Filmy

Jak lęk sprzyja wrogiemu przejęciu

  • 14 maja, 2024
  • 5 min read
Jak lęk sprzyja wrogiemu przejęciu


Reżyser Pixara, Kelsey Mann, przedstawił „Inside Out 2” (w kinach od 14 czerwca) jako wrogie przejęcie emocji Riley (Kensington Tallman) w okresie dojrzewania, pod przewodnictwem Anxiety (Maya Hawke) i kohort Envy (Ayo Edebiri), Ennui ( Adèle Exarchopoulos) i Wstyd (Paul Walter Hauser).

„A co, jeśli ta wersja będzie taka, jak oni:”[Joy], jesteś wspaniały, ale musisz się stąd wydostać” – powiedział Mann podczas niedawnej konferencji prasowej Pixar. „Dlatego zawsze przedstawiałem to jako film o przejęciu władzy”. Ale nie ma nic złowrogiego w tym, że Lęk przewodzi buntowi. Podobnie jak Joy (Amy Poehler) pragnie jedynie chronić Riley, ale uważa, że ​​teraz, gdy skończyła 13 lat, ma większe kwalifikacje, aby poradzić sobie z nastoletnimi niepokojami.

Greta Gerwig na 77. Festiwalu Filmowym w Cannes, który odbył się w Palais des Festivals, 14 maja 2024 r. w Cannes, Francja.
Młoda żona

W rzeczywistości Mann uznał to za analogię do „Wszystko o Ewie”, gdzie Lęk jest czynnikiem emocjonalnym, który na początku chce wspierać Joy i uczyć się od niej. Dzieje się tak do czasu, gdy zdaje sobie sprawę, że musi ją zastąpić po tym, jak Joy marnuje pierwszą szansę Riley na wywarcie dobrego pierwszego wrażenia na licealnej gwieździe hokeja Valentinie (Lilimar Hernandez) na letnim obozie. Zamiast pozwolić Riley zachować spokój, jak sugeruje Anxiety, Joy podkręca emocje i zawstydza ją.

Warto przeczytać!  Gdybym mógł obejrzeć tylko jeden film rapowy z każdej dekady, oto co bym wybrał

Wkrótce potem Anxiety przejmuje kwaterę główną i wyjaśnia swój plan „Operacji New Riley”: „Moim zadaniem jest chronić ją przed strasznymi rzeczami, których nie widzi. Planuję przyszłość.” Następnie wkłada Joy i jej zespół wsparcia do słoika i wypędza ich do skarbca tajemnic Riley.

„Inside Out 2” Rysunek niepokoju
„W głowie się nie mieści 2”Pixara

Pomarańczowa Anxiety jest jak Seussified Muppet ze swoim nitkowatym marchewkowym topem, wyłupiastymi gałkami ocznymi, szerokimi ustami i chudym ciałem. Mann powiedział IndieWire, że jej szybkie wejście przesunęło granice jej możliwości fizycznych, więc poprosił, aby poruszała się komicznie szybko. „Mogła wpaść tu, tam i tam” – powiedział. „I mogła spaść ze szczytu ramy. I pytali, jak zamierza to zrobić. nie wiedziałem. Po prostu to zrobiliśmy i była zabawna.

Dla kierowników animacji, Doviego Andersona i Evana Bonifacio, niepokój okazał się najbardziej skomplikowaną z nowych emocji, wymagającą specjalnego urządzenia do kontrolowania jej szerokich ust. „Rozmiar jej ust jest większy niż jej czaszka czy głowa” – Bonifacio powiedział IndieWire. „To bardzo obecna rzecz, z tymi wszystkimi kontrolami zębów i warg, ale nie znajduje się ona w czaszce, jak nasze normalne usta. Dlatego bardzo trudno było wymyślić odpowiednią liczbę elementów sterujących i sposób, w jaki dać animatorowi coś, co byłoby intuicyjne.

Warto przeczytać!  Charlie Cox z Born Again zdradza swoją przyszłość w MCU

Nowa technologia była również potrzebna w przypadku różnych pozach osobowości dziko wyglądających włosów Anxiety. „Dział symulatorów zawsze miał możliwość zmiany fryzury postaci na niechlujną lub nieco bardziej prostą” – dodał Bonifacio. „W przypadku Anxiety uznaliśmy, że te zmiany należy powiązać z jej występem, tak aby gdy jest normalna, pojawiała się fontanna włosów, ale gdy jest podekscytowana, mogły się one zgiąć i wyprostować. Dzięki temu animatorzy mogli zasugerować działowi symulacji odpowiednie momenty za pomocą tego nowego urządzenia, mogli to wykorzystać i urzeczywistnić”.

Wyzwaniem związanym z Lękiem nie było sprawianie, że wyglądała na niesympatycznego złoczyńcę, na przykład wtedy, gdy pozbyła się Radości i innych emocji. Animatorzy ciężko pracowali, aby uczynić ją atrakcyjną, nadając jej impulsywność i skruchę.

„Inside Out 2” – pozycje lękowe
„W głowie się nie mieści 2”Pixara

„W dużej mierze było to spowodowane tym, że animatorzy przeprowadzali te testy, podczas których kazali jej sterować konsolą i można było odnieść wrażenie, że nie mogła się powstrzymać, musiała nacisnąć przycisk” – Anderson powiedziała IndieWire. „A potem przeprasza Joy, kiedy Joy odwraca się do niej i pyta: «Co robisz?». To poczucie wyrzutów sumienia pomogło jej w pewnym sensie wskazać, jak daleko poprowadzić ją przez film i pomogło widzom zrozumieć, skąd pochodzi, próbując pomóc Riley”.

Warto przeczytać!  Green Lantern otrzymuje przeprojektowanie Dzikiego Zachodu w Genius Fanart DC, co trzeba zobaczyć

Jednocześnie Lęk jest również przebiegły, ponieważ myśli kilka kroków do przodu o wszystkim, co może pójść źle. „Było to bardzo zgodne z badaniami przeprowadzonymi przez konsultantów doktorskich na temat tego, czym jest lęk i jak się on objawia” – Anderson powiedziała IndieWire.

Fizycznie było mnóstwo do zabawy, zwłaszcza drgania, szybkie ruchy głową i drżenie. Poza tym Hawke swoim wokalem osiągnęła szaleńczy poziom. „Ale szybko zdaliśmy sobie sprawę, że jeśli będziemy to robić przez cały czas, w każdej chwili jej obecności na ekranie, po kilku minutach widzowie będą po prostu całkowicie wyczerpani” – dodał Anderson. „Tak więc znalezienie jej oznaczało zabranie jej do 11, gdzie miało to sens, ale także możliwość zapewnienia jej zakresu, tak aby nie pozostawała stale na tym poziomie”.


Źródło