WordPress

Jak korzystać z retargetowania plików cookie w WordPress, aby wyświetlać niestandardowe wiadomości na stronie

  • 3 lutego, 2023
  • 8 min read
Jak korzystać z retargetowania plików cookie w WordPress, aby wyświetlać niestandardowe wiadomości na stronie


Czy chcesz korzystać z retargetingu plików cookie w WordPress?

Retargetowanie plików cookie to tajne narzędzie używane już przez wiele najpopularniejszych witryn internetowych. Pozwala wyświetlać użytkownikom niestandardowe komunikaty w witrynie na podstawie ich przeszłych zachowań, co pomaga zwiększyć sprzedaż.

W tym artykule pokażemy, jak korzystać z retargetingu plików cookie w WordPress, aby wyświetlać niestandardowe komunikaty na stronie i zwiększać konwersje.

Jak korzystać z retargetingu plików cookie na stronie w WordPress

Co to jest retargetowanie plików cookie?

Retargetowanie plików cookie to technika marketingowa, w ramach której strony internetowe wykorzystują pliki cookie do śledzenia zachowań użytkowników i oferowania spersonalizowanych doświadczeń.

Istnieją dwa rodzaje technik ponownego kierowania plików cookie.

Po pierwsze, istnieje retargetowanie plików cookie poza witryną. Ta metoda służy do śledzenia działań użytkowników w sieci.

Piksel Facebooka i remarketing Google to dwa najpopularniejsze programy reklamowe, które pozwalają wykorzystać ich ogromny zasięg i wyświetlać targetowane reklamy osobom odwiedzającym Twoją witrynę.

Po drugie, masz retargetowanie plików cookie na stronie, co pozwala wyświetlać ukierunkowane wiadomości użytkownikom na podstawie ich interakcji z Twoją witryną WordPress.

Co to są pliki cookie?

Pliki cookie to małe pliki tekstowe zawierające fragmenty danych. Strony internetowe ustawiają pliki cookie w przeglądarkach użytkowników w celu przechowywania tymczasowych informacji, takich jak stan logowania, preferencje użytkownika, szczegóły sesji i inne.

Jak korzystać z retargetowania plików cookie na stronie, aby zwiększyć liczbę konwersji?

Istnieje wiele sposobów, w jakie właściciele witryn wykorzystują wiadomości retargetingowe w celu zwiększenia liczby konwersji i sprzedaży.

Na przykład sklepy eCommerce mogą wyświetlać użytkownikom niestandardowe oferty na podstawie tego, jak wchodzą w interakcję z innymi ofertami. Pozwala to na stworzenie dynamicznego lejka sprzedażowego, który prowadzi użytkowników do zakupu.

Innym scenariuszem przypadku użycia byłoby generowanie leadów. Dzięki retargetowaniu na stronie, jeśli użytkownik zamknie jeden formularz rejestracyjny, możesz pokazać mu inną wiadomość z inną ofertą.

Wiadomości retargetingowe na stronie są bardzo skuteczne, ponieważ:

  • Pokazuje spersonalizowane wiadomości użytkownikom w momencie, gdy są już zaangażowani w Twoją witrynę.
  • Umożliwia tworzenie niestandardowych kampanii, które stają się coraz lepsze z każdą interakcją użytkownika, aż do momentu konwersji
  • Oszczędzasz pieniądze na płatnych kampaniach reklamowych, wykorzystując maksymalnie istniejący ruch na stronie
Warto przeczytać!  Jak wyświetlać lub ukrywać widżety na określonych stronach WordPress

To powiedziawszy, przyjrzyjmy się, jak korzystać z retargetingu plików cookie w WordPress.

Tworzenie kampanii retargetingowej na stronie w WordPress

Najlepszym sposobem tworzenia wiadomości retargetingowych na stronie jest użycie OptinMonster. To najlepsze na świecie oprogramowanie do optymalizacji konwersji i generowania leadów.

Możesz go używać do łatwego tworzenia przyciągających uwagę formularzy rejestracyjnych, wyskakujących okienek, mat powitalnych, ofert bezpośrednich, ofert niestandardowych i nie tylko.

