trade Ambassador – West, Bacardi India, początkowo zajmowała się karierą szefa kuchni, ponieważ pociągało ją eksperymentowanie z nowymi składnikami i technikami tworzenia niepowtarzalnych smaków.

„Gdy zdobyłam większe doświadczenie w branży, zdałam sobie sprawę, że moim prawdziwym powołaniem jest poznawanie nowych ludzi, prowadzenie znaczących rozmów i tworzenie dla nich niezapomnianych wrażeń” — mówi.

To skłoniło ją do eksploracji pracy z różnymi alkoholami i smakami za barem. „Barmaństwo pozwoliło mi połączyć moje pasje kulinarne i szkolenia, aby eksperymentować ze smakami i tworzyć innowacyjne, pyszne koktajle – coś, co od tamtej pory bardzo mi się podoba” – mówi Fernandes.

Zdjęcie: Iszrat Kaur

Kaur, Ambasador Handlowy – Południe, Bacardi w Indiach, poszła w ślady swojej ciotki i dołączyła do branży spożywczej, zapisując się do The Oberoi School w 2010 roku. Zgłębiając rzemiosło warzenia napojów, odkryła swoją ogromną miłość do eksperymentowania i tworzenia „ sztuka w szkle”. „Wkrótce znalazłem swoją pasję, a moja rodzina bardzo wspierała mnie w dążeniu do kariery. Od tamtej pory jestem oddany miksologii!” ona mówi.

Warto przeczytać!  Ostateczny przewodnik dotyczący zakupów budżetowych

Przezwyciężanie stygmatyzacji społecznej

Fernandes mocno wierzy w budowanie kariery w oparciu o umiejętności i zdolności, niezależnie od płci. Dla niej praca w branży alkoholi bev, która przez długi czas była uważana za nieodpowiednią dla kobiet, była dla niej okazją do zmierzenia się z tym piętnem. „Jestem niezwykle dumna z mojej podróży w branży i mam nadzieję, że zainspiruje ona więcej kobiet do wyznaczenia własnej ścieżki kariery i swobodnego realizowania swoich pasji”.

Kaur zwraca uwagę na irracjonalne piętno społeczne, z jakim spotykają się kobiety w branży alkoholowej „Często musiałam dokładać wszelkich starań, aby udowodnić swoje kompetencje w pracy w tradycyjnie zdominowanej przez mężczyzn branży. Od tego czasu włożyłem wiele wysiłku w swoją pracę i ugruntowałem swoje kompetencje w swoim rzemiośle. Ostatecznie uważam, że wiedza to potęga – praca nad swoimi umiejętnościami i rzemiosłem jest niezwykle ważna i ma duży wpływ na radzenie sobie ze stygmatyzacją społeczną w pracy” – dodaje.

Doświadczenia w branży alkoholowej

Każda kariera ma swoje wzloty i upadki, a podróż Fernandesa w branży obejmowała jedno i drugie. Mówi, że w tamtym czasie istniał znaczny opór społeczny wobec pomysłu kobiet jako barmanek iz pewnością miała pewne wyzwania do pokonania.

„Uważam jednak, że branża barmańska zdecydowanie się rozwinęła i stała się bardziej inkluzywna w ciągu ostatnich kilku lat – fakt, że zaszedłem tak daleko w branży, jest odzwierciedleniem zmiany w kulturze. Zawdzięczam dużą część tej zmiany inkluzywnej kulturze pracy Bacardi, która zaoferowała mi opiekę mentora i możliwości rozwoju we właściwym kierunku. Wraz ze wzrostem świadomości jestem bardzo podekscytowany nowymi perspektywami dla kobiet w coraz bardziej postępowym i integracyjnym przemyśle alkoholowym”.

Po pokonaniu początkowych obaw i piętna, podróż Kaur była bardzo przyjemna. „Dzięki bezwarunkowemu wsparciu moich rodziców i ogromnemu wsparciu Bacardi, branża była bardzo ciepła i przyjazna. Pokochałem energię i charakter współpracy w branży, w której wszyscy wspierają się nawzajem, pozwalając mi naprawdę.

Aspiracje zawodowe, zmieniające się role i plany na przyszłość

W ciągu ostatnich 9 lat w branży Fernandes przywdział wiele kapeluszy – od bycia kierownikiem restauracji, przez obsługę baru i programu winiarskiego, aż po bycie ambasadorem marki Bacardi w Indiach. „Te prace wiele mnie nauczyły po drodze, a także pomogły mi ukształtować moją długoterminową wizję, którą jest przygotowanie młodych miksologów i zbudowanie wyrafinowanej kultury barmańskiej w Indiach” – mówi.

Warto przeczytać!  Oferty Prime Day 2023: telefony Xiaomi, Redmi i Poco w Niemczech i Wielkiej Brytanii

Jeśli chodzi o Kaur, w nadchodzących latach nie może się doczekać pracy z różnymi zespołami marek w całym portfolio Bacardi. „Zainteresowanie i uznanie dla miksologii jako rzemiosła rośnie w Indiach, co sprawia, że ​​nadchodzące lata są dla nas w branży bardzo ekscytujące. Mam nadzieję, że w późniejszym życiu otworzę mały bar z wyselekcjonowanym menu w ramach projektu pasji”.

