Biznes

Jak Maruti Suzuki zmarnował 1000 crores rupii! » MotorOctane

  • 16 czerwca, 2024
  • 5 min read
Jak Maruti Suzuki zmarnował 1000 crores rupii!  » MotorOctane


Maruti Suzuki, producent odnoszący największe sukcesy w Indiach, w 2020 roku posiadał w tym kraju 50-procentowy udział w rynku. Normy emisji BS6 mocno uderzyły w firmę Maruti, która musiała zaprzestać produkcji silników wysokoprężnych, co spowodowało duży spadek udziału w rynku. Ponadto Maruti został zaskoczony szaleństwem na temat SUV-ów z gamą hatchbacków. Naprawiła swoje błędy, wprowadzając nowe SUV-y, ale błąd, jaki popełniła z silnikami wysokoprężnymi, nadal jest odczuwalny. Pomimo dużej inwestycji o wartości 1000 crores rupii, Maruti nie udało się ulepszyć swojego silnika. Dlaczego się to stało? Porozmawiajmy o silnikach wysokoprężnych Maruti.
Uwaga Czytelnicy! Dołącz do nas w społeczności Whatsapp, aby otrzymywać codzienne aktualizacje wiadomości motoryzacyjnych.

Silniki wysokoprężne Maruti – historia

Silniki wysokoprężne MarutiSilniki wysokoprężne Maruti

Suzuki, będąc jednym z mistrzów silników benzynowych, nigdy nie miało DNA diesla. W Indiach samochody z silnikiem Diesla, takie jak Tata Indica, Tata Sumo i Tata Safari, radziły sobie nieźle ze względu na swoją wydajność i wigor. W rezultacie Maruti również zdecydował się zanurzyć w przestrzeni silnika wysokoprężnego. Dlatego też w 1998 roku Maruti wprowadził do modelu Zen 1,5-litrowy silnik wysokoprężny Peugeot. Później, w 2002 roku, był on także napędzany Maruti Esteem. Jednak żywotność tego silnika była krótkotrwała, ponieważ w 2004 roku zaprzestano produkcji diesli Zen i Esteem.

Warto przeczytać!  Jak odbierać MUX-3 zmiana standard DVB-T2 HEVC TVP1 TVP2 TVP3 TVP Historia TVP Info TVP Sport brak sygna mapa poradnik jak sprawdzić

Narodowy Silnik Indii

Silniki wysokoprężne MarutiSilniki wysokoprężne Maruti

Pomimo słabej reakcji ze strony Zen Diesel, Maruti związał ręce Fiatem. W 2007 roku Maruti ponownie wkroczył na rynek silników wysokoprężnych, wprowadzając silnik wysokoprężny w Swifcie. Silnik ten został opracowany wspólnie przez Fiata i General Motors. Co więcej, Maruti skalibrował silnik w taki sposób, że miał mniejsze NVH, opóźnienie turbo, a dostarczanie mocy było lepsze ze względu na mniejszą masę samochodów Maruti. Ten silnik 1,3 l DDiS trafił do wielu samochodów Maruti, takich jak Dzire, Ritz, Vitara Breeza, S-Cross itp. Dzięki popularności silników wysokoprężnych Maruti osiągnął swój szczyt z 50% udziałem w rynku. Jednak Maruti chciał więcej od silników wysokoprężnych i zaczął także pracować nad własnym silnikiem wysokoprężnym.

Własny silnik wysokoprężny MarutiS

W 2014 roku Maruti opracowało zupełnie nowy, własny, 2-cylindrowy silnik wysokoprężny, wprowadzony wraz z Celerio. Jednak ta jednostka była podatna na problemy, takie jak wyrafinowanie, wibracje i wydajność, w wyniku czego ze względu na słabą sprzedaż została wycofana w 2017 r. Do 2019 r. Maruti połączył dwa 2-cylindrowe silniki, tworząc 4-cylindrową jednostkę, która wytwarzała 95 KM i 225 nm który został ulepszony w stosunku do silnika wysokoprężnego Fiata. Co więcej, na podstawie wcześniejszych wniosków naprawiono problemy takie jak udoskonalenie, wibracje i wydajność.

Warto przeczytać!  RBI zakazuje Edelweiss ARC nabycia aktywów finansowych ze skutkiem natychmiastowym | Wiadomości Firmowe

Ale ten silnik nie mógł przedostać się do wersji BS6 ze względu na wadę konstrukcyjną, która spowodowała koniec tego silnika. Początkowo uważano, że jest to rodzime rozwiązanie, które może pomóc w zmniejszeniu zużycia paliwa dzięki zintegrowanemu kolektorowi wydechowemu. Wraz z normami emisji BS6 wprowadzono DPF (filtr cząstek stałych), który łączy się z DOC (katalizatorem utleniającym oleju napędowego), który działa w wysokich temperaturach. Dzięki zintegrowanemu kolektorowi wydechowemu temperatura spalin spada poniżej temperatury wymaganej do aktywacji DPF i DOC, co powoduje nieprawidłowe działanie. Ostatecznie firma Maruti musiała zaprzestać produkcji zarówno własnego silnika wysokoprężnego, jak i legendarnego silnika 1,3 l DDiS, co poważnie odbiło się na jej udziale w rynku.

Chociaż, gdyby Maruti trochę popracował i zaktualizował do norm emisji BS6, trafiłby do samochodów Maruti, takich jak Breeza, Jimny, Grand Vitara i innych samochodów. Ale mogą również powodować długoterminowe problemy z niezawodnością, takie jak dławienie, osadzanie się itp. Dzięki BS6.2 Maruti powróciłby, ale miało to swoją cenę. Co więcej, Maruti przegapiła okazję i obecnie inwestowanie w silniki Diesla nie ma sensu.

Warto przeczytać!  Opóźnienia i odwołania lotów w wakacje. Czy w tym roku znów grozi nam paraliż?

Przeczytaj także – Samochody Maruti są teraz tańsze!

Przyszłe oczekiwania

Oprócz pojazdów elektrycznych Maruti pracuje nad hybrydami i innymi alternatywnymi paliwami. Niedawno opublikował zwiastun ujawniający, że w jego S-CNG pojawi się coś nowego – może to być technologia automatyczna lub dwucylindrowa. Co więcej, Maruti planuje również wprowadzenie technologii flex-fuel w swoich pojazdach. Co więcej, Maruti pracuje również nad opłacalną seryjną kombinacją hybrydową, która zadebiutuje wraz z Fronxem w 2025 r. i ma zapewniać zużycie paliwa na poziomie około 35 kmpl, co byłoby wiodącym wynikiem w swojej klasie.

Jeśli masz wątpliwości dotyczące zakupu samochodu, kliknij tutaj i zapytaj! Aby uzyskać więcej takich treści, subskrybuj MotorOctane Youtube, Google News, Facebook i Świergot.




Źródło