Najpierw musisz zarejestrować konto OptinMonster, odwiedzając stronę internetową i klikając przycisk „Pobierz OptinMonster teraz”. Będziesz potrzebował przynajmniej ich planu Pro do ponownego kierowania plików cookie i planu wzrostu dla kolejnych kampanii.

OptinMonster

Następnie musisz zainstalować i aktywować wtyczkę OptinMonster. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszym przewodnikiem krok po kroku dotyczącym instalacji wtyczki WordPress.

Ta wtyczka działa jako łącznik między Twoją witryną WordPress a aplikacją OptinMonster.

Po aktywacji zobaczysz ekran powitalny. Po prostu kliknij przycisk „Połącz istniejące konto”.

Połącz istniejące konto

Następnie otworzy się nowe okno, w którym będziesz musiał zalogować się na swoje konto i połączyć swoją witrynę z OptinMonster.

Śmiało i kliknij przycisk „Połącz z WordPress”.

Połącz OptinMonster z WordPressem

Teraz możesz utworzyć nową kampanię.

Najpierw musisz udać się do OptinMonster » Kampanie z panelu administracyjnego WordPress, a następnie kliknij przycisk „Utwórz swoją pierwszą kampanię”.

Utwórz pierwszą kampanię OptinMonster

Spowoduje to przejście do witryny OptinMonster, gdzie zostaniesz poproszony o wybranie typu kampanii i szablonu.

Możesz wybrać dowolny typ kampanii lub szablon, ale w tym samouczku utworzymy wyskakujące okienko typu lightbox.

Wybierz typ kampanii i szablon

Możesz wybrać dowolny szablon, którego chcesz użyć w swojej kampanii.

Następnie zostaniesz poproszony o podanie nazwy kampanii i kliknięcie przycisku „Rozpocznij tworzenie”.

Kliknij rozpocznij budowanie

Następnie przejdziesz do interfejsu narzędzia do tworzenia kampanii typu „przeciągnij i upuść”.

Jest to potężne narzędzie do projektowania, w którym możesz po prostu wskazać i kliknąć dowolny element, aby go edytować. Możesz także dodawać nowe elementy, takie jak przyciski, obrazy, kolumny i inne elementy do kampanii wyskakujących okienek.

Warto przeczytać!  menu - has_children w niestandardowym nav_walkerze
Edytuj swoją lokalną kampanię kierowaną

Następnie możesz przejść do karty „Reguły wyświetlania” u góry.

Tutaj OptinMonster daje różne opcje wyświetlania kampanii kierowanych na miejscu.

Wybierz reguły wyświetlania

Na przykład możesz wyświetlić wyskakujące okienko, gdy użytkownicy spędzą określony czas na stronie, przejdą z określonej lokalizacji lub opuszczą Twoją witrynę.

Domyślnie OptinMonster wyświetli Twoją kampanię po tym, jak odwiedzający spędzi na stronie co najmniej 5 sekund. Ponadto pojawia się na wszystkich stronach.

Skonfiguruj reguły wyświetlania

Gdy będziesz zadowolony, po prostu przełącz się na kartę publikowania.

Następnie musisz aktywować kampanię, zmieniając jej stan z wersji roboczej na opublikowaną. Nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz”, gdy skończysz.

Opublikuj swoją lokalną kampanię kierowaną

Teraz domyślnie OptinMonster pokaże tę kampanię wszystkim użytkownikom odwiedzającym Twoją witrynę. Użytkownicy będą mogli zamknąć wyskakujące okienko lub wykonać żądaną akcję.

Tworzenie kampanii retargetingowej w celu wyświetlania niestandardowych wiadomości

Teraz, gdy już uruchomiłeś swoją pierwszą kampanię, dodajmy kolejną kampanię, korzystając z funkcji retargetingu uzupełniającego.

Kliknij przycisk Utwórz nową kampanię na pulpicie nawigacyjnym OptinMonster i wybierz typ i szablon kampanii. Ponieważ użyliśmy wyskakującego okienka lightbox, będziemy używać „Pływającego paska” jako naszej kampanii retargetingowej.

Wybierz pływający szablon paska

Po wybraniu szablonu podasz nazwę kampanii.