Opanowanie sztuki barmańskiej i miksologii: wskazówki i tajemnice handlowe

Osobistą mantrą Fernandesa jest być zawsze otwartym na nowe pomysły i kombinacje oraz nigdy nie przestawać eksperymentować z nowymi smakami. „Czasami nieudane eksperymenty uczą o wiele więcej niż zrobienie czegoś dobrze za pierwszym razem i mogą być podstawą do następnego świetnego pomysłu!” ona mówi.

Dla Kaur barmaństwo to nie tylko przestrzeganie przepisów, ale raczej tworzenie niezapomnianych wrażeń. „To pokaz zarówno twoich umiejętności, jak i osobowości, który naprawdę zaangażuje ludzi po drugiej stronie! Taka jest idea przewodnia jednego z naszych programów, GRAY GOOSE House of Change, który koncentruje się na pomaganiu miksologom w doskonaleniu umiejętności barmańskich w celu tworzenia wyselekcjonowanych doświadczeń związanych z piciem i nasycania ich własnym smakiem. Pomogło kilku początkującym miksologom w kontynuowaniu celowej kariery barmańskiej w kraju”.

Promowanie zróżnicowanej pod względem płci siły roboczej

Fernandes mówi, że kluczem do zróżnicowanej pod względem płci siły roboczej jest sprzyjająca integracji atmosfera w miejscu pracy. Uważa, że ​​wprowadzenie odpowiednich platform dla pracowników do wyrażania opinii na temat ich potrzeb, żądań i obaw, a następnie uwzględnienie ich podczas opracowywania zasad i programów organizacyjnych, może wiele zdziałać.

„Jednocześnie stworzenie miejsca pracy, w którym pracownicy czują się bezpieczni i dobrze słyszani, może z pewnością zachęcić do większej różnorodności w pracy” — dodaje.

Ze swojej strony Kaur uważa, że ​​zróżnicowana pod względem płci siła robocza jest niezbędna do lepszej integracji, reprezentacji i różnorodności perspektyw w miejscu pracy. „Chociaż umiejętności i wiedza specjalistyczna są niezbędne do zatrudnienia, myślę, że dzięki większej otwartości siły roboczej i inkluzywności dla wszystkich, pracodawcy mogą faktycznie otworzyć nowe możliwości dla swoich pracowników, aby mogli się rozwijać i osiągać znacznie więcej” — dodaje.

Warto przeczytać!  Najlepsze lodówki z szufladami w podstawie

Wiadomość dla osób stojących przed przeszkodami w karierze w branży

Kiedy Fernandes zaczynała w branży, miała pewne obawy, czy będzie w stanie sprostać standardom bycia miksologiem.

„Ale z biegiem czasu zdałem sobie sprawę, że dla tych, którzy żyją wizją, wytrwałość i pasja muszą iść w parze. Więc moje przesłanie do wszystkich kobiet, które chcą zrobić znak w miksologii brzmi: Trzymaj się tego, w co wierzysz, nawet jeśli na początku może się to wydawać trudne. Jeśli zaangażujesz się w realizację swojej wizji i dasz z siebie wszystko – wszystko inne się ułoży i pojawią się możliwości – szczególnie dzisiaj, kiedy istnieje wiele programów specyficznych dla barmaństwa, które mogą pomóc ci osiągnąć postęp. Inicjatywy takie jak GREY GOOSE House of Change oferują aspirantom odpowiednią opiekę mentorską i dostęp do sieci, aby mogli rozwijać się w barmańskiej podróży”.

Kaur dodaje, że nigdy nie było lepszego czasu na wejście do branży dla kobiet. „Moja rada to być nieustraszonym i iść na całość. Istnieje wiele sposobów na obranie własnej ścieżki w branży, jeśli masz umiejętności, zapał i odpowiednią motywację”.

Uzupełniając doświadczenie Ambasadorów Handlowych, Arijit Sengupta, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich w Indiach i Krajach Sąsiedzkich w Bacardi, mówi: „Mimo, że branża alkoholi bev jest zwykle postrzegana jako przestrzeń zdominowana przez mężczyzn, cieszę się, że jestem świadkiem postępu że branża osiągnęła, jeśli chodzi o zapewnienie różnorodności i integracji płci. Zdając sobie sprawę z problemów związanych z wypaczoną reprezentacją i rotacją pracowników, wielu dużych pracodawców aktywnie pracuje obecnie nad budowaniem dynamicznego, zróżnicowanego i integracyjnego środowiska pracy, które pozwoli wszystkim pracownikom na realizację ich prawdziwego potencjału i rozwój zawodowy.

Jako lider branży w obszarze napojów alkoholowych, w Bacardi uznajemy naszą odpowiedzialność za zapewnienie kultury pracy, w której wszyscy mogą błyszczeć, niezależnie od płci. Aby pomóc Primas uwolnić ich prawdziwy potencjał i awansować w karierze, wprowadziliśmy nasz program Women in Leadership, który koncentruje się na budowaniu zróżnicowanego, integracyjnego i bezpiecznego środowiska pracy”.


Źródło