Jak marketerzy mogą nadal znajdować wartość w szybkiej modzie?
Michael Weir i Nick Handley z agencji Impression w szybkim tempie badają zmieniający się krajobraz zachowań konsumentów.
W ciągu ostatnich kilku lat branża szybkiej mody musiała stawić czoła bezprecedensowym zmianom, reagując i dostosowując się do rosnących wymagań konsumentów i zmieniających się zachowań kupujących.
Wzrost liczby świadomych konsumentów wywarł na marki presję, aby działały bardziej etycznie, a utrzymujący się kryzys kosztów życia zwiększył wrażliwość cenową, jednocześnie zmniejszając lojalność wobec marki. Mimo to wielu reklamodawców nadal wybiera krótkoterminowe taktyki skupiające się na konwersji zamiast długoterminowych działań i taktyk budowania marki mających na celu poprawę kompleksowego doświadczenia użytkownika.
To trudny czas, aby działać w tej przestrzeni.
Rozwiązanie? Większy nacisk na wywoływanie oddziaływania emocjonalnego poprzez przekaz marketingowy zwiększy przewagę konkurencyjną Twojej marki. Twoja zdolność do prosperowania będzie opierać się na Twojej zdolności do ewolucji i stawiania czoła dynamicznym wyzwaniom cyfrowym i społeczno-gospodarczym.
Zakupy społecznościowe i współpraca twórców
Przestrzeń szybkiej mody niewątpliwie nadal oferuje ogromne możliwości markom, które chcą zwiększać przychody z roku na rok, a wydatki konsumentów szacują się na 184 mln dolarów do 2027 r. Ale jak najlepiej to wykorzystać?
Chociaż reklamy produktowe pozostają sprawdzoną taktyką konwertowania klientów, nawyki przeglądania pokolenia Z wykorzystują platformy społecznościowe do wyszukiwania informacji, odkrywania i dokonywania zakupów. Promowanie produktów za pośrednictwem platform takich jak TikTok nie jest już przyjemnością; obniżasz jego moc na własne ryzyko!
Marki modowe zazwyczaj skupiają się na materiałach promocyjnych skoncentrowanych na produkcie za pośrednictwem kanałów społecznościowych, wykorzystując dynamiczne reklamy produktów, karuzele skupione na produktach i statyczne obrazy. Wraz z rozwojem UGC marki współpracują z twórcami treści, aby zwiększyć swój udział w rynku i wirusowość; w dzisiejszym krajobrazie wpływ i makroefekt kampanii twórców może wnieść ogromną wartość do szerszego miksu marketingowego.
Boohoo jest tego doskonałym przykładem: na przestrzeni lat opracowało strategię dla influencerów i twórców treści, odchodząc od skupiania się wyłącznie na swoim produkcie i włączając w swojej witrynie strony docelowe prowadzone przez wpływowe osoby.
Projektowanie zachwycających cyfrowych doświadczeń
Przekazywanie fascynującej historii za pośrednictwem zróżnicowanego zestawu kanałów będzie wspierać zarówno cele związane z marką, jak i wynikami. Wykorzystaj działania uświadamiające, aby zbudować emocjonalną więź z klientami, wraz ze strategiami płatnych mediów w celu zwiększenia liczby konwersji i eksperymentami na stronie w celu zmniejszenia kosztu pozyskania (CPA). Konsekwentnie pojawiaj się i komunikuj z klientami za pośrednictwem różnych mediów, na różnych etapach ich podróży.
Projektując doświadczenia cyfrowe, ważne jest, aby uwzględnić uwagę zarówno odgórną, jak i oddolną.
Z perspektywy oddolnej marki muszą dokładnie rozważyć najważniejsze części strony lub obrazów, używając koloru, aby naprowadzić użytkowników na kluczowe komunikaty. Modele i twarze często odgrywają dużą rolę; ludzie są zaprogramowani, żeby ich szukać. Nowość i emocje mogą zwiększyć zaangażowanie użytkowników w strony docelowe i pobudzić potencjalnych klientów do działania.
Z perspektywy odgórnej interfejsy muszą ułatwiać znajdowanie treści, których szukają ludzie, za pomocą jasnych wezwań do działania i łatwej do przetworzenia taksonomii.
To samo, bez różnicy
Szybka moda to rynek nasycony i mało zróżnicowany – wystarczy spojrzeć na strony chociażby Nasty Gal, Missguided czy Rebellious. Wzrost inflacji, rosnące koszty operacyjne i potrzeba konkurowania marką z ceną to czynniki ograniczające marki.
Daje to możliwość tworzenia, znakowania i wykorzystywania zasobów wizualnych, aby przebić się przez hałas konkurencji. Pomyśl o jednorożcach i wykorzystuj współpracę z wpływowymi osobami oraz umowy o wyłączność, aby zapobiec przenikaniu do innych marek. Mistrzowska konsekwencja i kreatywność.
Zrozum, co wyróżnia Twoją markę, przeprowadzając badania ilościowe i jakościowe, aby zrozumieć, jak postrzegają ją Twoi klienci i szerszy rynek.
Badanie Nielsena wykazało, że zapamiętywanie reklam przez konsumentów spada średnio o 50% w ciągu pierwszych 24 godzin po ich obejrzeniu. Aby więc Twoja marka cieszyła się dużym zainteresowaniem, a konsumenci byli zaangażowani, musisz skierować mieszankę zasobów stworzonych przez twórców i produkty do właściwych odbiorców we właściwym czasie, opowiadając historię. Konsumenci oczekują więcej od marek, a opowiadanie spójnej historii w oparciu o sygnały odbiorców za pomocą mieszanych i przetestowanych kreacji może zachęcić do zapamiętania.
Sugerowane biuletyny dla Ciebie
Codzienna odprawa
Codziennie
Bądź na bieżąco z najważniejszymi historiami dnia, których kuratorem jest nasz zespół redakcyjny.
Reklamy tygodnia
Środa
Zobacz najlepsze reklamy ostatniego tygodnia – wszystko w jednym miejscu.
Odprawa agencji medialnej
Czwartek
Nasz redaktor ds. mediów analizuje największe zakupy mediów i trendy rządzące branżą.
Świadomi konsumenci
Wielu kupujących coraz bardziej zwraca uwagę na środowisko i zrównoważony rozwój. Marki, które potrafią szczerze i autentycznie mówić o swoich ekologicznych USP, ekologicznych wartościach i zaangażowaniu w inicjatywy (takie jak przyjazne dla środowiska wysyłanie, pakowanie i praktyki), zgarną nagrody.
Jeśli nadal jesteś na drodze do wprowadzenia inicjatyw przyjaznych środowisku, zachowaj przejrzystość. Poinformuj swoich klientów, nad czym pracujesz, a w międzyczasie znajdź inicjatywy, które ułatwią Twojej marce działanie i będą miały realny wpływ na to, co cenisz Ty i Twoi odbiorcy.
Ale uważaj: dzisiejszy konsument widzi wprost greenwashing. Według jednego z badań 30% konsumentów „uważa, że marki nie są całkowicie przejrzyste w swoich praktykach, gdy używają w marketingu i opakowaniach takich określeń jak „przyjazny dla środowiska”, „zrównoważony” czy „ekologiczny”. [And] 24% uważają, że marki po prostu używają takich terminów, aby sprzedawać produkty”.
Istnieje spór o to, czy firmy modowe powinny zamiast tego skupić się na tym, co tradycyjnie robią najlepiej, czyli dostarczaniu najnowszych trendów po najniższych cenach. Sądząc po przychodach Sheina, z pewnością wygląda na to, że konsumenci nadal interesują się szybką modą.