Następnie po prostu kliknij przycisk „Rozpocznij budowę”, aby kontynuować.

Kliknij rozpocznij budowanie

Następnie przejdziesz do kreatora OptinMonster, w którym możesz zaprojektować swoją kampanię za pomocą prostych narzędzi typu „przeciągnij i upuść”.

Możesz edytować tekst opcji, dostosować licznik czasu, aby wygenerować FOMO, dodać kupon i wiele więcej.

Edytuj kampanię pływającego paska

Gdy będziesz zadowolony z projektu, nadszedł czas, aby wybrać użytkowników, którym chcesz pokazać tę niestandardową wiadomość.

Po prostu przełącz się na kartę Reguły wyświetlania u góry kreatora. OptinMonster oferuje mnóstwo reguł wyświetlania, z których możesz wybierać. Możesz także dodać wiele zestawów reguł.

Wybierz ma zamkniętą regułę wyświetlania

Następnie w menu Jeśli przejdź do opcji reguł wyświetlania „Personalizacja” i wybierz został zamknięty.

Następnie wybierz opcję „Kampania”, a następnie wybierz poprzednią kampanię.

Wybierz poprzednią kampanię

Następnie musisz przejść do zakładki „Publikuj”.

W tym miejscu po prostu zmień stan kampanii z wersji roboczej na opublikowaną w sekcji „Stan publikacji”. Gdy to zrobisz, po prostu kliknij przycisk „Zapisz” i zamknij narzędzie do tworzenia kampanii.

Warto przeczytać!  menu — Jak uzyskać i ustawić meta postu dla łącza podstawowego/nawigacyjnego?
Publikowanie zakończyło kampanię

Możesz teraz odwiedzić swoją witrynę na karcie przeglądarki incognito, aby zobaczyć swoją kampanię i następującą wiadomość dotyczącą retargetingu.

Dodanie ponownego kierowania plików cookie za pomocą niestandardowych wiadomości

Retargetowanie plików cookie umożliwia wyświetlanie niestandardowych komunikatów użytkownikom na podstawie ich poprzednich działań, statusu koszyka, historii zakupów i nie tylko.

Pozwala to na tworzenie promocji i upsellów przeznaczonych dla klientów na różnych etapach lejka sprzedażowego.

Podczas dostosowywania kampanii wystarczy przejść do karty „Reguły wyświetlania”.

W menu Jeśli możesz przejść do opcji reguł wyświetlania „Kierowanie (kto)” i wybrać Kierowanie na pliki cookie.

Wybierz kierowanie plików cookie

Następnie musisz wprowadzić klucz i wartość pliku cookie. Kluczem jest nazwa pliku cookie, a parametrem value jest zawartość pliku cookie.

OptinMonster pozwala wybrać różnych operatorów do użycia w regule wyświetlania. Obejmują one opcje takie jak dopasowanie dokładnie, zawieranie, istnienie, rozpoczęcie od, zakończenie na i więcej operatorów.

Na przykład, jeśli korzystasz z WooCommerce, możesz użyć plików cookie WooCommerce do kierowania reklam do użytkowników, którzy dodali produkty do koszyka. W ten sposób możesz sprzedawać krzyżowo produkty w koszyku, zmniejszać porzucanie koszyka i nie tylko.

Wprowadź klucz i wartość pliku cookie

Po dodaniu reguł retargetowania plików cookie przejdź do zakładki „Publikuj”.

W tym miejscu po prostu zmień Stan publikacji z Wersja robocza na Publikuj dla swojej kampanii.

Publikowanie zakończyło kampanię

OptinMonster wyświetli teraz Twoją niestandardową wiadomość na podstawie ustawionych reguł kierowania na pliki cookie.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak korzystać z retargetingu plików cookie w WordPress, aby wyświetlać niestandardowe komunikaty na stronie. Możesz także zapoznać się z naszym przewodnikiem na temat odzyskiwania sprzedaży porzuconych koszyków w WooCommerce, a także z naszym porównaniem najlepszego oprogramowania do czatu na żywo dla stron internetowych.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube, aby zobaczyć samouczki wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Świergot i Facebooka.




Źródło