Marketing

Jak marketing cyfrowy obejmuje stale zmieniający się świat pracy

  • 28 kwietnia, 2023
  • 4 min read
Jak marketing cyfrowy obejmuje stale zmieniający się świat pracy


przez Gastona Taratutę

Świat pracy zawsze się zmieniał i ewoluował wraz z postępem technologicznym i głównymi zmianami konsumenckimi. Czy wiesz na przykład, że w wiktoriańskiej Wielkiej Brytanii ludziom płacono za budzenie pracowników fabryk stukaniem w okna? Nazywane kołatkami, były częstym widokiem, dopóki budziki nie sprawiły, że stały się przestarzałe.

W ostatnich miesiącach mogłeś widzieć artykuły przewidujące, że dzięki rozwojowi narzędzi sztucznej inteligencji (AI), takich jak ChatGPT, szybka inżynieria stanie się ważną i niezbędną umiejętnością zawodową w najbliższej przyszłości. Niektórzy eksperci sugerują nawet, że dziedzina, która sprowadza się do dostarczania narzędziom sztucznej inteligencji możliwie najlepszych danych wejściowych, jest tak ważna, że ​​może nawet stać się ścieżką kariery samą w sobie.

Ale to tylko jeden przykład tego, dokąd zmierza świat pracy. Jeśli naprawdę chcesz zabezpieczyć się na przyszłość, warto mieć znacznie szersze spojrzenie. A na tym froncie możesz zrobić o wiele gorsze rzeczy niż uważne obserwowanie sektora marketingu cyfrowego.

Branża, która nie boi się zmian

Marketing cyfrowy ma długą historię dostosowywania i przyjmowania dużych zmian technologicznych i społecznych. Od początków banerów reklamowych na stronach internetowych po innowacyjne produkty w mediach społecznościowych i platformach streamingowych, każdy postęp wymagał od ludzi z branży zdobycia nowych umiejętności, aby zapewnić swoim klientom najlepszą możliwą obsługę.

Warto przeczytać!  Przewiduje się, że rynek oprogramowania do rzecznictwa pracowników wzrośnie o CAGR na poziomie 10% do 2030 r., koncentrując się na najważniejszych kluczowych graczach: DrumUp, Hootsuite, Bambu

To też raczej nie zmieni się w najbliższej przyszłości. Według LinkedIn rola „specjalisty ds. marketingu cyfrowego” należy do 10 najbardziej poszukiwanych stanowisk, z 860 000 wakatów. Fakt, że najbardziej pożądane doświadczenie w marketingu cyfrowym obejmuje media społecznościowe, strategię treści, SEO i analitykę, pokazuje również, jak szeroka stała się ta dziedzina.

Nawet te specyficzne obszary doświadczenia cały czas się zmieniają. Weźmy na przykład społeczności internetowe; przed 2016 rokiem, kiedy Facebook i Twitter miały ugruntowaną pozycję, nikt nie miał doświadczenia w marketingu na TikToku. Obecnie platforma ma ponad miliard użytkowników i jest coraz ważniejszą częścią cyfrowej strategii marketingowej każdej organizacji. W rezultacie osoby zajmujące się marketingiem cyfrowym musiały zdobyć umiejętności niezbędne do marketingu na platformie.

To samo dotyczy każdego nowego produktu wprowadzanego na rynek przez platformę mediów społecznościowych. Twitter, Snapchat, Instagram i Spotify są wyjątkowe w swojej formie. Warto również pamiętać, że wrażenia użytkownika na TikToku nie mają nic wspólnego z wrażeniami na Twitterze. Rzadko spotyka się kogoś, kto bardzo dobrze rozumie wszystkie platformy. Dodatkowo cały czas zachodzą zmiany, więc aby odnieść sukces w marketingu cyfrowym, musisz być w stanie uczyć się nowych rzeczy i cały czas być elastycznym.

Warto przeczytać!  SUV-y mogą być królem nowych samochodów, ale hatchbacki nadal przodują na rynku samochodów używanych

Są to również cechy, których potrzebujesz, aby odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie pracy.

Zdobycie odpowiednich umiejętności

Jak więc powinieneś zdobyć umiejętności niezbędne do prosperowania w świecie marketingu cyfrowego i nie tylko?

Nie ma wątpliwości, że formalna certyfikacja może być niezwykle pomocna, zwłaszcza gdy zaczynasz swoją podróż. Między innymi dlatego uruchomiliśmy naszą bezpłatną społeczność ekspertów ds. reklam cyfrowych. 12-tygodniowy kurs obejmuje podstawy strategii i analityki, a także specyficzne dla platformy metodologie reklamowe dla wszystkich głównych platform mediów społecznościowych.

Kiedy jednak masz już te podstawy, samoeksploracja staje się krytyczna. Musisz być ciekawy. Musisz chcieć się uczyć. Musisz się zobowiązać. Certyfikując się na wszystkich platformach, możesz (zwykle można to zrobić za darmo). Dowiedz się takich rzeczy, jak Google Adwords, jak prowadzić marketing na Instagramie i jak najwięcej innych produktów.

Dotarcie do tego punktu nie zajmie dużo czasu, niektórym osobom może to zająć nawet sześć miesięcy. Stamtąd ćwicz i ćwicz dalej. Jeśli nie masz klienta, na którym możesz ćwiczyć, wypromuj się. Wkrótce przekonasz się, że w tak szybko zmieniającym się świecie lata doświadczenia mają mniejsze znaczenie niż zdolność osiągania wyników.

Warto przeczytać!  Regulator kontroluje wiele poziomów wątpliwego marketingu ubezpieczeniowego Greatway

Zasilany przez teraźniejszość, gotowy na przyszłość

To coś, co od jakiegoś czasu jest prawdą w marketingu cyfrowym. Jest to również coś, co staje się coraz bardziej prawdziwe w świecie pracy w ogóle. Tak więc, jeśli chcesz być gotowy, aby stawić czoła przyszłości, spójrz na branżę, która ma już duże doświadczenie w dostosowywaniu się do zmian zmieniających epokę.

Gaston Taratuta jest założycielem i dyrektorem generalnym Aleph Group, Inc


Źródło