Marketing

Jak marki B2B mogą wykorzystać tradycyjny PR do budowania sprzedaży

  • 29 maja, 2023
  • 4 min read
Jak marki B2B mogą wykorzystać tradycyjny PR do budowania sprzedaży


Firmy często uważają, że komunikat prasowy jest przeznaczony tylko wtedy, gdy trzeba podzielić się ważnymi wiadomościami.

W rzeczywistości najskuteczniejsza strategia komunikacji dla marki B2B obejmuje dostarczanie stałego strumienia artykułów do docelowej prasy w regularnych odstępach czasu. Nie wszystkie muszą być przełomowe. Różnorodne tematy mogą stanowić odpowiedni materiał — od kamieni milowych i nowych pracowników po aktualizacje i rozwój produktów. Często jest więcej godnych uwagi informacji gotowych do opublikowania, niż czasami zdają sobie z tego sprawę wewnętrzne zespoły.

Tak długo, jak historia może być opakowana w taki sposób, aby była łatwa do zrozumienia i przekonująca dla docelowych odbiorców, prawdopodobnie warto przygotować komunikat prasowy, aby uzyskać pożądany rozmach.

Budowanie relacji z mediami

Regularne komunikaty prasowe pomagają również w budowaniu relacji z mediami.

Kiedy marka rozpoczyna swoją PRową podróż, jej świadomość z perspektywy dziennikarza może być ograniczona, jeśli w ogóle. Jest to spotęgowane przez rozciągnięte zespoły medialne z ograniczonymi zasobami. Dobrze napisana i odpowiednio ukierunkowana informacja prasowa to szybki sposób na poinformowanie mediów o istnieniu firmy. W miarę ich napływania przez miesiące, media docelowe mogą zacząć budować obraz marki i zrozumieć jej miejsce na rynku. Gdy między komunikatami prasowymi występują długie przerwy, staje się to trudniejsze.

Warto przeczytać!  Rynek betonu o wysokiej wytrzymałości wzrośnie o 6,1% w latach 2023-2031, osiągając wartość 661,6 mln USD: badanie TMR

Artykuł dobrze zaplanowany w czasie, odpowiednio opakowany i odpowiedni dla odbiorców publikacji może ułatwić życie dziennikarzowi.

Generowanie leadów i napędzanie sprzedaży

Tworzenie cyfrowego śladu ma kluczowe znaczenie dla generowania potencjalnych klientów i zwiększania sprzedaży. Chociaż obecnie marki mają do dyspozycji kilka możliwości wspierania tego, tradycyjny PR powinien być częścią tej mieszanki. W przypadku B2B należy skupić się na jakości, a nie na ilości. Kilka artykułów w prasie branżowej, w których prawdopodobnie zobaczą to Twoi kupujący, jest o wiele bardziej przydatne dla marki i zespołów sprzedaży niż podejście scattergun, aby po prostu uzyskać liczby.

Unikaj silników dystrybucji komunikatów prasowych, które generują wiele relacji, ale nie dostosowują konkretnie prezentacji do kluczowych docelowych mediów.

Gdy już zabezpieczysz swój artykuł w odpowiedniej publikacji branżowej, zmień jego przeznaczenie dla zespołu sprzedaży. Posiadanie linku do wysłania potencjalnym klientom to świetny sposób na nawiązanie kontaktu i budowanie relacji poprzez dostarczenie czegoś przydatnego lub interesującego.

Dostarczając aktualizacje dotyczące mniejszych kamieni milowych, marki B2B mogą w regularnych odstępach czasu wyprzedzać potencjalnych klientów i napędzać dynamikę w swoich biznesach. Te regularne punkty styku wspierają wysiłki zespołów sprzedażowych. O wiele łatwiej jest umówić się na spotkanie lub dokonać sprzedaży, gdy nie musisz najpierw tłumaczyć, kim jesteś.

Warto przeczytać!  Stwórz własny, jednostronicowy plan marketingowy

Powrót do podstaw

Podczas gdy PR konkuruje z marketingiem cyfrowym o budżet, wciąż ma wiele do zaoferowania markom i nie należy go pomijać jako elementu komunikacji. Prawidłowo przeprowadzony i jako część szerszej strategii PR może zapewnić markom B2B sposób na regularne docieranie do potencjalnych klientów, pomagając im utrzymać się w centrum wszelkich decyzji zakupowych. Może uzbroić zespoły sprzedażowe w narzędzia do bezpośredniego docierania do potencjalnych klientów i ponownego angażowania się w rozmowy. Może też pomóc w budowaniu dobrych relacji z mediami, dostarczając zapracowanym dziennikarzom dobrze przemyślanych i ukierunkowanych materiałów do wykorzystania.

Każda marka B2B powinna uwzględniać PR w swojej strategii marketingowej i wykorzystywać go do napędzania rozpędu w celu wspierania sprzedaży.

Artykuł napisany przez Lucię Barbato, CEO agencji Ilex Content Strategies

Aby przeczytać, jak B2B PR może być kreatywny, zajrzyj tutaj.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, możesz zasubskrybować nasze dwa razy w tygodniu powiadomienia o wydarzeniach i subskrybentach.

Obecnie każdy nowy subskrybent otrzyma trzy nasze ulubione raporty o sektorze public relations.

Laureaci nagród PRmoment 2023

PRCA

Ostateczny termin rozdania nagród Creative Moment

CIPR

Kreatywna chwila

Punkt multimedialny




Źródło